לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
23rd יונ 2014 | by: דויד פרידמן

החל מתחילת 2013, תאגיד ICANN האחראי על הקצאת הסיומות השונות ברשת, התחיל בתהליך אישור של יותר מ – 500 סיומות חדשות כגון .book או .computer תהליך זה אמור לאפשר לאתרים ברשת יותר חופש פעולה בבחירת הכתובת שלהם ולמותגים גדולים להשתמש בסיומות שהן גם שם המותג לצרכים שיווקים או הקמת מספר אתרים ללא שימוש בסאב דומיינים.

על מנת שלא להציף את האינטרנט באינספור סיומות חדשות ומבלבלות, התהליך עצמו מבוצע בצורה הדרגתית, כאשר העלות לאחזקה בסיומת חדשה (ושירותי רישום לאחרים תחת הסיומת) עומדת לא על פחות מ – 185,000 דולר. במצב עניינים זה, רק חברות גדולות מאוד כמו Google או Amazon יכולות להרשות לעצמן לקנות סיומות כמו .google או  youtube. בלי לדאוג יותר מדי…

החדשות הטובות הן שמתוך 1900 סיומות חדשות שנשלחו לאיגוד, נראה כי 544 מהן יוצעו לשימוש על ידי הציבור הרחב וישוחררו בהדרגה במהלך השנים הקרובות. דוגמה לסיומות אטרקטיביות נוספות כוללות למשל את .blog  , .cash , .love , .win והרשימה עוד ארוכה.

על מנת למנוע מצב בו ספסרים אינטרנטיים ינסו לעשות קופה על גבם של חברות גדולות ומותגים, כל סיומת חדשה זוכה לתקופה מוקדמת הנקראת "תקופת זריחה" (Sunrise). במהלך התקופה הזו, הנמשכת כ – 60 יום, בעלי סימנים רשומים מקבלים עדיפות ויכולים לרשום את הדומיינים הרלוונטיים ללא חשש. לאחר תקופת הזריחה או במהלכה, אנשים וחברות אחרות יכולים להגיש בקשה על הסיומות, אך ללא שום ערובה כי אכן יקבלו את מבוקשם (למעשה כמה רשמים יכולים להגיש את אותה בקשה עבור מספר לקוחות).

כמה יעלו הסיומות החדשות ומתי הן יהיו זמינות?

מכיוון שהדומיינים בסיומות החדשות נרשמים על ידי מגוון גדול של רשמים וחברות שמחזיקים בסיומות עצמן, הרי שהמחירים עלולים להשתנות מסיומת לסיומת. עם זאת, כל מי שרוצה להגיש בקשה אצל אחד מן הרשמים לגבי סיומת ספציפית, יכול בדרך כלל לעשות זאת ללא כל התחייבות וכרטיס האשראי שלו יחויב רק כאשר הדומיין יהפוך לזמין והוא יאשר את רכישתו באופן סופי.

מבחינת עלויות כספיות, הצפי הוא שתהיינה תקופת ביניים בין תקופת הזריחה לבין התקופה בה הדומיין יפתח לציבור לרישום בהתאם לתעריפים שנקבעו על ידי כל רשם. בתקופה ביניים זו המכונה Landrush ותימשך כ – 30 יום, ייתכן כי הדומיינים האטרקטיביים יותר ימכרו בשיטת המכרז בו ההצעה הגבוהה ביותר היא הקובעת.

האם תהיה לכך השפעה מורגשת גם כאן בארץ?

מכיוון שהסיומות החדשות לא מוגבלות אך ורק לאותיות לועזיות, הרי שבאופן תיאורטי, יהיה ניתן לרשום סיומות חדשות בעברית מלאה. עם זאת, מכיוון שהעלויות הן יחסית גבוהות, לא בטוח שהדבר אכן יתממש ומסקירה של הבקשות שהוגשו, נראה כי החברה הישראלית היחידה שהגישה בקשה היא טבע, וגם זאת באותיות לועזיות (.TEVA).

למרות זאת, אין ספק שסיומות מסוימות יהיו אטרקטיביות יותר מאחרות וגם חברות ישראליות ירצו לעשות בהן שימוש. לדוגמה, סופר ישראלי מסוים יוכל להשתמש בשמו ובסיומת .book במקום בסיומת הרגילה .com או אפילו .co.il זמרים יוכלו להשתמש בסיומת .music וכך הלאה. כבר כיום ניתן לראות דוגמאות לכך כאשר תחנות רדיו ישראליות משתמשות בסיומת .fm וזכייניות טלוויזיה כגון רשת משתמשות בסיומת .tv …

ומה בנוגע לקידום אתרים?

למרות שגורמים בכירים בגוגל (כמו ראש מחלקת הספאם של החברה, מאט קאטס), טוענים שהדומיינים החדשים לא יקבלו עדיפות על פני דומיינים קודמים, ייתכן שלהופעת מילת המפתח תהיה חשיבות בדירוג האתר, ממש כמו שכיום הופעה של מילת מפתח בחלק המשני של הדומיין (משמאל לנקודה) יכולה להיות אפקטיבית במקרים מסוימים.

עוד אפקט חיובי מבחינת SEO הוא שיהיה קל יותר להתייחס אל מילת המפתח בשם של האתר מבחינה שיווקית (כאשר הנקודה היא למעשה סימן מפריד), ולכן כאשר אתרים אחרים יקשרו אל האתר עם מילת המפתח, הדבר יחזק אותו בדירוגים באופן עקיף.

לסיכום

מהפכת הדומיינים החדשה נמצאת אמנם רק בתחילת דרכה, אבל אין ספק כי בטווח הארוך היא תאפשר לבעלי אתרים יותר חופש פעולה באופן בו הם מתקשרים עם הגולשים, כאשר היום המיתוג חשוב לא פחות מן התוכן וכמעט כל אחד רוצה "כתובת מגניבה" שקל לזכור ולהשתמש בה. עם זאת, רצוי להיות עם היד על הדופק ולשים לב להתפתחויות האחרונות בתחום על מנת שלא לפספס הזדמנויות.

זו ההזדמנות לבדל את האתר שלך!

מעל 1,000 סיומות חדשות נפתחות
ואתה יכול לתפוס דומיין רלוונטי, קצר וזכיר

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.