לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
15th יול 2021 | by: Shimrit Pinto

בניית אתר, היא אחת המלאכות המורכבות לכל עסק מתחיל, המורכבות  נובעת מהקושי לתרגם את הסיפור של העסק לכדי משפטים מהודקים שיגרמו ללקוחות שלכם לקנות את המוצר או השירות אותו אתם מוכרים. השאלות שעולות הן מהיכן מתחילים? היכן ממקמים את המסרים? אילו תמונות לבחור? מה כדאי למקם בהתחלה ומה בסוף, ומה בעצם תפקידו של דף הבית באתר?

בניית אתר באופן עצמאי (אם באמצעות מערכת או תוכנה ייעודית, ואם לבד דרך פלטפורמה אחרת) דורשת תכנון מדויק ומחשבה תחילה.

כדי להקל על אלו שבונים את האתר שלהם לבד, אנו ממליצים להתחיל לבנות את האתר מהתחלה. דהיינו, מדף הבית, המהווה את קבלת הפנים הוירטואלית ללקוחות שלכם, וחזותו תקבע האם הם ישארו בו או יחפשו אתר אחר. כיצד בונים דף בית אפקטיבי? ריכזנו כמה טיפים בנושא, ואתם כמובן, מוזמנים להמשיך לקרוא:

מדוע דף הבית חשוב?

דף הבית הוא חלון הראווה של האתר שלכם. בדיוק כמו שבמציאות לא תכנסו לחנות שאינה עונה על הצורך שלכם, או לחילופין לא תרגישו שתמצאו את מה שחיפשתם אותו הדבר באתרים. ככל שדף הבית של האתר אליו אתם גולשים ישכנע אתכם שהוא הפתרון לצורך שלכם וגם ינגיש לכם את הדרך אליו, כך יגדלו הסיכויים שתכנסו אליו ואף תקנו ממנו. לכן התכנון והחשיבה מה יופיע בדף הבית ואיך, הוא קריטי.

אתר מצוין, מתחיל בתכנון נכון של דף הבית:

כל מי שאי פעם התנסה בבניית אתר יעיד, כי אתר טוב הוא שילוב של תוכן רלוונטי, ממשק נח ,עיצוב מזמין ואסטרטגית SEO חכמה.  אז לפני שניגשים לטפל בכל אלה, כדי להגדיר מטרות אותן דף הבית אמור לשרת. ואנחנו מחלקים אותן לשתיים: מטרות מסחריות ומטרות שיווקיות.

בהגדרת המטרות המסחריות נתמקד :

  • הצרכים להם המוצר/ שירות יתן פתרון
  • אילו מוצרים תרצו לקדם בדף הזה ומה הוא המסר העיקרי אותו תרצו שהלקוחות שלכם יבינו על המוצרים ( קיומו של מבצע, הגרלה, תחרות, מוצר חדש  וכו)
  • מה הן מילות המפתח שבאמצעותן יגיעו הלקוחות שלכם לאתר

    בהגדרת המטרות השיווקיות, נתמקד :
  • מי הוא קהל היעד: מי הם האנשים אליהם אתם פונים וישתמשו בשירותים שלכם
  • מה הוא אופי האתר: האם אתם מעוניינים באתר תדמית? אתר מכירות?
  • מה היא התחושה אותה תרצו לשדר: שמחה ,קלילה, רצינות, סמכותיות, חיונית וכו'.
  • כיצד נתמוך עיצובית בתחושה שאנו רוצים לשדר ללקוח שלנו

לאחר לאחר שדייקתם את המטרות שלכם, כתבו תוכן שיקדם אותן בצורה הטובה ביותר:

1.התחילו בהבטחה:

כשאנו מדברים על הבטחה אנו מתכוונים להבטחה לפתרון. לקוחות נכנסים לאתרי חברות, כי הם מאמינים שהן תוכלנה לפתור את הצורך שלהם. ההבטחה שלכם צריכה להיות  משפט, שישקף את הפתרון לצורך שזיהיתם אצל הלקוחת שלכם בשלב המקדים. מקמו את ההבטחה בחלק העליון של דף הבית שלכם. כך תראו לגולשים שאתם מבינים את הבעיה שלהם ואתם יכולים לספק לה פתרון.

2. ספרו על העסק בכמה מילים:

השתדלו לספר את הסיפור של העסק שלכם באופן חוויתי, תוך הדגשת החוזקות שלכם כעסק ומה אתם יכולים לעשות, על מנת לפתור ללקוח את הצורך שלשמו הגיע לאתר.

3. צרו הנעה אחת לפעולה:

לאחר שהגולשים הבינו על איזה צורך שלהם אתם עונים, יש לייצר הנעה לפעולה, שתסביר להם על הצעד הבא, אותו יש לנקוט באתר, על מנת לקבל את המענה לצורך זה.

באספקט הזה, מומלץ לייצר הנעה לפעולה אחת ברורה, על מנת לא לייצר בלבול בקרב הגולשים. לדוגמא באתר שלנו, הנעה לפעולה היא:"הקלד את הדומיין שלך כאן".

4. הציגו את מוצרי הליבה, תוך הדגשת התועלת שלהם ללקוחות:

לאחר שיצרתם ענין בקרב המבקרים באתר וגרמתם להם להבין שביכולתכם לתת מענה לצורך שלהם, חשוב שתעמיקו בסוגי הבעיות שאתם יכולים לפתור, באמצעות הצגת מוצרי הליבה שאתם מציעים

עשו זאת באמצעות הצגה קצרה ואיכותית של הצורך ואיך השירותים שלכם יכולים ללסייע:

  • התמקדו בתועלות: זכרו, לקוחות מעונינים בפתרון לצורך שלהם, ולכן חשוב לכתוב כיצד אתם יכולים לעזור להם
  • חלקו את המידע לפסקאות: במידה והטקסט ארוך, חלקו אותו לפסקאות וכותרות משנה. זכרו, רוב הגולשים לא באמת קוראים הכל ולכן יש להבליט את המסרים החשובים . דף בית עמוס, לא ישרת את המטרות שלכם
  • השתמשו בכותרות שיווקיות: הכותרת ראשית, צריכה להכיל מידע ממוקד על מה אתם מציעים. דאגו שבכותרת זאת תהיה לפחות מילת מפתח אחת, שתעזור לכם בתחום ה seo (קידום האתר  במנועי החיפוש). כותרת המשנה,  צריכה להכיל הצגה של התועלת ומדוע כדאי ללקוח שלכם ,להמשיך לקרוא.
  • תוכן מתעדכן:  מומלץ בכל דף בית , להשאיר מקום לתוכן מתעדכן ומתחלף (חדשות / מאמרים חדשים שהועלו לאתר וכדומה). הדבר חשוב משתי סיבות: עבור הגולשים –  שרואים שהאתר שלכם דינמי ומתחדש, ובעבור מנועי החיפוש שמזהים כי האתר מתעדכן.

5. יצרו ללקוחות שלכם ניווט קל ופשוט:

לרוב, לכל עסק יש יותר מקהל יעד אחד ולכן יש לייצר נתיב לכל אחד מהם על מנת  שידע לאן לפנות כדי למצוא את המידע הרלוונטי אליו. יש כמה דרכים לעשות זאת, אחת מהן היא באמצעות התפריט הראשי, שמפרט את כל הפתרונות שלכם בראש הדף . השתדלו לסדר את בר הניווט לפי מוצרים / קטגוריות / פתרונות, כך שכל קהל יוכל למצוא בו את מה חיפש.

אופציה נוספת היא, יצירת חלקים מופרדים ויזואלית שפונים לצרכים שונים וע"י הקלקה עליהם ניתן להגיע לדף הרלוונטי. לדוגמא: באתר זה, למי שרוצה לחפש דומיין קיימת שורת חיפוש יעודית, ולמי שרוצה לבנות אתר קיים באנר שבלחיצה עליו מגיעים לעמוד לבניית אתר.

6. שלבו באתר תמונות סטילס וסירטוני וידאו:

אלמנטים חזותיים יכולים לסייע לכם בהעברת המסר שלכם באופן יצירתי ואינטראקטיבי.

ממחקרים עולה, כי 2/3 מהגולשים דיווחו כי, צפיה  בווידאו הוא האופן שבו הם מעדיפים ללמוד על מוצר או שירות חדש. לכן שילוב של של תמונות חזותיות או וידאו בדף הבית של העסק שלכם, היא דרך חכמה להעביר את המסרים שלכם מעבר למילים.

7. מקמו את פרטי יצירת הקשר במקום בולט:

לגולש הממוצע אין זמן לחפש. הכל צריך להיות נגיש ידידותי ומהיר, לכן חשוב למקם את פרטי ההתקשרות במקום בולט, שימנע חיפוש מיותר. בסופו של יום זכרו, המטרה העיקרית שלכם בבניית אתר היא שהלקוחות יפנו אליכם ולכן, חשוב למקם את יצירת קשר למעלה, בתחילת הדף באופן בולט ומזמין.

8. שלבו המלצות על העסק שלכם:

שילוב ביקורות והמלצות בדף הבית של האתר שלכם, עוזרות לבנות אמון ולהוכיח לגולשים, כי אנשים רבים פנו לעסק שלכם וקבלו מענה מצויין. שלבו המלצות אלה בדף הבית על מנת שגם מי שלא מכיר את העסק שלכם ונכנס לאתר בפעם הראשונה, יבין שהגיע למקום הנכון.

לסיכום:

לחזות עמוד הבית שלכם חשיבות מכרעת בהחלטה של הלקוחות האם להמשיך לגלוש בו או לעזוב. ככל שתשקיעו יותר מחשבה כיצד לדייק ולמקד את המסרים והעיצוב, כך תגדילו את זמן השהייה באתר דבר שיכול להוביל להגדלה במכירות שלכם.

*האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי בתחום.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.