לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
8th מרץ 2022 | by: Shimrit Pinto

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. במאמר הזה נספר לכם כיצד תמונה טובה אחת יכולה לסייע לאתר שלכם להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. כידוע, חלק מהמפרמטרים אותם משקלל גוגל בבואו לדרג את התוצאה הטובה ביותר לחיפוש, הוא התוכן תיאור המוצר וכן כן רבותי, גם התמונות.

אז לאור העובדה שהתמונה חשובה, החלטנו להקדיש את המאמר הזה לסוגיית התמונות המופיעות ליד תיאור המוצר באתר שלכם, וכיצד שימוש גם בתמונות מקוריות, יכול לעזור לאתר שלכם להופיע בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

אז מה הסיפור עם תמונות מקוריות?

ובכן,שילוב של תמונות מקוריות, דהיינו תמונות מוצר שאתם צילמתם, תקף בעיקר לאתרים העובדים עם יצרן אחד, המספק את מרכולתו לכמה ספקים ושולח לכולם את אותה התמונה ואותו תיאור למוצר. ברוב המקרים אותם ספקים יעלו את התמונות והתוכן הנלווה, לאתר שלהם, כמעט ללא שינוי. הפועל היוצא של פעולה זו הוא אתרים רבים, המוכרים את אותו המוצר עם אותה התמונה ואותו התיאור, ברשת.

אז מה בעצם הבעיה? ובכן, ריבוי אתרים עם תוכן ותמונות דומות יוצרת סוג של כפילות תוכן מבחינת האלגורתים של גוגל והוא אינו תמיד יודע מי מהאתרים עדיף לקדם לראש תוצאות החיפוש (זאת בהנחה שאין תכנים אחרים שנכתבו באתרים הנ"ל).

וכאן, ההמלצה היא להשתמש בתמונות המקוריות. כן רבותיי, התשובה טמונה בתמונה.

הפתרון ליצירת בידול, ומניעת שכפול תוכן הוא להוסיף תמונות מוצר שאתם צילמתם לתמונות של היצרן. לדוגמא, נניח כי האתר שלכם משווק מוצרים לעיצוב הבית. בין יתר המוצרים שלכם נמכר גם אגרטל צהוב. קבלתם מהיצרן את התמונה ותיאור המוצר על מנת להציגם באתר שלכם. כאשר הגולש יחפש אגרטל צהוב – גוגל, יסרוק גם את כל הספקים האחרים עם אותו המוצר ויש סיכוי שהאתר שלכם לא יהיה בתוצאות הראשונות.

על מנת לייצר דירוג גבוה יותר על פני כל האתרים האחרים עם אותם המוצרים, העלו לאתר שלכם את התמונה של הארגטל הצהוב + תיאור המוצר של היצרן, והוסיפו כמה תמונות שאתם צילמתם.

ברגע שתעשו כן, האלגוריתם של גוגל יתחייס לאתר שלכם כאמין יותר, כי מבחינתו פתחתם את המוצר, צילמתם אותו ולא הסתפקתם בחומרים שקיבלתם מהיצרן. בעיני גוגל, תהיה לכם – "היכרות רחבה יותר עם המוצר" ובהמשך לכך, האתר שלכם יחשב כאמין ויקודם מעלה, על פני אתרים ששילבו רק את תמונות היצרן הגנריות.

נשמע פשוט! אנחנו מסכימים, אבל רגע לפני שאתם עושים זאת, חשוב לציין, כי תמונות יצרן הן טובות! בשלב זה, האלגוריתם אינו מבחין בין תמונות מקוריות לערוכות, וניתן למצוא אתרים רבים המדורגים גבוה בתוצאות החיפוש, למרות השימוש בתמונות יצרן בלבד. יחד עם זאת, כאשר צוות דרוג האיכות של גוגל, המורכב מאנשים אמיתיים, יכנס לאתר ויעריך את תוצאות החיפוש בקטגוריית "סקירת המוצרים", הוא יעדיף אתרים ששילבו תמונות מקוריות באתר ויתן להם "דחיפה" למיקומים גבוהים יותר.

*האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי בתחום.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.