לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
30th אוג 2016 | by: דויד פרידמן

כמעט כל החברות והמותגים כבר מקדמים שירותים ומוצרים בפלטפורמת הרשת החברתית פייסבוק וחלק רואים גם החזר חיובי על השקעתם באינסטגרם. רשת פינטרסט טרם הצליחה להיכנס למיינסטרים הישראלי, אבל אין זה אומר שאין מה להרוויח מנוכחות ופרסום בה.

מה זה בכלל פינטרסט?

פינטרסט היא רשת חברתית שמאפשרת למשתמשים לשתף תוכן באוספים וירטואליים שנקראים "לוחות שעם" (pinboards) ומשלבת חווית משתמש אסטתית במיוחד עם אינסוף מקורות השראה ורעיונות עיצוביים וגם קישורים לקניית מוצרים. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, כאן משתמשים "נועצים" (pin) תכנים באוספים שלהם לעיון מאוחר יותר ושיתוף עם עוקבים וחברים. מעין אוסף סימניות ציבורי וגרפי שאפשר לשתף, לשמור באוסף אישי ולמיין לפי קטגוריות. אפשר גם לעקוב אחרי פרסומים של משתמשים וקטגוריות שמעניינים אתכם. פינטרסט היא גם כלי שימושי במאמצי SEO בגלל שקישורים ממנה לאתר החברה יתקבלו באהבה באלגוריתם החיפוש של גוגל.

לא מדובר בשחקנית חדשה בשוק. פינטרסט הושקה ב-2010 ואחד הדברים שמייחדים אותה הוא אחוז הנשים ברשת – כ-71 אחוזים מכלל המשתמשים. פינטרסט מדווחת שיש ברשת לא פחות מ-100 מיליון משתמשים פעילים שמבלים פרקי זמן ממושכים למדי בגלילה באוספים שמעניינים אותם – בממוצע, משתמש מבלה בכל ביקור בפינטרסט 14.2 דקות.

בפינטרסט אפשר למצוא תכנים בכמעט כל נושא אפשרי, אבל הרשת מוכרת בעיקר בזכות קטגוריות של פרוייקטים של "עשה זאת בעצמך", אופנה, מזון ושתייה, בריאות וכושר ונושאי עיצוב שונים.

למי כדאי לקדם בפינטרסט?

בהתחשב בסוג הקהל (נשים, בעיקר צעירות) אין יותר מדי מקום לשיווק שירותים ומוצרים שמיועדים לעסקים אלא בעיקר מוצרים לצרכניות בתחומי אופנה, עיצוב, בריאות ובישול. הפורמט מתאים במיוחד לפרסום מוצרים בחנויות מקוונות עם קישורים לרכישה ורבות ממשתמשות פינטרסט עורכות גם לוח "לקנות" של מוצרים שהיו רוצות לרכוש ו"מתייקות" שם רכישות עתידיות. הגברים המעטים (יחסית) שמשתמשים ברשת הם בעיקר מעצבים, אדריכלים וחובבי בישול. קהל יוקרתי במיוחד שתמצאו בפינטרסט הוא קהל של כלות לעתיד שמחפשות שם השראה לשמלות, עיצובים לשולחנות וכל מה שיכול להפוך את חתונתן למקורית ומיוחדת יותר.

pinterest_categories

למה כדאי לשווק בפינטרסט?

בניגוד לפייסבוק, שם אורך חיי הפוסט קצר במיוחד, בפינטרסט לתכנים המפורסמים יש חשיפה לאורך זמן רב יותר, בהתחשב כמובן בקטגוריה בה מתפרסם התוכן. כך שגם אם אין לכם כוונה להשקיע במספר פרסומים רב, תקבלו חשיפה אם התוכן מעניין מספיק עבור קהל היעד.

אם אתם מכוונים לקהל יעד של חובבי עיצוב, אופנה, בישול ויצירה פינטרסט יכולה לעזור לכם להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם וגם לנתח פופולריות מוצרים לפי מספר ה"נעיצות" של הקישורים לרכישתם. אבל זה לא הכל. על-פי נתוני פינטרסט, 40 אחוזים מהמשתמשים גילו בפלטפורמה מוצרים חדשים ושמרו את הקישור בלוח הנעצים הווירטואלי שלהם. אחרי שגילו מוצר עיצוב או אופנה בפינטרסט, לא פחות מ-30 אחוזים מהמשתמשים ביצעו רכישה. כ-25 אחוזים רכשו מוצרים גם בתחום הבריאות, הבידור והכושר.

מדובר באחוזי המרה שמשאירים אבק לפלטפורמות כמו טוויטר ופייסבוק וגם העלויות נמוכות הרבה יותר. כאמור, לא חייבים להשקיע בפוסטים מקודמים בשביל להנות מיתרונות פינטרסט עבור עסקים בקטגריות הפופולריות בה.

ננעצתם?

– פינטרסט לעסקים (חלק 2) – מתחילים לנעוץ

– פינטרסט לעסקים (חלק 3) – טיפים לנועצים מתקדמים

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.