לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
11th מרץ 2021 | by: Shimrit Pinto

שיווק באמצעות פודקאסט, הוא אפיק חדש שהתפתח בשנים האחרונות ותפס תאוצה רבה בתקופת הקורונה. חברות רבות בעולם וגם כאן בישראל, החלו להבין את כוחה של המילה המושמעת ואת היתרונות הרבים שהעברת מסר באודיו מקפלת בתוכה. למרות שהתחום עדין בחיתוליו, חשוב להבין את המדיה הזו וכיצד היא תוכל לשמש אתכם להעברת מסרים בעסק הפרטי שלכם.

מה זה פודקאסט?

פודקאסט היא תכנית אודיו שזמינה להאזנה באתר אינטרנט ו/או דרך אפליקציית פודקאסטים, עפ"י רוב היא תעסוק בתחום ספציפי ותונחה על ידי מנחה קבוע. בגלל שקיימת הנחיה ודיון באודיו, ההשוואה לתוכנית רדיו מתבקשת, אך בניגוד לזו , פרק בפודקאסט אינו מוגבל לשעה, או ליום ספציפיים וזמין להאזנה בכל עת.

בשנים האחרונות, פודקאסטים הופכים אט אט לאפיק שיווקי נוסף לצד אמצעי המדיה "המסורתיים". השילוב של מידע ושמע, מאפשר העברת ידע באופן ברור ומעניין ללא מאמץ מיוחד מצד הנמען. אם תרצו, פודקאסט הוא מעין בלוג מושמע, המהווה צורה נוספת של שיווק באמצעות תוכן, שהוא אחת מהדרכים הטובות ביותר לקדם את האתר שלכם באופן אורגני.

קצת נתונים:

עפ"י אתר castos.com המרכז נתוני מדיה, נכון לשנת 2020:

197 מיליון אמריקאים מכירים ויודעים מה זה פודקאסט

144 מיליון אמריקאים (51% מהאוכלוסייה) דיווחו על האזנה לפודקאסט בשנת 2019. כ 20 מיליון אנשים יותר מאשר בשנת 2018.

32% מאוכלוסיית ארה"ב מקשיבה לפודקאסט על בסיס חודשי. כ 17 מיליון אנשים נוספים, בהשוואה לשנת 2018.

ומה קורה בישראל? שנת 2020 נרשמת כשנת פריצה לפודקאסטים בישראל, למרות ואולי בזכות הקורונה. התחום מתפתח בצעדי ענק, בזכות הצטרפותן של עוד ועוד חברות המשדרות פודקאסטים בעברית (עד כה רוב הפודקאסטים הזמינים היו באנגלית) ובכך, צוברות להן קהל מאזינים נאמן שהולך וגדל.

עפ"י נתוני ההאזנה בישראל, שפרסמה חברת ספוטיפיי, חל גידול משמעותי בהאזנה לפודקאסטים דרך האפליקציה ונרשם זינוק של 148% בכמות המאזינים לפודקאסטים ביחס ל–2019.

מבחינת הפקת תוכן בפודקאטסים, עפ"י הנתונים,חל גידול בכמות הפודקאסטים המוצע בעברית. אם ב- 2019 היו בספוטיפיי יותר מ- 200 פודקאסטים בעברית, כיום ישנם יותר מ- 1,000.

מבחינת העדפות תכנים, בניגוד לעולם, שצורך יותר תכנים בנושאי "חברה ותרבות" ו"סגנון חיים ובריאות", בישראל העדפות התוכן הן "עסקים וטכנולוגיה" תרבות וחברה, קומדיה וחינוך וכו'.

לגבי קבוצות הגיל הצורכות את הפודקאסטים, הקבוצות שבהן נרשמה העלייה המשמעותית ביותר בהאזנה, היא קבוצת הגיל עד –17, בה חל זינוק של 229%. מבחינת מאזינים, קבוצת הגיל הבולטת היתה 18-24 עם כמעט 130 אלף מאזינים חדשים לפודקאסטים, ואחריה גילאי 35- 44 עם כמעט 90 אלף מאזינים חדשים.

פודקאסט ככלי שיווק, למה זה כדאי?

העובדה שהפופולריות של פודקאסטים נמצאת בעליה, היא סיבה מספיק טובה להתחיל להשתמש בהם ככלי שיווקי, אבל אם תהיתם מדוע הדבר בהחלט רלוונטי עבורכם, הנה עוד כמה סיבות:

  1. קל לייצר אותם: לרוב, פעולות השיווק אותם אתם נדרשים לבצע בעסק בעסק דורשת משאבים רבים. לדוגמא, אם החלטתם להעלות תוכן כתוב, נדרשת  כתיבה, הגהה, העלאה, חיפוש תמונות שיתקשרו את המסר, קישור למקרות חיצוניים וכו'. כשאתם מקלטים פודקאסט, כל מה שנדרש מכם הוא ציוד הקלטה טוב ואתכם מדברים. כמובן שצריך להחליט מראש על הנושאים, אך זה עדין יהיה פשוט וחסכוני יותר, מכל פעולה שיווקית אחרת. כמו כן, כשאתם מדברים יש חשיבות לטונציה ולקול, בניואנסים קטנים, שאינם עוברים תמיד במדיה הכתובה.
  2. נוח ופשוט לצרוך אותם: פעולות כמו צפייה בסרטון או קריאת בלוג, דורשות בדרך כלל התרכזות בהם והפסקה של פעילויות נוספות, זאת בניגוד לפודקאסטים, אליהם ניתן להאזין תוך כדי פעולות אחרות במהלך היום.
  3.  הם חושפים אתכם לקהל יעד חדש: אנחנו מניחים שאתם יודעים, כי אי שם, בתוך הקהל אליו אתם מכוונים, מסתתרים אנשים שאינם אוהבים לקרוא בלוגים, לבקר ברשתות החברתיות, או לראות סרטונים. או כאלה שכן עושים זאת ועדיין מחפשים תכנים חדשים ומעניינים. יצירת פודקאסט, תאפשר לכם לחשוף את המסרים שלכם לאותן קבוצות, שאולי לא שמעו עליכם קודם אך כעת, יחפשו לתכנים שלכם באמצעות הפודקאסט.
  4. הם מבדלים אתכם מהמתחרים:  בגלל שבישראל התחום עוד יחסית בחיתוליו, קיים סיכוי יותר מסביר כי בנישה הספציפית שלכם עדיין אין לכם תחרות – מה שיעניק לכם את זכות הראשונים עליה ויגרום לאנשים לזכור, שאתם הייתם הפודקאסט הראשון בנישה הזו.
  5. הם עוזרים לבנות אמון, בינכם לבין קהל היעד: הקול שלנו מסוגל ליצר אינטמיות וחיבור, ולכן, הקלטה של פודקאטס חיונית כ"כ לעסק שלכם. בפורמט כמו פודקאסט, בו המאזינים שומעים אתכם מדברים לאורך זמן, אתם יכולים לחשוף אותם לנפשות הפועלות מאוחרי המותג, לספר על מהלכים עתידיים שאתם מתכננים, להסביר בהרחבה על מוצרים חדשים, שהיריעות האחרות קצרות מידי לתקשר. פעולה זו, תוביל לתחושת היכרות מעמיקה ובלתי פורמלית עם המותג שלכם, דבר שיצור חיבור חזק יותר ביניכם לבין הקהל שלכם בהשוואה לפרסומת, דף פייסבוק עסקי או לבלוג. בנוסף, אנשים נוטים להשתכנע בקלות יתרה, כאשר המסרים מגיעים מפרסונה שהם מכירים.
  6. הם מהווים פלטפורמה מצוינת לאירוח:  רענון התכנים הוא דבר שכל איש שיווק חווה. כל מי שאי פעם כתב בלוג מכיר את הצורך לרענן מדי פעם את התוכן ולהגיע לקהלים חדשים באמצעות פוסט אורח של קולגה מהתחום. לרצון הזה נלוות לא פעם פעולות מייגעות כמו: איתור הבלוגר הרלוונטי, החלטה על אזכורים וקישורים, סנכרון בלו"ז והמתנה למועד בו האורח יתפנה לכתוב את הבלוג המיוחל. בפודקאסטים הענין הרבה יותר פשוט – כאן האורחים לא חייבים להגיע עד אליכם: אפשר לקבוע אתם שיחת טלפון, להקליט אותה, לשלב אותה בעריכה והנה לכם פודקאטס לתפארת.

לסיכום

בישראל, פודקאסטים הם אפיק שיווקי חדש יחסית, שעדיין לא הגיע למיצוי הפוטנציאל שלו, לכן, עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל ולהפיק פודקאסטים לעסק שלכם. בהשקעה קטנה יחסית, תוכלו ליצור לעצמכם חשיפה רחבה ולדחוף את המותג שלכם קדימה.

*האמור אינו מהווה תחליף להתיעצות עם איש מקצוע בתחום.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.