לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
8th ינו 2019 | by: דויד פרידמן

חדי האבחנה ביננו הבחינו בשנים האחרונות בשינויים קלים שהתחוללו באזור שורת הכתובת בדפדפן. אתרים מסוימים קיבלו תוספת S לתחילית ה-Http שלהם, בחלק מהמקרים התווסף גם מנעול ירוק קטן לצד כתובת האתר ובחלק אף שורת הכתובת תהיה צבועה כולה בצבע ירוק. מה אומרת ה-S? מה אומר המנעול? מה אומר הצבע הירוק? מדובר בפרוטוקול ה-HTTPS – Hypertext Transfer Protocol Secure, אשר הפעלתו מתאפשרת לאחר התקנת תעודת SSL בשרת אחסון האתר ומאפשר הצפנת המידע המועבר בין הגולש לשרת אחסון האתר.

מה חשיבותה של אבטחת אתר האינטרנט ואיך זה ישפיע על דירוג האתר בגוגל?

ה-HTTPS מתחיל להיות דבר שבשגרה

לתעודת SSL, המאפשרת שימוש בפרוטוקול התקשורת המאובטח, חשיבות קריטית באתרי תשלום ומסחר, או אתרים בהם קיימת אינטראקציה של העברת מידע בין הגולשים לאתר (למשל: מילוי פרטים אישיים, יצירת חשבון אישי באתר, כניסה למשתמש האישי) – בעיקר בגלל תחושת הביטחון שהם מספקים לגולש במידע שהם מוסרים. אבל נראה ששימוש בפרוטוקול HTTPS חשוב לא רק לאתרים מסוג זה, ותחושת הביטחון של הגולש באתר היא לא הפרמטר היחיד שצריך לקחת בחשבון, כיוון שגם גוגל מודיעה ששימוש בפרוטוקול ה-HTTPS מקנה נקודות זכות בדירוג תוצאות החיפוש.

מתחת למכסה המנוע של גוגל

מופתעים? מי שעוקב אחרי מגמות קידום ודירוג אתרים, לא אמור להיות מופתע במיוחד. נכון, יש מאות פרמטרים או קריטריונים של גוגל (Ranking Factors) לדירוג אתרים על פיהם פועלים ה'עכבישים' ורובם נשמרים בסוד גמור (יש שטוענים כי אין עובד גוגל אחד המכיר את כולם), אולם מידי פעם גוגל מספקת הצצה אל ה-Ranking Factors המנחים אותה – ידיעות על עדכונים מתוכננים או הודעות רשמיות לעיתונות ומאפשרת לנו לגבש תמונה של האתר ה"אידיאלי" מבחינתה. וכיוון שגוגל חרטה על דיגלה "יצירת רשת אינטרנט המורכבת מאתרים ידידותיים ובטוחים למשתמשים האנושיים", לא מפתיע שפרמטרים שמשרתים את קו המחשבה הזה יפורסמו באופן רשמי, ואתרים שמיישמים אותם יזכו לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש.

כך, באוגוסט 2014, התבשרנו לראשונה בהודעה רשמית מבית גוגל כי תחושת הביטחון שמעניקים אתרי ה-HTTPS לגולשים המבקרים בהם צפויים להיכלל ברשימת הקריטריונים לדירוג. הודעות עדכניות ששחררה החברה, יחד עם המגמה הברורה של החשיבות שגוגל מעניקה לחוויית המשתמש, בטחון ונוחות הגולשים באתר – מאמתות את הסברה שב-2017, פרוטוקול ה-HTTPS אכן ישפיע על דירוג האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש. או במילים אחרות – אתם תרצו את "המנעול הירוק הקטן" בשורת הכתובת של האתר שלכם.

איך מתקינים SSL בצורה נכונה?

כאשר מדובר בהקמת אתר חדש – הדרך הנכונה, ללא ספק, היא להקים את האתר מראשיתו בשימוש פרוטוקול ה-HTTPS. אבל, כאשר מדובר באתרים ותיקים שרוצים להגביר את האבטחה באתר עבור לקוחותיהם ולהוסיף לאתר תעודת SSL, חשוב להיות זהירים ולוודא שנעשות הפניות נכונות (הפניות 301 קבועות) מכתובת HTTP ל-HTTPS.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.