לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
11th מרץ 2015 | by: דויד פרידמן

אפשר לשאול אותך שאלה חצופה? כמה שילמת על שם הדומיין שלך?

או, אולי ננסח את השאלה קצת אחרת: כמה היית מוכן לשלם עבור שם דומיין, אם היית יודע מראש, ששם הדומיין שלך יהפוך אותך למקום הלוהט ביותר ברחבי האינטרנט ויחזיר לך במהירות כל אגורה שהשקעת בקנייתו?

ניתן לך דקה להרהר בזה, לבדוק את היכולות הכספיות שלך ואת כדאיות ההשקעה.

אדם משליך כסף

מי מוכן לשלם מיליוני דולרים עבור שם דומיין?

13,000,000 דולר. כן, קראת נכון: שלושה עשר מיליון דולרים (!) שילם רוכש הדומיין Sex.com בנובמבר 2010 עבור זכות השימוש בכתובת. האתר, בעל השם הקצר, הקליט (ובעיקר האטרקטיבי), אשר אליו מגיעים בכל יום עשרת אלפי גולשים מכל רחבי העולם, הוכתר על ידי dnjournal כדומיין היקר ביותר שנרכש משנת 2003. עד כאן הפיקנטריה.
אולם, המציאות נשמעת מדהימה הרבה יותר: Yellowpages.com נקנה כבר לפני מספר שנים בביליון (כן, מאה מיליון!) דולרים, ו-Insure.com ב-16,000,000 (שישה עשר מיליון!) דולר.

כמובן שנשאלת שאלת השאלות – למה?

כאשר מדובר ברישום דומיין של אתרים "סקסיים" כ- Sex.com (שנמכר, כאמור ב-13,000,000$), Porn.com (9,500,000$) ו-Porno.com (8,888,888$), התשובה מובנת מאליה – כדאיות התעבורה. מדובר בקהל היעד מסוים מאד, אשר מגיע לאתרים דרך הקלדה בשורת הכתובת (או במנוע חיפוש) וההשלמה האוטומטית כבר עושה את שאר העבודה ומובילה את הגולשים ישירות לאתר.
אבל, כשמדובר בשמות "סתמיים" יותר כ-Z.com (שנמכר ב-6,784,000$), הסיבות הן, כנראה, אחרות ומגוונות. למשל, כתובת דומיין קצרה, קליטה וזכירה, הוורסטיליות של השם (Z.com יכול להתאים לחנות בגדים אונליין, בדיוק באותה המידה שהוא יכול להתאים לחנות למכירת זברות) או תפיסה של דומיין פנוי, על מנת שמתחרה שלך לא ישתלט עליו – כמו במקרה של Zappos, אשר קנו את Clothes.com ב-$4,900,000 אבל אינם משתמשים בו בפועל, אלא רק כ"גשר" מעבר לאתר הקבוע שלהם.

שם דומיין הוא "חלון הראווה" של העסק שלך באינטרנט

ארגונים גדולים, החיים את הרשת במלוא עוצמתה, כבר גילו את הפוטנציאל הטמון בשם דומיין "נכון", שמשרת את המטרות שלהם. זו היא הסיבה שהם מוכנים להשקיע את הסכומים האלה, אשר, בעיני רובנו, נחשבים להזויים ולאסטרונומיים. אולם מדובר באנשי עסקים ממולחים, המתוגברים ביועצי שיווק ומדיה, אשר קלטו שהשם ה"נכון" הוא חלק מתמהיל השיווק ההכרחי לקהל הקיים כיום.

מה אומר עליך שם הדומיין שלך?

אם תצליח למצוא דומיין פנוי, אשר יהלום את התדמית שאתה רוצה לשדר לקהל הגולשים, שם הדומיין שלך יכול לומר בדיוק את מה שאתה רוצה שהוא יאמר. בין אם מדובר בתדמית "ממלכתית" ו"מיושבת" -בשימוש בסיומות .COM או .Co.il או חדשנית, עדכנית ומתחדשת – בשימוש באחת מהסיומות החדשות. בין אם מדובר בשמך (AviLevy.com) או בתיאור תחום העיסוק שלך (SportShoes.co.il) – שם הדומיין שלך הוא המפגש הראשון שלך עם הלקוח, לכן, בחר אותו בקפידה.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.