לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
27th פבר 2022 | by: Shimrit Pinto

שירות אחסון אתרי אינטרנט והקבצים הנלווים אליו הוא שירות הכרחי לכל בעל אתר אינטרנט. אספקת שירות זה נעשית על ידי חברות אחסון המציעות ללקוחותיהם חבילות מסוגים שונים הכוללות אחסון בשרת ייעודי או שרת משותף, גודל מסוים של שטח האחסון, ורוחב הפס, שרת שתומך בשפות תכנות כאלו ואחרות וגישה לבסיס נתונים אחד או יותר. נכון להיום, באפשרותכם לבחור בשירות אחסון אתרים בחינם או בחברה המציעה חבילת אחסון בתשלום.

אחסון אתרים בחינם או בעבור תשלום?

אופציה א'

תחזוקת אתר אינטרנט כוללת לא מעט הוצאות אשר לעיתים עלולות להכביד על בעלי אתרים אולם, בעת בחירתך בחבילת אחסון ההולמת את צורכי האתר שלך, השאלה היחידה שצריכה להישאל היא "'האם אחסון ללא עלות אכן כולל חבילה המותאמת באופן מלא לצרכי תפעולו ותחזוקתו השוטפת של אתר האינטרנט?'. התשובה היא שרוב החברות המציעות שירות אחסון אתרים בחינם מציעות חבילה בסיסית המתאימה לאתרי אינטרנט בסיסיים למדי ובאם מעוניינים להרחיב שירות זה או אחר, בעל האתר יצטרך לשלם לחברת האחסון את התשלום הנדרש בעבור אותם תוספות נלוות, בסופו של דבר.

אופציה ב'
אחסון אתרים בחינם אטרקטיבי לאנשים המעוניינים לצמצם את הוצאותיהם על תחזוקת אתר אינטרנט., אולם הבחירה בסוג חבילת אחסון לאתר צריכה להיעשות מתוך צורכי העסק בלבד. השאלה אותה צריך לשאול כל אדם טרם בחירתו בסוג האחסון היא: 'האם אחסון ללא עלות מכיל חבילה המותאמת באופן מלא לצרכי תפעולו ותחזוקתו השוטפת של אתר האינטרנט?' התשובה היא שרוב החברות המציעות שירות אחסון אתרים בחינם מציעות חבילה בסיסית המתאימה לאתרי אינטרנט בסיסיים למדי ובאם מעוניינים להרחיב שירות זה או אחר, בעל האתר יצטרך לשלם לחברת האחסון את התשלום הנדרש בעבור אותם תוספות ונלוות.

אחסון אתרים חינמי: מה יוצא להם מזה?

חברות אשר מספקות אחסון אתרים בחינם, אינן נשארות ללא רווח. הן פשוט מרוויחות בדרך עקיפה באמצעות האתר של הלקוח:

פרסומות–החברות מוכרות שטחי פרסום באתרי האינטרנט המאוחסנים בשרת וכך בעלי האתרים צריכים להתמודד עם פרסומות בדמות באנרים וחלונות קופצים העלולים להרתיע את הגולש הפוטנציאלי ולגרום לו לנטוש את האתר.
פרסום עצמי- שימוש באתרי הלקוח המאוחסנים בשרת למטרת פרסום וקידום עצמי, אשר מוביל להורדת איכות האתר של הלקוח.
הוצאת קישור- חברות רבות מוציאות קישור מאתר הלקוח לאתר החברה המארחת.
מכירת דומיין– ישנן חברות שמציעות אחסון חינם תמורת קניית הדומיין דרכם (במחירים גבוהים מהממוצע).
שדרוג חבילת האחסון– רוב החברות מציעות הרחבת החבילה הבסיסית של האחסון, וזאת על מנת שהלקוחות יוכלו לבצע פעולות נוספות באתר.

חסרונות אחסון אתרים בחינם

תפקוד איטי יחסית של אתר האינטרנט– השרתים המוצעים ברוב החברות הם שרתים עמוסים, דבר שמוביל לאיטיות האתר וביצועים ירודים שלו וכתוצאה מכך גם ירידה בדירוגים של גוגל.
מגבלה ויזואלית ותפקודית– הבאנרים והחלונות הקופצים מעיבים על הנראות של האתר והפרסומות משתלטות על האתר ומקשות על ביצוע פעולות שונות.
תמיכה מינימאלית– פעמים רבות התמיכה בלקוחות "חינמיים", מינורית ביותר ולעיתים הדיאלוג זוכה להיבט מכירתי.
הגבלת שימוש בשפות צד שרת– שפות כמו למשל PHP, ASP ועוד.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.