לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
27th מרץ 2014 | by: דויד פרידמן

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינויים מרחיקי לכת בדרך בה אנחנו צורכים מידע ברשת האינטרנט, ובכלל זאת מידע שיווקי ופרסומי. אם עד לפני ארבע או חמש שנים, היינו רגילים לקבל את רוב המידע שלנו ישירות מאתרי אינטרנט בצורת טקסט או גרפיקה פשוטה לאחר שמצאנו אותם במנועי חיפוש, היום חלק נכבד מזמן הגלישה שלנו מוקדש לרשתות החברתיות כגון פייסבוק. רבים מאיתנו אף משתמשים ביותר מרשת אחת לצרכים שונים. לדוגמה, ייתכן שאנחנו משתמשים בפייסבוק כדי לקבל עדכונים מחברים, באינסטגרים כדי להעלות ולהפיץ תמונות ובלינקדין על מנת לנהל את הפרופיל העסקי והמוניטין שלנו. כל זאת עוד מבלי להזכיר צפייה בעשרות סרטוני וידאו בכל יום באמצעות יו-טיוב…

עובדות חדשות אלו מציבות בפני עסקים קטנים וגדולים כאחד אתגר לא פשוט – לעיתים קרובות הם צריכים לחלק את התקציב שלהם בין מספר ערוצי שיווק אתרים מקבילים ולעקוב אחר הביצועים וההחזר על ההשקעה עבור כל ערוץ בנפרד.  במאמר זה נסקור את ערוצי השיווק המרכזיים ברשת בדגש על שיווק עסקים באינטרנט.

מנועי חיפוש (אורגני וממומן)

קידום במנועי חיפוש היא עדיין אחת הדרכים המסורתיות להגדיל את החשיפה של עסקים ברשת, ואין זה משנה כמעט באיזה עסק מדובר : גם סטודיו לעיצוב גרפי, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול להתבסס רק על תנועה מלייקים ושיתופים ברשתות חברתיות של העבודות שלו. באמצעות טכניקות מודרניות של קידום אתרים אורגני וממומן, ניתן כיום ליצור אתרים תדמיתיים שיש בהם גם מספיק תוכן שיגרום למנועי החיפוש לדרג אותם גבוה בתוצאות. מעבר לכך, קידום אורגני באמצעות חברה מקצועית יתרום להגדלה נוספת של החשיפה באמצעות פרסום ושיווק האתר דרך אתרים אחרים ברשת (העיקרון המנחה לפיו עובד גוגל עד היום).

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן כאמור אחד מערוצי השיווק העולים ברשת ובאמצעות בניית דף אוהדים עשיר בתוכן המתעדכן תמידית ניתן לצבור לא מעט אוהדים ולהזרים תנועה ישירות אל אתר האינטרנט של העסק. עסקים שעוסקים בבניה או בעיצוב יכולים להשתמש ברשתות חברתיות ייעודיות לתמונות כדוגמת פינטרסט  או אינסטגרם על מנת להפיץ את התמונות שלהן ברחבי הרשת.

בכל רשת שבוחרים, העניין המרכזי חייב להיות מתן  ערך מוסף לגולש. אחרי הכול, אף אחד לא רוצה להיכנס לפרופיל החברתי של העסק ולראות שמדובר בשכפול של אתר האינטרנט ללא שום דבר נוסף.

זו ההזדמנות לבדל את האתר שלך!

מעל 1,000 סיומות חדשות נפתחות
ואתה יכול לתפוס דומיין רלוונטי, קצר וזכיר

 

וידאו ברשת

כל מי שמדבר על שיווק אתרים כיום, אוהב מאוד להזכיר את הפוטנציאל העצום הטמון בפרסום בוידיאו,  אך לרוע המזל, רוב העסקים לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם. לדוגמה, הרבה פעמיים אנחנו נתקלים בקטעי וידאו בהם אדם מדבר מול המצלמה, אבל לא עושה הרבה מעבר לכך. במקרים אחרים, לוידיאו עצמו יש פן ויזואלי , אבל איכות התמונה עצמה לא אופטימאלית… למרבה המזל, כיום ניתן להפיק וידאו באיכות גבוהה גם באמצעים ביתיים ולשלב בו מצגות ואנימציות שיהפכו אפילו בעלי מקצועות חופשיים כמו יועצי מס לאטרקטיביים. במידת הצורך ניתן להיעזר בעורך וידאו מקצועי שישייף את הקטעים וייתן להם חזות מרשימה יותר.

את הוידיאו המוגמר אפשר להטמיע באתר אינטרנט או ברשת חברתית כדי להגדיל עוד יותר את התפוצה שלו.

ניתוח הנתונים מכל אחד מן הערוצים

שיווק עסקים באינטרנט הנעשה באופן מקצועי תמיד חייב לקחת בחשבון גם את מגבלות התקציב וכוח האדם של העסק (במידה וחלק מפעולות השיווק מתבצעות in house ויש חלוקת תפקידים ברורה בין העובדים הרלוונטים). השאלה איזה תקציב להקצות לכל ערוץ שיווקי צריכה להתבסס על בחינת ההחזר על ההשקעה מכל ערוץ. כיום כל הערוצים המרכזיים ניתנים למדידה וכך אפשר למשל לדעת כמה אנשים צפו בסרטון מסוים, הגיעו לאתר מגוגל או נחשפו לפוסט בפייסבוק. את התקציב עצמו רצוי לאזן פעם בחודשיים לכל הפחות על מנת להימנע מהשקעה שלא תניב פירות. עם זאת, יש לזכור שבמקרים מסוימים כמו קידום אורגני, לא תמיד רואים תוצאות מיידיות, אז יש להסתכל על המגמה הכוללת במשך מספר שבועות או חודשים (גם כאן ניתן להרחיב את הסקופ של המדידה ברוב הכלים).

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.