לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
15th יונ 2015 | by: דויד פרידמן

בשנים האחרונות, וורדפרס מיצבה את עצמה במקום של כבוד במערכות בניית האתרים והבלוגים. גמישותה והורסטיליות שלה הופכות אותה לפלטפורמה המועדפת על ידי מקצוענים וחובבנים עם גישה טכנולוגית או מזומנים פנויים.

אולם, אחת מנקודות החולשה שבעלי אתרי וורדפרס רבים נופלים בהן היא דווקא אחת הנקודות הבסיסיות והחשובות ביותר שנבדקות על ידי גוגל, לצורך אינדוקס אתר ודירוגו – מהירות הטעינה של האתר או במילים אחרות – עליית האתר ומהירות תגובותיו, ובכך, אתרי וורדפרס רבים כושלים.
קבלו מספר טיפים יעילים להאצת מהירות האתר שישמשו את המשתמשים ה'פשוטים' (בעלי ידע בסיסי) וגם את המקצוענים ביניכם:

טיפים למשתמש הפשוט

גם אם אתה בעל ידע בסיסי, תוכל להאיץ את מהירות האתר ולהפכו מצב זוחל לארנבת זריזה וחיננית:

  • בדיקת מהירות עלייתו של האתר כיום – אתרים כ- gtmetrix.com(ו-webpagetest.org ) מאפשרים לך לבצע בדיקת מהירות ואף מציעים הצעות יעילות וישימות לשיפור הקיים.
    יש לרשום לתעד אותן ולהתייחס אליהן כאל צ'קליסט לביצוע.
  • הקפדה על גרסת וורדפרס עדכנית – בכל גרסה חדשה מתווספים אמצעי אבטחה, שיפורים ותיקונים. לכן, לצורך ייעול פעולתו של האתר, חשוב מאד, לעקוב אחרי העדכונים, ולאחר גיבוי הקיים (כאמצעי זהירות, כמובן) לשדרג אותו לגרסה העדכנית ביותר.
  • שימוש אך ורק בתוספים החיוניים – דווקא יתרונו היחסי של הוורדפרס הוא זה שעלול להיות בעוכרי האתר שלך. עודף תוספים (שאת חלקם ניתן להחליף בקודים) עלול להאט בצורה ניכרת את פעולתו של האתר. לכן, מומלץ להישאר רק עם התוספים היעילים ולוותר על השאר. דוגמאות לתוספים חיוניים ומועילים הן W3 Total Cacheאו GZIP Output.
  • אופטימיזציה של התמונות – במסגרת אופטימיזציה זו ייעשה שימוש בתמונות בפורמט PNG ולא פורמטים GIF ו-JPG. ייעול נוסף נשיג באמצעות הקטנת התמונות לגודל ה"אמיתי" בו הן תוצגנה באתר (למשל, תמונה המוצגת בגודל 250X250, אין צורך להעלות בגודל 1000X1000), ניתן לעשות שימוש בתוכנות להקטנה, באתרים המציעים שירות זה, או בתוסף WP Smush Pro.

טיפים למיטיבי לכת

למקצוענים ביניכם נציע:

  • "ראש" ו"רגליים" – יש למקם את קוד ה-CSS בתחילת העמוד ואת ה- JavaScript בתחתיתו, כך, במידה ויש בעיה בטעינת קוד ה- JavaScript, הוא לא יעכב את עליית העמוד כולו.
  • דחיסת קוד – גם למשקלם של קודי ה-CSS וה- JavaScriptבעמודים ישנה חשיבות. ניתן לצמצם את משקלם בצורה ניכרת על ידי שימוש ב- CSS Compressor, Google Closure Compiler ואתרים ויישומים דומים.
  • קובץ CSS בודד מול קבצי CSS מרובים – במידה ומדובר באתר שאין בכוונתך לשנות אותו לעיתים קרובות, איחוד כל ה-CSS בקובץ בודד יקל עליך את העדכון.
  • אופטימיזציה ל- Database דרך PhpMyAdmin – באתרים בהם יש פעילות שוטפת ב-DB ובשרת האחסון ישנו PhpMyAdmin, יש לבצע "Optimize table". פעולה זו יכולה אף היא להאיץ את טעינת האתר.
  • ביצוע שינויים נדרשים בקוד – התבניות באתרי וורדפרס מכוונות לכך שכמעט כל אחד שברשותו מחשב יוכל לבנות לעצמו אתר, כוונה מבורכת בפני עצמה, אולם לעיתים התוצאה היא קוד המסופק One Size Fits All שאיננו פועל בצורה המיטבית עבור האתר הספציפי שלך. לכן, אם ברשותך הידע, בצע את השינויים הנדרשים, למשל, צמצום כמות הבקשות הנשלחות לשרת.

לסיכום, מערכת וורדפרס מספקת לך פלטפורמה יעילה לבניית אתר ותפעולו. על ידי ביצוע מספר כיוונונים פשוטים, ניתן לוודא כי האתר שלך יעלה במהירות ויהיה זמין לגולשים ולמנועי החיפוש.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.