לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
13th דצמ 2020 | by: Shimrit Pinto

יש לכם עסק פעיל, טפו טפו, אפילו מצליח. העמוד שלכם בפייס ובאינסטוש מתפקד כראוי, האתר מוכר ואפילו יש לכם לקוחות קבועים שאתם מכירים וממליצים עליכם בחום. אתם עסק שבגדול "יש לו את זה".
אז אולי תופתעו לגלות, שיש ערוץ פרסום נוסף שצובר תאוצה גדולה בשנים האחרונות, כמקור לקידום העסק שלכם – הפרסום ביוטיוב! וכדי לסבר לכם את האוזן, הנה כמה נתונים מעניינים:  

YouTube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם ומונה כיום כ- 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש.

בכל דקה מועלות אליו 600 שעות של וידאו על ידי משתמשים בכל העולם.

זמן השהייה הממוצע ביוטיוב עומד על 11 דקות ביום, כאשר 70% מהתכנים הנצפים נקבעים על ידי אלגוריתם ההמלצות של YouTube.

רמת חשיפה גדולה. בניגוד לפייסבוק, שהסרטונים המועלים שם אינם מופיעים בתוצאות חיפוש, סרטוני YouTube מקבלים חשיפה רחבה ומופיעים גם ב YouTube עצמו, גם בתוצאות החיפוש של גוגל וגם באתרים בהם הוטמעו הסרטונים.

כיום ניתן לראות כי חברות ומותגים רבים, מבצעים פעילות ענפה בתוך YouTube באמצעות תוכניות שותפים המאפשרות חשיפה טובות יותר מאשר בעבר.

רוב החברות שמעלות סרטונים ל YouTube  דיווחו כי, פרסום ביוטיוב הגדיל את הטראפיק לאתריהם, סייע בגיוס לקוחות חדשים, סייע לצרכנים קיימים להבין טוב יותר את מהות המוצר / השירות, הגדיל את כמות הלידים, סייע ישירות להגדלת המכירות ומשפר את חווית השירות.

והנה קצת מספרים:

מספיק מרשים? גם אנחנו חושבים. אז לפני שנספר לכם כיצד יוצרים לעצמכם פרסום ביוטיוב הלכה למעשה, חשוב שננקה מהשולחן מיתוס, שרווח בקרב עסקים קטנים:

הפרסום ביוטיוב מתאים רק לחברות בעלות ממון ותקציבים גדולים. ובכן, הדבר אינו מדויק בכלל, כי עם מעט יצירתיות ומעט כסף, קיימות היום אפשרויות נוספות להשיג חשיפה, מיתוג וקהל אוהדים חדש, בלי לשלם ליוטיוב או לגוגל שקל אחד נוסף.

אז איך מתחילים עם פרסום ביוטיוב? הנה כמה שלבים חשובים בדרך:

שלב ראשון: חשיבה על תוכן מוכוון קהל היעד

על מנת שתוכלו להגדיל את החשיפה של העסק שלכם לקהל היעד, ולגרום לו להתעניין ואף לרכוש את המוצרים שלכם, אתם צריכים לחשוב על תוכן רלוונטי אותו תרצו לשווק לו.

כפי שעולה מהנתונים, חל גידול משמעותי בחיפוש אחר סרטוני הדרכה או סרטונים המפרסים מוצר מסוים ולכן, אם אם תשכילו לייצר סרטונים קצרים, המתקשרים את דברים החשובים לקהל היעד שלכם, תעלו את הסיכויים להמיר אותם ללקוחות שבסופו של יום ירכשו את המוצרים שלכם.

בשלב מתקדם יותר, אחרי שכבר צברתם קהל אוהדים, ניתן לייצר תכנים "פחות מהודקים", כמו סרטוני LIVE בזמן אמת, או סרטונים אחרים שלא בהכרח מתרכזים רק בהדרכה, מוצר או שירות.

שלב שני: הקמת ערוץ YouTube לעסק שלכם

אז אחרי שחשבתם מה הם המסרים אותם תרצו להעביר, ואיזה סוג סרטון תרצו לצלם אפשר לעבור לשלב התפעולי, של הקמת הערוץ בפועל.

תהליך ההקמה של הערוץ מאוד פשוט, מה שנדרש הוא  כתובת מייל ב- GMAIL  או יוזר ב- Google  וכל שעליכם לעשות, הוא  להיכנס ל YouTube ולהירשם עם כתובת המייל הזו.

חשוב לזכור שלטובת הנראות השיווקית שלכם, חשוב שהערוץ יהיה ממותג כהלכה. אל תשכחו להוסיף תמונות ,Cover לוגו, כמה משפטים שיתארו את העסק שלכם וקישורים לפרופיל הפייס / אינסטוש והאתר. ערוץ YouTube הוא נכס דיגיטלי חשוב ויש ליחס לו חשיבות, בדיוק כמו אתר אינטרנט, או פרופיל פייסבוק ואינסטגרם.

שלב שלישי: יצירת הסרטון

אז אחרי שפתחתם ערוץ וחשבתם על תוכן רלוונטי צריך לייצר את הסרטון! גם כאן, אין צורך להיות שפילברג ולהצטייד במצלמה משוכללת, או באולפן הפקות נוצץ, מספיק להעמיד את הסמארטפון במרחק סביר ולהתחיל לצלם את הסרטון. הסרטונים האיכותיים והמקודמים ביותר, הם בדרך כלל באורך ממוצע של כ-14 דקות, אבל אין זו חובה, לא חייבים לחפור סתם. ניתן גם לייצר סרטון קצר יותר, זה תלוי בתחום העיסוק שלכם וכמה תוכן תרצו להעביר באמצעות סרטון זה.  

את הצילום יש לבצע בחדר שקט נטול רעשי רקע ולהקפיד על תאורה מתאימה, רצוי כזו שתכוון אליכם.

לאחר שסיימתם להסריט וערכתם את הסרטון לכדי מוצר מוגמר, חשוב להוסיף (אם מתאפשר) כתוביות לסרטון, באמצעות הוספת כתוביות אתם משיגים שני דברים חשובים: האחד, קידום אורגני של הסרטון ביוטיוב או בגוגל. והשני, לאפשר לצופים שלכם להבין את דבריכם גם ללא הפעלת סאונד (לטובת אלו שצופים ב  YouTubeבמשרד).

אפשר ומומלץ להשתמש בפיצ’ר ה- LIVE ביוטיוב, ולהזרים וידאו חי שלכם בזמן אמת. מצוין עבור השקת מוצרים / שירותים חדשים.

שלב רביעי: העלאה לערוץ

על מנת ליצר באז וחשיפה, כדאי לדאוג שהסרטון שלכם יהיה כמה שיותר בולט. כדי להשיג את הבולטות הזו ניתן לבצע את הדברים הבאים:

  • כותרות וקישורים: הקפידו על כתיבת כותרות אטרקטיביות, כאלה שיהיו מספיק מעניינות ויגרמו לקהל היעד שלכם לרצות להיכנס לסרטון.
  • לתייג לתייג לתייג: דאגו שיהיו לפחות 5 תגיות רלוונטיות. זה מסייע לקידום האורגני של הסרטון ביוטיוב ובגוגל. כמו כן, קשרו את הסרטון לאתר הבית, על מנת שאלה שיצפו בו יוכלו להיכנס לאתר שלכם מהסרטון. הדבר יעלה את הטרפיק לאתר ויגביר את הסיכוי למכירה.
  • חלוקה לנושאים: באם אתם מעלים מס' רב של סרטונים, חשוב לסדר אותם לפי נושאים, על מנת שהלקוחות שלכם ימצאו את הנושא שחיפשו מהר ככל האפשר וכן, כדי שהחשיפה של המוצרים שלכם תגדל. יש לאגד את הסרטונים בקבוצות הנקראות “רשימות השמעה” (פלייליסטים), בהתאם לנושאים ספציפיים.
  • הנעה לפעולה: בכל סרטון מומלץ להוסיף טקסט מפורש, המבקש מהצופה להירשם כמנוי. בפעולה פשוטה זו, תוכלו להגדיל את מס' המנויים.
  • הטמעת הסרטון באפיקי מדיה נוספים: מומלץ להטמיע כל סרטון בעמוד רלוונטי באתר / בבלוג שלכם, כדי להגדיל את כמות הצפיות.

שלב חמישי: "הפצה"

  • אחרי שהטמעתם את האתר צריך לדאוג לחשיפה מקסימלית. חשיפה זו כוללת אזכור גם בנכסים הדיגיטליים שלכם וגם אלה שלא. הנה כמה דוגמאות להפצה, שלא תעלה לכם כסף אבל יש סיכוי שתכניס לכם כסף:
  • הטמעת הסרטון באתרים חיצוניים: היות וכמות הצפיות היא דבר חשוב בכל הנוגע לקידום הסרטון שלכם, על מנת להגדיל את החשיפה, כדאי להטמיע את הסרטון שלכם באתרים משופעי טרפיק ובכך, להרוויח צפיות של קהל נוסף, ללא מאמץ. אם תרצו נתונים על היכן הסרטון שלכם הטמע ונתונים נוספים, ניתן לקבלם, כאשר תתחברו לחשבון שלכם ותלחצו על הכפתור שמתחת  לכפתור PLAY בכל סרטון. כשתעשו כן, תוכלו לראות את מקורות התנועה של הסרטון: אילו אתרים הטמיעו אותו, מאילו חיפושים בגוגל או ב  YouTube הגיעו אליו, גם אילו סרטונים הפנו אליו וכו'. בנוסף, ישנם נתונים דמוגרפיים על קהל היעד העיקרי שצפה בסרטון, דבר שיעזור לכם להבין טוב יותר את קהל היעד שלכם ובהתאמה לבצע שינויים בפניה או במוצר.
  • הוספת קישור ישיר לערוץ ה  YouTube: על מנת למקסם את החשיפה, ניתן להוסיף אייקון של יוטיוב המקושר לסרטון לחתימת המייל שלכם, לאתר הבית, ולפרופיל שלכם במדיה החברתית.
  • העלאת הסרטון לדף הפייסבוק העסקי שלכם: לשם הגדלת ההפצה והחשיפה, מומלץ להעלות את קבצי הסרטונים גם לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם.

לסיכום, במאמר זה נגענו בקצה המזלג ביתרונות הרבים של הפרסום ביוטיוב וכיצד עבודה נכונה עם הפלטפורמה הזו יכולה לייצר לכם טרפיק לאתר ,חשיפה רחבה, ומכירות לרוב.

האמור אינו מהווה יעוץ או תחליף לאיש מקצוע בתחום.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.