לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
8th אוק 2020 | by: Shimrit Pinto

מי לא מכיר את אפליקציית המסרים וואטסאפ (WhatsApp)? האפליקציה שפרצה לחיינו בסערה וחוללה מהפיכה בדרך בה אנחנו מתקשרים אחד עם השני. כזו שגרמה לנו לשכוח, שפעם נדרשנו להקלדה מתישה של הודעות, בלי לדעת האם הנמען קיבל וקרא. מאז הכנסה לשגרת היום יום, משלוח הודעה נעשה קל ומהיר והפידבק מהנמען, ניתן תוך שניות ספורות.

אז מה החידוש אתם שואלים? הנה אנחנו עונים: את כל היתרונות הללו ופיצ'רים נוספים יצקו בוואטסאפ לפלטפומה יעודית לעסקים, הנקראת וואטסאפ עסקי (WhatsApp Business). מה הם אותם פיצ'רים יעודיים בוואטסאפ עסקי וכיצד זה ישפיע על תפוקת העסק שלכם? הנה כמה מהתשובות:

מה הוא וואטסאפ עסקי?

וואטסאפ עסקי היא פלטפורמה של האפליקציה המוכרת, המיועדת לעסקים ומטרתה למקסם ולייעל תקשורת בין עסקים ללקוחותיהם. אל היתרונות המוכרים של וואטסאפ, שהם קהל משתמשים גדול מהירות, נוחות  והיכולת לנהל כמה קבוצות במקביל, מצטרפים פיצ'רים יעודיים, העוזרים בניהול התקשורת עם הלקוחות באופן ישיר.

את האפליקציה ניתן להוריד לנייד, בנוסף לוואטסאפ האישי, להזין את מס' הטלפון העסקי שלכם ולהתחיל לתקשר ולשווק ללקוחות שלכם.

מי הוא קהל היעד של חשבון וואטסאפ עסקי?

הקהל המרכזי אליו פונה הפלטפורמה, הוא בעלי עסק, שרוצים אפיק תקשורת  נוסף עם לקוחותיהם שיהיה מהיר נח וזמין לכל לקוח. בנוסף לאתר / מייל / פייסבוק.

הנה כמה מהפיצ'רים שהכניסו לפלטפורמה הייעודית הזו:

מענה אוטומטי וסינון התראות:

פיצ'ר יעיל, המאפשר מענה מהיר ללקוחות שפונים אליכם, ע"י תקשור מסרים קבועים בהתאם לצורך, ניתן להגדיר התראות לכל שימוש שתרצו, לדוגמא: בשוטף, התראות שיתקשרו ללקוחות את שעות העבודה הקבועות שלכם. במקרים בהם קיים צורך אחר, ניתן לתקשרו בהתאם, לדוגמא: אנו בחופשה, נשוב אליך כשנחזור", "תודה על פנייתך! נחזור אליך בדקות הקרובות", "אנא שלח את נושא הפנייה למייל המצורף. וכו'. באמצעות התאמת המסר, הלקוחות שפונים נענים מהר, יודעים היטב למה לצפות וכך, נמנע תסכול או כעס.

יצירת פרופיל עסקי ומידע על מיקום:

על מנת שהלקוחות שלכם ידעו שהגיעו לוואטסאפ העסקי שלכם, ניתן לייצר פרופיל עסקי במקום הפרופיל הרגיל שכולל תמונה וסטטוס. בפרופיל זה, ניתן להכניס לוגו, פרטים ליצירת קשר, הפניה לאתר ואפילו מיקום על המפה. חשוב לאמת את החשבון מול האפליקציה, כדי לקבל וי ליד השם שלכם, שמעיד שוואטסאפ אישרה את זהות העסק.

יצירת קמפיין WhatsApp:

בגלל נגישותה של האפליקציה ומהירות המשלוח וקבלת התשובה, אחד הפיצ'רים היותר אפקטיביים היא האופציה ליצור קמפיין WhatsApp יעודי. קיימות שתי דרכים לייצר קמפיין זה:

הקמת קמפיין דך פייסבוק: הקמת קמפיין כזה דורשת גישה לחשבון המודעות של העסק בפייסבוק. עליכם להקים קמפיין מסוג Messenger  ולהגדיר בMessage Destination  את וואטסאפ כדרך ההתקשרות וזהו. כך תוכלו בקליק אחד להעביר לקוחות פוטנציאלים ישירות מהפייסבוק לצ'אט עם העסק.

הקמת רשימות תפוצה: אופציה נוספת היא לבנות "רשימת תפוצה", המאגדת בתוכה מס' רב של של לקוחות  ולשלוח לכולם הודעות בו זמנית. פעולה זו, תעזור לכם לעדכן את הלקוחות שלכם על מבצעים/ חדשות וכן לשמור עימם על קשר רציף.

תגיות: 

באפליקציה קיימת אופציה לסימון שיחות, הודעות ואנשים בתגיות לפי צבעים. הדבר מאפשר יצירת סדר וארגון בצ'אטים השונים.

סטטיסטיקות ככלי מדידה:

אחד הכלים החשובים, שיעזרו לכם למדוד את יעילות השימוש שלכם, לאורך זמן.

במסגרת האופציה הזו, תוכלו לנתח את נתוני השימוש ולגזור מתוכם מסקנות אופרטיביות. לדוגמא, למפות את מס' הלקוחות שקראו את ההודעות שלכם, או את כמות הלקוחות שקבלו הודעה והגיבו.

ככל שתנתחו יותר, כך תוכלו לבנות דאטה רלוונטי יותר לפניה, ולמקסם את המכירה והשיווק.

לסיכום: וואטסאפ עסקי הוא כלי שיווקי ועסקי מצוין, שרק ילך וישכלל עצמו. אנו מאמינים שזו רק ההתחלה ובעתיד, יתווספו פיצ'רים נוספים שיגדילו את קהל המשתמשים שלו.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.