לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
30th מאי 2022 | by: Shimrit Pinto

בניית אתר הוא שלב חשוב בדרך לנוכחות דיגיטלית. ברגע שהחלטנו לבנות אתר חדש קיימות מספר מטלות ומשימות שצריך לבצע, על מנת שנוכל לייצר אתר אפקטיבי שיספק תוצאות בפועל ולא רק נראה יפה. 

במאמר הזה נסקור 6 שלבים לבניית אתר אפקטיבי, שיהפוך לאחד הנכסים החשובים ביותר של העסק שלכם. 

בניגוד למאמרים סטנדרטים בנושא שנכתבים בד"כ ע"י בוני אתרים המאמר שלפניכם יעסוק בבניית אתר וקידומו בגוגל.

שלב 1 – בחירת מערכת לניהול האתר (וורדפרס)

לפני שניגשים לתכנון את האתר שלכם, חשוב להחליט באיזו מערכת ניהול נשתמש עבור התהליך.

בניגוד לעבר, קיימות היום מגוון מערכות לניהול אתרים שחלקן ניתנות להורדה בחינם. חלק מהמערכות הן מערכות "קוד פתוח" – המאפשרות גישה מלאה לקבצי האתר, וחלק הן מערכות "קוד סגור" שלא מאפשרות גישה לקבצים והעבודה עימן היא פחות חופשית. 

נכון להיום, המערכת המובילה ביותר לבניית אתרים ללא עלות היא מערכת וורדפרס (WordPress). למעלה מ-40% מהאתרים בעולם בנויים בעזרת המערכת הזאת. היא מכילה אלפי תבניות עיצוב מוכנות ועשרות אלפי תוספים שניתן להתקין בלחיצת כפתור. 

בשונה מפלטפורמות קוד סגור כמו Wix, שאינה מחייבת לרכוש אחסון ודומיין ולמעשה הן קצת יותר קלות להתקנה ראשונית, כאן תדרשו להשקיע קצת זמן ואולי תהיה עקומת למידה קצרה אבל זה בהחלט שווה את ההשקעה. קיימים לא מעט מדריכים ללימוד הנושא של בניית אתרים בוורדפרס ולמי שמעוניין ללמוד באופן יותר קל ונוח ניתן גם לרכוש את קורס בניית אתרים שיאפשר לכם ללמוד את הבסיס ולהפוך לבוני אתרים ברמה מתקדמת יותר.

שלב 2 – תכנון עמודים

השלב השני בתהליך של בניית אתר הוא הנושא של מחקר מילות מפתח ותכנון העמודים שאנחנו הולכים לבנות.

בדרך כלל באתר בסיסי, עלינו להחליט מהם השירותים שאנחנו מציעים ובהתאם לכך לבנות אתר שיתקשר את השירותים הללו. 

חשוב להבין, שכל עמוד שאנחנו יוצרים, הוא עמוד פוטנציאלי לקידום בגוגל, העומד בפני עצמו. ולכן יהיה מעט יותר מאתגר לקדם שירותים שונים במסגרת אותו עמוד.

לדוגמא: אם העסק שלכם מתמקד בתחום של בניית אתרים ועיצוב גרפי והשירותים שאתם מציעים מציע הם : בניית אתרים, עיצוב באנרים, מיתוג לעסק, בניית דפי נחיתה וכו'….

לכל אחד מהשירותים נבנה עמוד נפרד וננסה לקדם אותו בגוגל על הביטויים הקשורים לעמוד.

במרבית המקרים, בעמוד הבית ננסה לקדם את הביטוי המרכזי שנרצה לקדם באתר (במקרה הזה בניית אתרים).

בנוסף לעמודים של השירותים שאנו מציעים, נרצה גם לבנות באתר בלוג ולפרסם בו מס' מאמרים. הבלוג באתר יהווה תשתית נוספת ליצירת תוכן שנרצה לקדם, באופן מהיר.

שלב 3 – מחקר מילות מפתח

השלב השלישי בתהליך של בניית אתר אפקטיבי, הוא הנושא של מחקר מילות מפתח. בדרך כלל בשלב הזה נרצה לקחת את כל הביטויים שחשבנו עליהם בשלב הראשון ולבדוק כמה חיפושים יש לכל ביטוי ומה היא רמת התחרות.

לדוגמא, אם יש לכם באתר עמוד של בונה אתרים ועמוד של בניית דף נחיתה, ננסה לבדוק על אילו ביטויים ניתן לקדמם בגוגל עבור כל אחד מהדפים.

בגלל שמדובר באתר ללא וותק, בדרך כלל יהיה חכם לקחת ביטויים עם תחרות בינונית ונפח חיפושים קטן ולנסות לקדם את האתר באמצעותם, במקום להתחיל עם  הביטויים התחרותיים ביותר בעלי נפח חיפושים רחב.

לצורך הדוגמא, יהיה הרבה יותר קל לקדם ביטוי כמו "בונה אתרים מקצועי" על פני ביטויים תחרותיים הרבה יותר כמו "בניית אתרים" ו-"בונה אתרים".

צריך לבדוק מה הן יכולות הקידום של בעל האתר ומה הוא התקציב המוקצה לקידום ובהתאם לכך, לבחור את הביטויים. ככל שהתקציב והפעולות לקידום  האתר יהיו מצומצמות יותר, כך יש לבחור ביטויים עם תחרות קטנה יותר.

שלב 4 – אפיון, עיצוב האתר, מסרים, תוכן, תחושות

בשלב הזה נבצע אפיון מסודר. בשלב הזה יהיה לנו מושג  לגבי קהל היעד, מה הוא מחפש, מה הכאבים שלו, מה היתרון התחרותי שלנו על פני המתחרים. כמו כן, מה הן התחושות שנרצה שקהל היעד יחווה.

נרצה לקחת את כל המידע החשוב הזה ולהתבסס עליו בבואנו לייצר את העיצוב לאתר החדש. התחושות והמסרים שאנחנו רוצים להעביר בעיצוב ובאתר הם מאוד חשובים ועיצוב לא נכון יגרום לנו לנזק משמעותי.

לדוגמא: אם אנחנו רוצים לבנות אתר למותג יוקרתי אבל הרושם הראשוני שמתקבל מהאתר ברגע שאנחנו נכנסים אליו הוא שמדובר על שירות או מוצר זול, אז עשינו עבודה לא טובה בעיצוב ובמסרים של האתר.

גם במצב הפוך, בו אנחנו רוצים למכור מוצר זול במיוחד ולשדר את זה באתר ובתוכן, אבל אנחנו יוצרים עיצוב שמשדר יוקרה, הדבר יפגע בנו באותה מידה.

כשמדובר על עסק חדש, זה לעיתים קצת יותר קשה, אבל כשמדובר על עסק קיים עם וותק, במקרים רבים יהיה לנו מידע חשוב על הלקוח. נוכל לדעת מה הן הסיבות העיקריות שהלקוח בוחר לצרוך את השירותים שלנו על פני המתחרים, מהם הכאבים שלו ונרצה לשלב מענה לכל אותם כאבים בתוכן ובמסרים של האתר.

בשלב הזה, נרצה גם להחליט מה המטרה של האתר. אם המטרה היא לייצר כמה שיותר פניות אז נצטרך להציג מספר טלפון וטפסי יצירת קשר בכמה שיותר מקומות באתר.

אם המטרה היא לייצר תדמית לעסק, אז נצניע את האפשרויות של יצירת קשר וננסה להציג כמה שיותר את העסק וגם את העובדים שלו באמצעות תמונות ותוכן רלוונטי.

שלב 5 – בניית האתר והעלאה לאוויר

לאחר שסיימנו ליצור את העיצוב שמתקשר את המסרים הנכונים, נרצה לבנות את האתר ולהעלות אותו לאוויר.

בשלב הזה, ניקח את העיצוב שנוצר בשלב 4 ופשוט נבנה אותו על המערכת של וורדפרס. גם כאן, נדרשת הבנה לגבי איך בונים אתר נכון ומהם החוקים לבניית אתר.במקרים האלה מומלץ לפנות לבונה אתרים מקצועי, שיש לו גם הבנה בתחום של קידום אתרים.

לבניית אתר באופן נכון יש יתרונות רבים בקידום בגוגל. פעולות כמו: שימוש בכותרות בצורה נכונה, התקנת תוסף לקידום בגוגל, אופטימיזציה לתמונות, שיפור מהירות, הוספת SSL, וכו… הן נקודות חשובות, שיעזרו לאתר שלכם לטפס במעלה תוצאות החיפוש, בצורה קלה ופשוטה.

לאחר שסיימתם לבנות את האתר, יש לרכוש אחסון ודומיין. דומיין הוא כתובת האתר ורצוי לבחור דומיין עם סיומת הרלוונטית לקהל היעד שלהם. אם הלקוחות שלכם נמצאים בארץ מומלץ לבחור בסיומת co.il ולוודא שהיא פנויה.

הדבר הבא שצריך לטפל בו הוא נושא אחסון האתר. כאן חשוב לבחור חברת אחסון איכותית, המספקת שרת מהיר ותמיכה איכותית של 24/7. בחירת אחסון אתרים שאינו איכותי יגרום לכם לנזקים גדולים בעתיד ובזבוז זמן מיותר.

שלב 6 – מעקב, אנליזה ושיפור מתמשך לאתר

לאחר שסיימנו לבנות את האתר, הטעות הגדולה ביותר היא לחשוב שסיימנו את התהליך, בזמן שלמעשה רק התחלנו את הצעדים הראשונים שלנו בעולם הדיגיטל.

אם מדובר באתר שמטרתו היא מכירת מוצרים ולא רק תדמית יש לדאוג לתחזוקת האתר ולשיפורו 

בתור התחלה חשוב להתקין באתר 3 כלים שיהפכו את היכולת שלנו לבצע מעקבים להרבה יותר קלה.

הכלים המשמעותיים שכדאי להתקין באתר הם: גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ קונסול ו-Yandex Metrica.

– גוגל אנליטיקס יאפשר לכם בעיקר לאמוד את כמות הכניסות לאתר שלכם ומאילו מקורות תנועה הן הגיעו, ניתן גם לראות את זמני השהייה של המשתמשים, בכמה עמודים הם ביקרו ועוד…

– גוגל סרץ' קונסול יאפשר לכם לבצע מעקב על נושאים שקשורים לגוגל ובעיקר לראות מאילו מילות מפתח וחיפושים מגיע הגולש לאתר שלכם 

– Yandex Metrica הוא כלי מאוד שימושי שיאפשר לכם להקליט בחינם כניסות לאתר ולקבל פלט וידאו המציג את הפעולות שביצע הגולש לאחר כניסתו לאתר.

בשנה האחרונה אני מוצא את Yandex Metrica כאחד הכלים הטובים ביותר בעשור האחרון. היכולת לראות את הצורה שבה הגולש נכנס לאתר (מנקודת שלא חשבתם עליהם) תאפשר לכם לשפר את חווית הגולש בצורה הטובה ביותר.

לסיכום – איך בונים אתר אפקטיבי?

כפי שהבנתם, תהליך בניית אתר הוא לא מלאכה פשוטה. למרות שמרבית בעלי העסקים לא עושים זאת, חשוב להסתכל גם על הנושא של קידום בגוגל עוד מלפני שמתחילים לבנות את האתר, ולא בסיום התהליך.

לאחר שסיימתם לבנות את האתר, תוודאו שאתם עוקבים אחרי השלב השישי ומתקנים באתר כלים של אנליזה ומעקב. 

בין אם אתם משתמשים בכלים ומקדמים את האתר או לא, המידע שייצבר בכלים במשך השנים יהיה יקר ערך ברגע שתרצו לשפר את האתר ולעשות בו שינויים.

שתף את הפוסט

Comments are closed.