לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
22nd דצמ 2022 | by: Eldar Avraham

היום, ברור לכל עסק שהוא זקוק לנוכחות דיגיטלית ברשת האינטרנט כדי למנף את העסק ולהגדיל מכירות. אבל, איך מתחילים, ומה נדרש ברמה הבסיסית?

כמעט לכל עסק בעולם יש פרופיל עיסקי ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, וטיק טוק,  וגם נכסים נוספים כגון: בלוגים, כתבות תוכן, אינדקסים וכד'.

לא משנה מה גודל העסק שלכם, נוכחות דיגיטלית היא עניין בסיסי בימינו, ממש כמו דפי זהב לפני כ – 20 שנה "אם אתה לא שם, אתה לא קיים".

רכישת דומיין, זה רק השלב הראשון בדרך לנוכחות דיגיטלית באינטרנט.

כדי להיות שם, חייבים אתר אינטרנט שהוא הנכס הדיגיטלי המשמעותי ביותר שלכם. הנכסים הדיגיטלים שלכם נתפסים כנדל"ן דיגיטלי – אתם בונים אותם, מתחזקים אותם, מוסיפים ומורידים תכנים, מעדכנים ומשפרים באופן שוטף.

אתר עסקי הוא כלי עבודה מרכזי עבור בית עסק, זהו חלון הראווה של העסק, המקום להעברת והטמעת מסרים, הצגת ומכירת מוצרים, ומקום ליצירת קשר עם הלקוחות.

השלב הראשון לנוכחות דיגיטלית – שם דומיין:

הבסיס לכל אתר אינטרנט הוא שם הדומיין. לפני איפיון האתר, עיצוב וכתיבת התוכן עליכם לרשום שם דומיין לאתר, את הרישום ניתן לבצע אונליין, והעלויות אינן גבוהות (לדוגמה, דומיין בסיומת co.il עולה 78.4 ש"ח +מע"מ, לשנה בלבד!).

מומלץ לרשום את הדומיין באמצעות רשם מורשה באיגוד האינטרנט העולמי ICANN, כדי להיות בטוחים ששם הדומיין נרשם כנדרש ומנוהל במקום בטוח.

שם הדומיין שרשמתם תקף לשנה אחת בלבד, ניתן לרשום את שם הדומיין למספר שנים מראש בהתאם לסיומת, לדוגמה: בסיומת co.il ניתן לרשום דומיין לתקופה של עד – 5 שנים, ובסיומת com. לתקופה של עד 10 שנים (לשתי הסיומות הפופולריות האלה ישנה הנחה ברישום ל- 5 שנים ומעלה באתר של רשם הדומיינים, דומיין דה נט).

חשוב מאד: יש לזכור ולחדש את רישום הדומיין מידי שנה, במידה ולא חידשתם את הרישום, שם הדומיין שלכם ישתחרר ויהיה פנוי לרישום לכל, במידה ודבר כזה יקרה, אתר האינטרנט שלכם יפסיק לפעול.

שימו לב, אם לא תחדשו את הדומיין בזמן, שם הדומיין יפתח לרישום כללי ומישהו אחר יכול לתפוס אותו.

כדי להקטין את הסיכון ולהימנע מאי- הנעימות של אי חידוש הדומיין, דומיין דה נט, למשל, דואגת לשלוח ללקוחותיה מספר תיזכורות והתראות לחידוש הרישום, עד חודש לאחר מועד פקיעת רישום הדומיין, בדוא"ל ובהודעת סמס.

בבחירת שמות דומיין, ניתן ואף רצוי להשתמש בסיומת גנרית gTLD (Domains generic Top-Level), לדוגמא סיומת כמו .com .kids .business .pizza .auto ועוד מאות רבות של סיומות אחרות הקיימות ברשת האינטרנט.

במקביל ישנן סיומות מדיניות ccTLDs (country code Top-Level domains), כגון co.il. – סיומת ישראל,  .co.uk-סיומת בריטניה וכד'.

לאחרונה הושקה הסיומת .ישראל שמביאה איתה רוח של שינוי בשמות הדומיין בישראל כיוון שבסיומת זו ניתן לרשום שם דומיין בשפה העברית, לדוגמא: דומיין.ישראל.

לסיומת .ישראל מספר יתרונות בולטים:

  • זכירות: ללקוח קל יותר לזכור שם דומיין בעברית, וההקלדה פשוטה יותר.
  • שיוך מקומי: הסיומת .ישראל מציינת בוודאות את מיקום העסק שלכם.
  • אם יש לכם כבר אתר עם שם דומיין באנגלית, קישור לשם דומיין בעברית בסיומת .ישראל יגביר את הטראפיק (כמות הגולשים) לאתר.
  • שם הדומיין שלכם בסיומת .ישראל מפנה את הלקוחות ישירות לאתר שלכם, בלי שיראו תוצאות חיפוש נוספות עליהן הם עלולים להקליק.
  • אפקטיביות בפרסום: לא משנה באיזו מדיה תפרסמו – שילוט, עיתונות, רדיו וגם באינטרנט, הנגישות והזכירות לשם הדומיין יגדלו משמעותית.

אחסון האתר:

כל אתר באשר הוא מאוחסן איפה שהוא, על שרת כלשהו, התוכן, העיצוב, התמונות, המוצרים, ובקיצור הכל צריך מקום להתארח בו.

ישנן מגוון חבילות וסוגי אחסון אתרים, כאשר בחירת ספק השירות לאחסון האתר היא קריטית למהירות טעינת האתר והיא גם משפיעה על קידום האתר בגוגל (למשל עבור אתרים שמיועדים לישראל, עדיף ששרת האחסון יהיה ממוקם בישראל). לכן, חשוב לבחור חבילת אחסון אתרים מחברה מקצועית ומובילה, בהתאמה מלאה לטראפיק (כמות הגולשים) החודשי הצפוי, לשטח האחסון הנדרש ולמספר תיבות הדוא"ל.

סוגי האחסון הנפוצים הם:

אחסון אתרים חינמי – שירותי אחסון מסוג Free Hosting קורצים לרבים בגלל החיסכון בעלויות אירוח האתר. עם זאת החברות נוהגות לשנות את דפי האתרים, להוסיף פרסומות והחבילה מוגבלת יחסית בהשוואה לחברות המציעות אחסון אתרים בתשלום, (שירות זה אינו מומלץ, בעיקר בשל חווית משתמש נמוכה, ריבוי פרסומות, וזמן טעינה ארוך).

אחסון אתרים שיתופי – שירותי אחסון מסוג Shared Hosting נחשבים ליעילים ואיכותיים. זהו השירות הנפוץ ביותר. בשירות זה מאחסנים מספר אתרים על גבי אותו שרת והאתרים משתמשים באותם המשאבים של השרת (מעבד, זיכרון וכדומה), בצורה יעילה המאפשרת לאחסן את האתר בעלויות נמוכות יחסית.

אחסון אתרים וירטואלי ייעודי – שירותי אחסון מסוג Virtual Private Server מיועדים בדרל כלל לאתרים גדלים יחסית בעלי דרישות ייחודיות, כתוצאה מכך גם עלותם גבוהה יותר. כל לקוח זוכה למחיצה ייעודית לאחסון הקבצים של האתר ולהקצאת משאבי המערכת. בכל מחיצה מותקנת מערכת הפעלה נפרדת.

תעודת SSL:

נתחיל מזה שהיום תעודת SSL היא מוצר אלמנטרי לכל אתר אינטרנט, וללא תעודת SSL , האתר יוצג כאתר לא מאובטח בדפדפנים המרכזיים, דבר שפוגע באמינות האתר, ויכול לפגוע משמעותית בהצלחתו.

תעודת SSL ((Secure Sockets Layers, היא פרוטוקול אבטחה חשוב ברשת האינטרנט, זו תעודה אשר מצפינה את תקשורת הנתונים בין הדפדפן, לבין השרת בו מאוחסן האתר שלכם.

התקנת תעודת SSL מבטיחה את אבטחת התקשורת בין האתר לשרת עליו הוא יושב ע"י הצפנת המידע ואימות זהות השרת. ובכך מבטיחה לגולש את הצפנת המידע המועבר בין הגולש לשרת אחסון האתר.

מדובר בפרוטוקול האבטחה HTTPS – Hypertext Transfer Protocol Secure, אשר הפעלתו מתאפשרת לאחר התקנת תעודת SSL בשרת אחסון האתר, המאפשרת את הצפנת המידע.

ישנן תעודות SSL שונות, אשר לכל אחת מהן תכונות משלה וכיסוי אבטחה מעט שונה משל האחרות.

לתעודת SSL, המאפשרת שימוש בפרוטוקול התקשורת המאובטח, חשיבות קריטית באתרי תשלום ומסחר, או אתרים בהם קיימת אינטראקציה של העברת מידע בין הגולשים לאתר (למשל: מילוי פרטים אישיים, יצירת חשבון אישי באתר, כניסה למשתמש האישי) – בעיקר בגלל תחושת הביטחון שהם מספקים לגולש במידע שהם מוסרים.

השימוש בפרוטוקול HTTPS ולפיכך בתעודת SSL, הפך לעניין אלמנטרי וחשוב לכל סוגי האתרים ולא רק לאתרים מהסוג הנ"ל.

תחושת הביטחון של הגולש באתר היא הפרמטר החשוב ביותר, אך צריך גם לקחת בחשבון שהתקנת תעודת SSL משפיעה גם על דירוג האתר בגוגל (לגוגל ישנה מערכת המודדת אתרים ומדרגת אותם לפי עמידה בפרמטרים של מערכת המדידה). יתרה מזאת, מנוע החיפוש Google מחייב שימוש בתעודה אחרת הגולשים לאתר יקבלו אזהרה כי האתר אינו מאובטח.

כלים לבניית אתר:

בניית אתר הוא שלב משמעותי ביותר בדרך לנוכחות דיגיטלית. לפני שתיגשו לתכנון האתר שלכם, חשוב להחליט באיזו מערכת ניהול להשתמש.

היום קיים מגוון רחב של מערכות לבניית אתרים, חלקן חינמיות או מאפשרות התנסות חינמית. נצלו את אפשרויות ההתנסות החינמית כדי לבחור מערכת נוחה עבורכם.

רוב החברות לבניית אתרים מציעות חבילת אחסון במקביל למערכת העיצוב והניהול. את חבילת האחסון שתרכשו יש להתאים לטראפיק (כמות הגולשים) הצפוי באתר.

ישנן מספר מערכות המציעות ממשק ידידותי בעברית לבניית אתר בשיטת "עשה זאת בעצמך", וישנן מערכות מורכבות יותר המצריכות עבודה עם מעצב ומתכנת, תלוי במורכבות האתר והפלטפורמה שבחרתם.

לפני שתיגשו למלאכת בניית אתר, אפיינו אותו מראש, החליטו מה הנושאים או הקטגוריות שברצונכם להציג ללקוח ומה מיקומם באתר.

כיתבו מראש את התכנים לאתר, הכינו תמונות מוצרים ותמונות תדמית – הכנה מראש תקל על התהליך, ותאפשר לכם שליטה טובה יותר על פעילות האתר.

חברת דומיין דה נט, שהוזכרה לעיל, מציעה ללקוחותיה שירות בניית אתר באמצעות חברת מוזלו העולמית. השירות כולל אחסון, וממשק ידידותי בעברית לבניית האתר שלכם.

דואר עסקי:

דוא"ל עסקי הוא כתובת מייל הכוללת את שם הדומיין שלכם, לדוגמא: yourname@yourdomain.co.il

מייל עסקי משדר ללקוחותיכם והשותפים העיסקיים שלכם אמינות, רצינות, מקצועיות וסמכותיות. מייל עסקי מהווה כרטיס ביקור מכובד של העסק ומסייע לגורמים עמם מתכתבים לזהות בקלות את המייל שלכם ולשייכו לעסק שלכם. בנוסף, מייל עסקי מעניק רושם של ארגון גדול ואיכותי בהשוואה לרושם המתקבל ממייל חינמי (gmail.com/ yahoo.com).

באפשרותכם לפתוח מייל עסקי ברכישת חבילה של מיקרוסופט 365 או באמצעות ג'ימייל עסקי או ע"י חבילת מייל עסקי מספקיות שירותי דוא"ל מהימנות כגון דומיין דה נט – פתיחת מייל עסקי אינה מורכבת וכוללת נפח אחסון לכל תיבה בחבילה.

המוצרים והשרותים המוזכרים במאמר, הם הבסיס ליצירת נוכחות דיגיטלית, ישנם מוצרים נוספים כגון – אבטחת דומיין, אבטחת מותג, שירותי סליקה וחשבונית דיגיטלית. על שירותים אלה ניתן לקרוא עוד באתר חברת דומיין דה נט, שלה שירות ותמיכה בשפה העברית.

עכשיו תוכלו להתחיל בעבודת השיווק הדיגיטלי, חיזוק המותג והרחבת קהל הלקוחות שלכם.

Domain The Net's Privacy Policy: https://www.domainthenet.com/en/privacy_policy.aspx

שתף את הפוסט

One Comment

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.