לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th ינו 2022 | by: אלון גילת

Google Drive החינמי נחשב לאחד מיישומי מחשוב הענן היעילים והשימושיים ביותר. לרשות כל משתמש בעל חשבון GMail עומד נפח אחסון של 15GB, אשר מעצם היותו מאוחסן בשרת וירטואלי, מאפשר למשתמש גישה מכל מקום ומכל מכשיר מחובר לאינטרנט.

אולם, אם אתם מהמשתמשים ה"כבדים" בשירות, אתם עלולים לגלות עד מהרה, שלמרות ש-15GB נראו לכם בהתחלה כ"המון" מקום, פתאום הנפח הולך ואוזל, בעוד אתם כבר מכורים לנוחות שבשימוש בשירות הזה. מה עושים? משלמים לגוגל על הרחבה. לחילופין, לומדים את הנושא לעומק ומגלים שיטות חדשות לנצל את הנפח במלואו.

מה נכלל בנפח האחסון שלכם?

נפח האחסון של Google שעומד לרשותכם מורכב משלושה מרכיבים עיקריים:

  • חשבון ה-Gmail – תיבת המייל שלכם על כל מה שבתוכה, כולל צרופות (Attachments).
  • אלבומי Google – תמונות וסרטונים שהעליתם.
  • כונן Google Drive – מסמכים, תמונות, סרטונים וקבצים שאחסנתם בו.

את נפח האחסון שלכם (העומד לרשותכם והמנוצל) תוכלו לבדוק בכניסה לקישור זה, במידה ואתם מחוברים לחשבון ה-Google שלכם.

נקודות חשובות בנוגע לניצול נכון של נפח האחסון בחשבון Google:

תמונות וסרטונים שמועלים אל ה-Google Drive יישמרו ויחושבו כחלק מנפח האחסון הכולל, בלא קשר לגודלם, בעוד אלה המועלים דרך אלבומי Google מתחלקים לשניים: אלה המוגדרים באיכות גבוהה – לא יחושבו כחלק מהנפח, ואלה המוגדרים באיכותם המקורית – כן.

כאשר רוצים למחוק תמונה או סרטון המשותפים לאלבומים ולכונן דרך Google Drive, הם ימחקו רק אם תמחקו אותם באופן פרטני דרך האלבומים עצמם או דרך Google Drive -> האחסון שלי -> אלבומי Google . מחיקת תיקיית אלבומי Google בשלמותה דרך הכונן איננה מוחקת את התמונות מהאלבומים עצמם, כאמצעי הגנה נגד מחיקה גורפת בטעות של תיקיות.

ב- Google Drive ניתן לאחסן ולהציג מסמכים מסוגים בפורמטים שונים, כאשר רק הפורמטים ה"זרים" ל-Google גוזלים מנפח האחסון. מסמכי Google Docs, Google Sheets ו- Google Slides אינם נכללים בנפח. לכן, אם בכוונתכם לאחסן בכונן מסמכי Word, Excel ו-PowerPoint משתלם להמיר אותם לפורמטים של מסמכי Google, במגבלות הבאות: Google Doc בנפח של עד 50 גיגה-בייט, Google Sheet – עד לשני מיליון תאים ו-Google Slide – עד לנפח של 100 מגה-בייט.

תחזוקה שוטפת

אחסון בשרת וירטואלי, יהיה נפחו גדול ככל שיהיה, אינו פוטר אתכם מעבודות תחזוקה תקופתית שוטפת, מאחר וגם שרתים וירטואליים מתמלאים במסמכים ובקבצים שאין בהם צורך. לכן, קבעו לעצמכם מועד קבוע לתחזוקה (פעם בחודש, למשל), בו תטפלו בחשבון שלכם. במהלך הטיפול בתיבת ה-GMail הורידו למחשבכם את כל המיילים החשובים שהתקבלו החודש ואינכם זקוקים לגישה אליהם מכל מקום (בעזרת יישום כ-Google Backup), מחקו מיילים סתמיים ורוקנו את תיבות הספאם והאשפה. בכונן – המירו לפורמט של מסמכי Google כל מסמך שתוכלו להמיר ונקו אותו ואת האלבומים מהג'אנק שהעליתם מבלי לסנן במהלך החודש.

במידה והנפח עדיין מצטמצם, כמובן שתוכלו לרכוש נפח אחסון נוסף בתשלום נמוך. לחלופין, תוכלו לפתוח חשבון נוסף, אבל הקפידו שלא לקשר בין החדש לבין הקיים, מאחר וכך לא תזכו בנפח אחסון נוסף.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.