לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th יונ 2019 | by: דויד פרידמן

הוויכוח האם להשתמש בסאב דומיין או בתיקייה הוא ארוך כמעט כמו תקפת חייה של רשת האינטרנט המסחרית (אמצע שנות התשעים). בעיקרון, הן סאב דומיין והן ספריה משמשים על מנת ליצור אתר נפרד בתוך אתר קיים, אך כל אחד מהם עושה זאת בצורה מעט שונה :

סאב דומיין הוא דומיין משני בתוך הדומיין הקיים, כמו למשל הגרסה העברית של ויקיפדיה : he.wikipedia.com. למרות שמבחינת המבנה, החלק המשני בדומיין מגיע לפני הדומיין הראשי, הרי שעל גבי השרת עצמו, סאב הדומיין נמצא בספריה בהיררכיה נמוכה יותר משל הדומיין הראשי.

תיקיית משנה – תיקיית משנה היא תיקייה הנמצאת מתחת לספרייה של השרת הראשי וכך גם מתייחס אליה הדפדפן. למשל, אתר הבית של מיקרוסופט ישראל הוא תיקיית משנה  בתוך אתר מיקרוסופט העולמית : http://www.microsoft.com/he-IL.

היתרונות והחסרונות של כל אחד מהפתרונות

מבחינת שימושיות, היתרון העיקרי של שימוש בסאב דומיינים הוא בעיקר קוסמטי מכיוון שהם נתפסים כאלגנטיים יותר, במיוחד באתרים מרובי שפות. מצד שני, אם השרת לא מוגדר נכון ואין תחילת www לפני הסאב דומיין, אנשים עלולים להגיע לעמוד 404.

יתרון נוסף של סאב דומיין הוא שלעיתים (אך לא תמיד) קל יותר להתקין בו מערכת ניהול תוכן שונה מהסיבה הפשוטה שספריות המשנה שלו לא מתנגשות עם ספריות המשנה של הדומיין הראשי (מבחינת הדפדפן) ולא יוצרות מבנה מורכב מדי של ספריות…

לעומת סאב דומיין, תיקיית משנה אולי נראית מעט אלגנטית פחות, אבל היתרון המרכזי שלה הוא שהיא מאפשרת לגשת אל קבצים הנמצאים בספריה הראשית של השרת בקלות ייתרה מבלי לחשוב האם נוכל לגשת אל הסאב דומיין גם כתיקיית משנה או לא (הדבר תלוי בין היתר בהגדרות האבטחה של השרת). לדוגמה, אם יש לנו תמונת לוגו משותפת לכל האתרים, נוכל לגשת אליה כך img src="../logo.jpg", זאת לעומת סאב דומיין אליו נצטרך להתייחס בצורתו המלאה.

ומה מבחינת SEO?

עד כה נגענו בעיקר בצדדים הטכניים של סאב דומיין ותיקייה, אבל לאורך זמן רב, לא מעט מקדמי אתרים יצאו מתוך נקודת הנחה כי שימוש בסאב דומיינים נותן להם בונוס נוסף מכיוון שגוגל מתייחס אליו כאתר נפרד. לאחרונה הסתבר שהדבר אינו ממש כך, ויש לכך כמה עדויות :

1.מאט קאטס, ראש מחלקת הספאם של גוגל ציין באחד מקטעי הוידאו שלו שכיום גוגל כבר אנו מתייחס באופן שונה לסאב דומיין או תיקייה ושניהם נחשבים לחלק אינטגראלי מהאתר, כך שהבחירה באיזה פיתרון להשתמש היא בעיקר של מנהלי האתרים עצמם.

2.בניגוד לעבר, אז גוגל נתן עדיפות ברורה לאתרים שהשתמשו בסאב דומיינים בתוצאות החיפוש ולעיתים אף הציג עמודים נפרדים לכל סאב דומיין, כך שהאתר קיבל יותר חשיפה, היום הרבה יותר קשה לתחמן אותו באמצעות שיטה זו.

3.לאחרונה יותר ויותר מקדמי אתרים מדווחים שגוגל מציג קישורים מתוך סאב דומיינים כקישורים פנימיים בתוך כלי מנהלי האתרים, כך שלמעשה אין הבדל בינם לבין קישורים מתיקיות משנה.

לסיכום

היום בניגוד לעבר, קשה הרבה יותר להעדיף פיתרון אחד על פני השני, ומוטב כי רוב מנהלי האתרים ישתמשו בפיתרון הכי אלגנטי מבחינתם, תוך כדי שהם לוקחים בחשבון גם את קלות השימוש באתר מבחינת הגולשים.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.