לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
19th ספט 2017 | by: אלון גילת

ישנם מאמרים רבים ברחבי הרשת אשר עוסקים בכל הדרכים בהן ניתן לגרום לגולשים להגיע לאתר שלכם, ישנם מאמרים רבים (אחרים) אשר מסבירים לכם איזה תוכן צריך להיות באתר שלכם, באיזו גרפיקה אתם צריכים להשתמש, איזה צבעים משדרים איזו תדמית וכד', אבל, משום מה, פחות מדברים על ה"דבק" שמחבר את הכל, הניווט של הגולש באתר, זה שיסייע לו לעבור מנקודה A לנקודה B (שתיהן באתר, כמובן ) בדרך הקלה והנעימה ביותר עבורו לפעמים דרך זו עשויה להיות גם הדרך הקצרה ביותר, אבל לא בהכרח.

כיצד יוצרים ניווט זורם באתר?

"אפשר להביא את הגולש לאתר, אי אפשר להכריח אותו לשהות בו, וברור שלא ניתן לחייב אותו לחזור אליו" – זוהי הנחת היסוד העומדת בבסיס יצירת חוויית הגולש באתר, בכל אתר שהוא. לכאורה, על פני השטח, זה נראה פשוט למדי, אבל כשבודקים את זה במציאות, מגלים שאתרים רבים נכשלים ביצירת חוויית משתמש בדיוק בנקודה של הניווט. אז כיצד עושים זאת נכון?

כשאתם בונים תפריט ניווט ראשי התרחקו מהמינוחים השגרתיים

כולנו מכירים את אותם תפריטי הניווט הסטנדרטיים והנדושים המכילים את הסעיפים "אודות", "מוצרים", "שירותים", "לקוחות", "המלצות", "צור קשר". ואולי גם (אם בונה האתר היה ממש יצירתי) הוא משלב שם גם "למה דווקא אנחנו?" או "מה אומרים עלינו?", אבל זה בערך הכי רחוק שבוני אתרים יעזו להתקדם מהתפריט הקלאסי. מה שבוני אתרים אינם לוקחים בחשבון הוא, כי כשגולשים אנושיים ו-SEO מעורבים בתמונה, כדאי לבנות את היררכיית האתר בצורה שונה במקצת, ולתת למילות המפתח שבהן מקודם האתר ביטוי גם בתפריט. למשל, במקום הביטוי הכללי "מוצרים" ניתן לפרק לקבוצות מפורטות יותר. טיפ נוסף בנושא – הימנעו מקטגוריית "שירותים", אלא אם כן מדובר בדף המרכז טקסט וקישור לכל אחד מהשירותים שאתם מציעים.

הימנעו מתפריטי Dropdown עם קטגוריות חבויות

זה נפוץ? כן, זה נראה טוב? אולי. זה יעיל? לא!
וזו נקודה עליה יש הסכמה בין הבוטים הסורקים והמאנדקסים של גוגל לבין הגולשים האנושיים – אלה וגם אלה מתקשים להתמודד עם הקונספט. אצל הגולשים האנושיים זה נובע מכך שהעין מהירה מהיד האוחזת בעכבר, וכשהעין מבחינה בנושא שמעניין אותה להקליק עליו, היד עם העכבר תנוע לשם, ואז, מתחת למה שעניין את העין (והמוח), מתגלים עוד 10 נושאים שהיו חבויים… אם אתם חייבים תפריט Dropdown, העדיפו את הסוג בו כל הקטגוריות פרושות לעיני הגולש מההתחלה.

סדר הפריטים בתפריט נפתח חשוב מאד

אפקט המיקום הסדרתי (Serial Position Effect) הוא זה שיקבע מה יתפוש את עינם של הגולשים לראשונה ומה הם יזכרו מהתפריט של האתר. מסיבה זאת מומלץ – להגביל את מספר הפריטים בתפריט בודד לשבעה ולשים את הפריטים המבוקשים ביותר שניים בתחילתו ושניים בסופו.

לסיכום:
חשוב מאד לדעת כיצד להוביל את הגולש באתר שלכם, ובד בבד, לתת לו מספיק כלים כדי לבחור בעצמו מהיכן הוא רוצה להגיע ולהיכן. ניווט נכון יסייע לכם להשאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר שלכם, דבר שהוא טוב לגולש ולאתר ומצוין עבורכם מבחינת האנליטיקס.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.