לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
25th פבר 2015 | by: דויד פרידמן

חלק ראשון: הבסיס

אחד הסודות השמורים ביותר בעולם (בצד התשובות האמיתיות ל"מי רצח את רוברט קנדי?" ו"מי בנה את הפירמידות?") הוא צורת הפעולה המדויקת של מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם, גוגל.
אלפי מאמרים מנחשים נכתבו כבר על האלגוריתם של גוגל, כשבסופו של כל אחד מהמאמרים המסקנה היא אחת: אין לנו מושג איך זה עובד, אבל אנחנו חייבים להתנהג כאילו אנחנו יודעים ולפעול בהתאם.

אולם, בצד אותו מעטה של מסתורין עליו מקפידה גוגל לשמור, היא גם ממשיכה לשמור על מעמדה כמנוע החיפוש המצליח בעולם ולכן, מספקת לבעלי האתרים, בוני אתרים ולמקדמים כלים שמסייעים להם לתפקד בתוך אי הודאות של חוסר הידיעה "כיצד". כלי אחד כזה, מועיל במיוחד, הוא גוגל אנליטיקס (Google Analytics).

מערכת גוגל אנליטיקס מספקת למשתמש בה מבחר של נתונים סטטיסטיים, שמטרתם, בשורה התחתונה, היא אחת: לנתח את החזקות והחולשות של האתר, כדי להפיק את התובנות הנחוצות לבניית אתר העונה על צרכיך.

מה הוא מבנה המערכת?

למערכת של גוגל אנליטיקס היררכיה בת שלוש דרגות:

  • חשבון – חשבון המשתמש. יכול לכלול בתוכו אתר אחד או מספר אתרים.
  • נכס – כ"נכס" נחשב אתר אינטרנט יחיד (מתוך כלל האתרים המנוהלים על ידי החשבון).
  • תצוגה – הדוחות השונים שיוצגו עבור ה"נכס" הספציפי. במערכת ניתן ליצור מספר תצוגות שונות לאתר אחד ולהגדיר עבור כל אחד ממשתמשי החשבון גישה לתצוגות ספציפיות או לכולן. התצוגה עצמה מתחלקת לשני אלמנטים, מאפיינים (תיאור הנתונים) וערכים (מדידת הנתונים). כברירת מחדל, מופיעים כ"מאפיינים" בגוגל אנליטיקס דפדפן, דף יציאה, מסכים ומשך פעילות באתר, אבל הגדרת המאפיינים והערכים המתאימים לך והקשרים ביניהם, יאפשרו לך בניית דוחות מותאמים אישית והפקת תובנות רבות ויעילות ככל האפשר.

אלו נתונים ניתן לקבל מהמערכת?

בגדול וכוללני מאד, ניתן לומר שגוגל אנליטיקס מספקת לך נתוני מידע על התעבורה באתרים שלך, אבל, בפועל, בעזרת ההגדרות המתאימות, תוכל לקבל תמונה מצב רחבה בהרבה. למשל, להשוות בין אפקטיביות קמפיין אחד למשנהו (על ידי בדיקה של מקורות ההגעה השונים של הגולשים לאתר), למדוד ולשפר את אחוזי ההמרה (התהליך מהרגע בו הגולש נכנס לאתר ועד לרגע בו הוא מבצע את מה שמצופה ממנו לבצע – קניה, יצירת קשר, שיתוף ברשת חברתית וכד'), ואף לאפיין מה בדיוק "תופס" את תשומת ליבו של הגולש ולייצר תכנים בהתאם.

למי מתאים גוגל אנליטיקס?

בהיותו כלי חינמי, אשר מאפשר לך לנטר את התעבורה באתר שלך ולהישאר עם אצבע על הדופק, גוגל אנליטיקס נותן לך את האופציה לשפר תוצאות קרוב ככל האפשר לזמן ההתרחשות, ולכן, חוסך לך זמן וכסף. כיום, כאשר אתר, בלוגים, רשתות חברתיות וקמפיינים וירטואליים, מהווים חלק נכבד מיצירת אסטרטגיה שיווקית ותדמיתית של בית עסק או ארגון, גוגל אנליטיקס מתאים (ואף הכרחי) לכולם.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.