לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
26th אוק 2020 | by: Shimrit Pinto

 

תוכן, אולי אחד הדברים החשובים ביותר באתר אינטרנט. בלעדיו, הלקוח שלכם לא ידע לעולם מה בדיוק אתם מוכרים ומדוע כדי לקנות מכם. נכון ל2020, הוא עדיין מספר הסיפור ומקדם המכירה הטוב ביותר, לכן כתיבת תוכן לאתרים נהייתה נושא שיש לשים עליו דגש. במאמר זה ריכזנו מספר נקודות בסיסיות וחשובות בכתיבה נכונה של תוכן לאתרים.

הבעיה מתחילה, כשהתוכן לא נכתב כהלכה ואז אינו נקרא.

רק כדי לסבר את האוזן, על פי נתונים סטטיסטיים ממחקרים של מיקרוסופט עולה, כי טווח הקשב הממוצע של משתמשי האינטרנט בשנת 2018, ירד ל 8 שניות, לעומת 12 שניות בשנת 2000. משמעות הדבר היא, שהזמן שלכם כבעלי עסק, לספר ללקוח שלכם את הסיפור ולגרום לו להתעניין במה שיש לכם להציע, הוא קצר מאוד.

אז איך תכתבו תוכן לאתר שלכם בצורה נכונה?

מפו את קהל היעד שלכם:

לפני שמתחילים לכתוב, יש להבין מי הוא קהל היעד אליו אתם פונים. נקודה זו חשובה היות וכל הכתיבה שלכם תשען עליה. ולכן, נסו לאפיין  את הלקוח שלכם, מי הוא כאדם, מה גילו, היכן הוא גר, מה הם תחביביו, מה עיסוקו ומה רמת ההכנסה שלו. כך תוכל לנסח את הפניה אליו באופן ממוקד ויעיל.

כתבו תוכן שיענה על צרכי הלקוח שלכם:

בעת כתיבת תוכן לאתרים שלכם, או של לקוחות (אם כתיבת תוכן לאתרים זה העיסוק שלכם) – חשוב לכתוב לקהל היעד, לאותו לקוח שהגדרתם בסעיף הקודם, באופן המקיף ביותר שתוכלו היות ולא בטוח שהוא מכיר אתכם ויודע מדוע יזדקק למוצר שלכם. התוכן צריך לספק ללקוח ערך מוסף להיות מועיל, אינפורמטיבי ומרתק, על מנת לגרום לו להמשיך את הקריאה.

שאלו את עצמכם מה הוא המידע שהלקוח שלכם צריך לדעת וענו על השאלות שאתם חושבים שיכולות לעניין אותו. תוכן ענייני העונה על צורך, יעזור לכם לקדם את המוצר ולהוביל בסופו של דבר למכירה.

דבר נוסף חשוב, הוא לכתוב בתמצות. השתדלו להיות עניינים ואל תגזימו בתארים מיותרים. שמרו על פניה ישירה ומקצועית ואל תתפתו להיות מגניבים מידי ולכתוב משהו בסגנון: "אחים שלי, הנה המוצר המהמם ביותר בארץ".

התמקדו ביתרונות המוצר שלכם:

על מנת למקד את הלקוח במה שיש לכם להציע, הדגישו את התועלות המרכזיות של המוצר או השירות שלכם. ניתן לעשות זאת תוך הבלטת מבצעים /חבילות/ שירותים מיוחדים, או כל דבר שיגרום ללקוח שלכם להבין, מדוע כדאי לו לרכוש את המוצר או השירות, דווקא מכם.

כתבו תוכן מוכוון קידום ומילות מפתח:

כתבו תוכן תוך התחשבות בקריטריונים לדירוג אתרים והקפידו לשלב מילות מפתח רלוונטיות.

לפני הכתיבה, כדאי לבצע את הפעולות הבאות:

  1. הרכיבו רשימת מילות מפתח, בהן תרצו להופיע בתוצאות החיפוש. על הרשימה להיות ממוקדת וקצרה. לאחר שהחלטתם עליה, יש לשלב את מילות החיפוש בטקסט שאתם כותבים
  2. הוסיפו קישורים פנימיים, המפנים לדפים רלוונטיים אחרים באתר שלכם
  3. חשבו על תוכן מזמין, שיגרום ללקוחות שלכם להכנס לאתר. גוגל ומנועי חיפוש אחרים ישתמשו במידע כזה לאינדקס של האתר שלכם, ולכן, כדאי להשקיע את הזמן באופטימיזציה של הדפים

עריכה עריכה עריכה:

אחד הדברים המעידים על חוסר מקצועיות, הוא העדר הגהה. ולכן, לפני שאתם מפרסמים תוכן באתר, בדקו את האיות, הפיסוק והדקדוק והאם כאשר אתם קוראים את התוכן, הוא נהיר וברור מבחינת סדר הופעת הפסקאות. זכרו שהדרך המהירה ביותר לאבד את אמון הלקוחות שלכם, היא העדר מתן תשומת לב לעניין הזה.

עיצוב ועימוד התוכן:

גם כאן נדרשת הבנה לגבי סדר והופעת הדברים על מנת לייצר בולטות:

כתבו כותרת ראשית ומשנית מעניינות:

כתבו כותרות מעניינות ואטרקטיביות, שאפו לכך שהקורא יבין רק ע"י קריאת הכותרת, מה ימצא בהמשך התוכן

יצרו בולטות למסרים חשובים:

עפ"י מחקרים, הגולש קורא בממוצע כ- 20% מהטקסט, ולכן חשוב להדגיש מסרים מובילים על מנת למשוך את תשומת ליבו. טכניקה ידועה לעשות כן, היא לעצב את הדף בצבעים בהירים ולהדגיש מסרים אלה. על המסרים המודגשים לסכם את המסר שאתם רוצים להעביר בדייקנות, כי יש סיכוי יותר מסביר, שכל התוכן לא יקרא במלואו.

קיימות אופציות נוספות להדגשת המסר, כמו לדוגמא:

  1. בולטים (Bullets): יש להשתמש בהם כדי להציג רשימה (מאפיינים, תהליך, מאפייני מוצר וכו').
  2. שימוש בצבעים להדגשת מוצר: השתמשו בצבע שונה או בהדגשה גרפית, על מנת לכוון את הלקוח לשירות שאותו תרצו שיקנה. לדוגמא, בעיצוב חבילות, רבים מהעסקים צובעים את החבילה האטרקטיבית בצבע נפרד משאר החבילות.
  3. הכנסת אלמנטים עיצוביים: תמונה אחת שווה אלף מילים. הכניסו איורים, תמונות או עיצוב מעניין שיספר את הסיפור ויתפוס את עינו של הקורא בכמה שניות בודדות.

הוסיפו הנעה לפעולה:

אם אתם מעצבים דף עם מוצרים למכירה, יש להוסיף באופן מודגש הנעה לפעולה. קריאה לפעולה היא כאשר אתם מבקשים מהגולש לעשות משהו, בין אם זה:

לחיצה על כפתור "התחל עכשיו" או "למידע נוסף" כדי למכור את המוצר / השירות שלכם.

לחיצה על כפתור "הירשם" כדי קבל את כתובת הדוא"ל שלו ולהוסיף אותו לרשימת המנויים שלכם.

לחיצה על כפתור "צור קשר" או מילוי טופס, שיעזור ללקוח שלכם לתקשר עם העסק.

אופציה נוספת היא שימוש במילים המשדרות תכיפות כמו: "עכשיו", או "מסתיים היום", שיעודדו את הקורא לנקוט בפעולה באופן מיידי במקום לחזור מאוחר יותר. הוספת הנעה לפעולה לטקסט היא פעולה חיונית, היות והיא מעודדת אקטיביות מצד הלקוח ומשם הדרך למכירה קלה יותר.

לסיכום, יש עוד כללים רבים הנוגעים לכתיבת תוכן לאתרים, בחרנו עבורכם את המרכזיים בתקוה שיעזרו לכם לכתוב את התוכן המצוין הבא לאתר שלכם.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.