לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
10th מרץ 2019 | by: יואב קרן

מעצם טיבן, חנויות וירטואליות נחשבות לפגיעות במיוחד לפריצה ולגניבת מידע. אין זה מפתיע, כי דווקא אותם קניונים אונליין, אשר מושכים את תשומת הלב של עשרות, מאות ואלפי קונים ביום (במקרה והמדובר באתרים משמעותיים ובינלאומיים כ-Amazon, Alibaba ו-eBay), הם אלה אשר מושכים אף את תשומת ליבם של המזיקים, החומדים את המידע הרב ויקר הערך שבסיסי הנתונים שהאתרים האלה מכילים. מנקודת מבטם של הפורצים, מדובר באלפי פרטי כרטיסי אשראי זמינים ונגישים, אשר בהחלט שווים את המאמץ והסיכון.

יש לכם אתר קניות קטן? תתכוננו, אתם על הכוונת

נתחיל בניפוץ מיתוס – לא רק אתרי קניות גדולים ובולטים מושכים את תשומת ליבם של מזיקים, אלא אף אתרים קטנים, אשר נושא אבטחת אתרי מסחר איננו נמצא בראש מעייניהם ובראש סולם התקציבים שלהם. אתרים אלה אמנם "דלים" (יחסית לאתרים הגדולים) מבחינת המידע שהם מכילים, אולם הם נחשבים לטרף קל בעיני הפורצים, מאחר ובנוסף לחוסר באמצעי אבטחה מחמירים, הם משתמשים בפלטפורמות מוכנות, אשר מעת לעת מתגלות בהן פרצות אבטחה. דוגמא טרייה לכך קיבלנו בתחילת השנה, כאשר התבשרנו על פרצת אבטחה ב-Magento, אחת מפלטפורמות ה-e-commerce הנפוצות. לכן, אם האתר שלכם קטן, אתם חשופים לסכנה יותר מאתר גדול.

לקוח שחש בטחון בזמן הקניה הוא לקוח שישוב לקנות באתר

תקני PCI DSS) Payment Card Industry Data Security Standard) אמנם מחייבים בעלים ומפעילי אתרי מסחר לעמוד בסטנדרטים מסוימים (על פי ארבעה רמות טרנזקציה), אולם מדוח Verizon 2014 PCI Compliance Report עולים נתונים מדאיגים: רק 11.1% מהארגונים עומדים בכל 12 דרישות התקן, 31.1% מהארגונים עונים על עשר מהן ו-51.1% עונים על שבע מהדרישות. עמידה בדרישות התקן, ובמקביל, אימוץ פרוטוקולי SSL, TLS, HTTPS (או כל פרוטוקול עדכני אחר אשר מגן על הנתונים ועל התקשורת) – ימקסמו את האבטחה וכתוצאה מכך, גם את תחושת הביטחון שיחושו לקוחותיכם.

מה חושבת גוגל על אתרי מסחר אלקטרוני?

מאחר ואתרי מסחר אלקטרוני שונים במהותם מאתרים אחרים, גוגל מתייחסת אליהם בצורה מעט שונה. הנה מספר נקודות שיסייעו לכם לעזור לגוגל להתייחס לאתרכם:
• השתמשו בכתובת URL משמעותית באנגלית, אשר כוללת את שם המוצר ומאפיינים שלו. הדבר יסייע לגוגל לאנדקס את אתרכם ביתר קלות.
• מנוע החיפוש של גוגל מתעב תכנים משוכפלים. השתמשו בתכנים מקוריים ובעלי משמעות בדפים עצמם ואף בדפים הקטגוריות. כמובן שמומלץ גם שלא לשכוח לשלב את מילות מפתח הנכונות.
• אתרי מסחר לוקים בריבוי כתובות URL (אשר נוצרות בזמן סינון ופילטור מוצרים, למשל). כל סינון כזה יוצר דף מיותר בעל תוכן משוכפל, שכמובן מתאנדקס בגוגל ומכביד עליו. הטמעת תווית קנוניקל בעמודי הקטגוריות הראשיות ובעמודים אשר מכילים פרמטרי סינון יכולה לסייע לכם לגוגל לחבב את אתרכם שוב.
• בגוגל קיים תיעדוף מוצהר ומכוון לאתרים המותאמים למכשירים ניידים, כך שיש לכם סיבה נוספת להפוך את אתר החנות הוירטואלית שלכם לידידותי למובייל (אם עדיין לא עשיתם זאת).

לסיכום:
על פי דו"ח eMarketer, בשנת 2018 הגיע מספר העסקות שבוצעו ברשת ברחבי העולם ל-38.5 ביליון וההיקף שלהן הגיע ל-1.672 טריליון דולר (עליה של 51% ממספרן ב-2012), הצפי הוא שהמספרים ימשיכו לעלות וב-2020, היקף המכירות אונליין יכפיל את עצמו ויגיע ל-3.351 טריליון דולר. אין ספק שמדובר בתחום מתפתח וריווחי, אולם, כבעלים של חנות וירטואלית, חשוב מאד שתזכרו – גם אם אתם נעזרים בגורם חיצוני במהלך הטרנזקציה בין הלקוח לביניכם, האחריות למידע הרגיש (בעיני החוק וחשוב מכך, בעיני הלקוחות) מוטלת עליכם!

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.