לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
17th ספט 2015 | by: דויד פרידמן

שיווק באינטרנט איננו מלאכה קלה, וכאשר מדובר בארגונים בינוניים או גדולים, בהחלט כדאי להותיר את המלאכה בידיהם של מקצוענים המנוסים בתחום. אולם, אם אתם בעלים של עסק קטן עד קטן מאד, ולא עומד לרשותכם התקציב הנדרש לשרטוט תכנית שיווק, מיפוי קהלי יעד ופרסום מקצועי בפלטפורמות ייעודיות – אתם מוצאים עצמכם במלכוד: אתם לא נחשפים ללקוחות חדשים, העסק לא צומח בקצב מספק דבר שבהכרח גורם לכך שגם בעתיד לא יעמוד לרשותכם תקציב שיווק שיאפשר לכם פעילות משמעותית.

מה עושים? הרשת מעמידה כיום בפני עסקים קטנים אינספור אפשרויות שיווק וחשיפה עם חסמי כניסה נמוכים משמעותית מערוצי הפרסום המסורתיים. חלק מהאפשרויות תוכלו לממש בעצמכם.
במקרה זה עומדים לרשותכם מספר ערוצים וגם כלים פשוטים וחינמיים שיעזרו לכם במאמצי השיווק.

כלי SEO

SEO או המינוח העברי 'קידום אתרים' הוא עולם שלם שמטרתו לגרום לאתר שלכם להופיע במקומות אטרקטיביים במנועי החיפוש, כך שכמה שיותר גולשים, שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים שלכם ייחשפו אליו. מדובר אמנם בתחום מורכב שדורש ידע ומיומנויות רבות, אך אם לא עומד לרשותכם תקציב שמאפשר עבודה עם חברה מקצועית – תוכלו לעשות פעולות בסיסיות בעצמכם, ואם העסק שלכם אינו תחום רווי ותחרותי מאוד – אתם אף עשויים לראות תוצאות.
אחד הדברים הראשונים שתצטרכו לעשות הוא לגבש רשימת ביטויים בהם תרצו להופיע בתוצאות החיפוש. לצורך ביצוע מחקר מילים תוכלו להשתמש בכלי מילות המפתח החינמי של גוגל
ומעקב באיזה מקום האתר שלכם מדורג בכל אחד מהביטויים הללו תוכלו לערוך באמצעות התוכנה החינמית rankerizer. מידע מתקדם יותר שקשור להתנהגות הגולשים באתר שלכם תוכלו לקבל באמצעות האפשרויות החינמיות של HotJar.

רשתות חברתיות

אם יש משהו שבאמת עונה על האמירה "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" אלו הן הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק ולינקדאין, כאשר כל אחת מהן פונה לקהל אחר. כדי לייעל את פעילותכם ברשתות החברתיות – תוכלו להשתמש ב- Hootsuite – שירות מוביל שמיועד לעסקים קטנים שהפעילות שלהם ברשתות החברתיות מעט מתקדמת יותר. Hootsuite מאפשרת לתזמן מראש פוסטים במספר רחב מאוד של רשתות חברתיות, לעקוב אחריהם ולנהל אותם וכן לקבל נתונים סטטיסטיים וניתוחים שונים על קמפיינים שאתם מנהלים ברשתות החבריות.
כלי חינמי ומהיר שמתאים לפעילות בסיסית ברשתות חברתיות הוא Bit.ly אשר מקצר כתובות אינטרנט ארוכות, כך שהן הופכות ללינק ידידותי להדבקה ברשת וכן מאפשר לכם לקבל סטטיסטיקה של כמות הגולשים שלחצו על הקישור.

ויז'ואל

תמונה שווה אלף מילים וכאשר היא מתפרסמת באחת המדיות, רצוי מאד שהיא תהיה מוצלחת וייצוגית ככל האפשר. תמונות חינמיות לשימוש ניתן להוריד מאתרים כ-Pixabay (זהירות! חייבים לבדוק היטב את מגבלות השימוש בתמונות בכל אתר כדי למנוע הסתבכות עם זכויות יוצרים).
תמונות קיימות ניתן לשפץ בעזרת התוכנה החינמית Pixlr (בשימוש אונליין, או בגרסאות להורדה למחשב הנייח או לטלפון החכם) או להפוך אותן למודעות וקולאז'ים אונליין באתר Canva.

ניוזלטר, מיילים ורשימות תפוצה

דיוור תקופתי ללקוחות שלכם הוא דרך נפלאה להישאר בתודעה, לשמור על קשר רציף עם הלקוחות ולהציע מבצעים והטבות לקבל לקוחות נאמן. השלב הראשון הוא כמובן איסוף מיילים ובניה של רשימת תפוצה. כדי שהניוזלטר יהיה אפקטיבי (וגם חוקי) עליכם לבנות אותו מרשימה של לקוחות מתעניינים שהסכימו לקבל מכם דיוור. מיילים של לקוחות כאלה תוכלו לאסוף באונליין וגם באופליין ולאחר שגיבשתם רשימה, בניתם אסטרטגיה של דיוור – מה אתם רוצים לדוור, איך תנסחו, איזה ערך תציעו ועוד, תגיעו לשלב ההפצה. אחת מתוכנות ההפצה החינמיות היא MailChimp, אשר מאפשרת לכם הפצה של עד 12,000 מיילים בכל חודש לעד 2,000 נמענים, סטטיסטיקות מתקדמות הנוגעות לצפייה של נמענים בדיוור וכן מספקת מידע רלוונטי הקשור לשיווק באמצעות ניוזלטר.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.