לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
17th פבר 2022 | by: Shimrit Pinto

החשש מרכישות מקוונות, נושא שעדיין מקנן בליבו של חלק לא קטן מהאוכלוסיה.

לא משנה כמה מתקדמת הטכנולוגיה, קיים מספר לא מבוטל של אנשים שעדיין מעדיפים לבצע את רכישותיהם פנים אל פנים. הדבר תקף בכל סוגי הרכישות, החל מאלה היומיומיות וכלה באלה היותר מורכבות. מסתבר כי לא כולם ישבו מאחורי המחשב הנייד או הסמארטפון, יגלשו, יוסיפו לעגלה וישלימו את הרכישה.

אז מדוע קל יותר לאנשים מסוימים להתניע את מכוניתם ולצאת כדי לבצע רכישה, במקום להשלים את המשימה בכמה קליקים בלבד? ובכן, התשובה מורכבת, אך אם ננסה לדייק את הסיבה העיקרית, נוכל לומר שהדבר נובע מחוסר ידע או הבנה, כיצד מתבצעות קניות ברשת ומה צריך לבדוק על מנת לייצר קניה בטוחה. 

בהמשך לכך, ריכזנו עבורכם את הסוגיות העיקריות שהמהוות חסם קניה, וכיצד אתם כבעלי עסק יכולים לגשר עליהן.

1. סוגיית אמינות האתר, או "האם האתר אמיתי"?

במציאות של היום קיים מספר לא מבוטל של אתרים שאינם מוכרים את מה שהם מציגים לראווה וכל מטרתם היא לפתות את הלקוח להזין את פרטיו ולאחר מכן, לבצע שימוש שאינו חוקי בפרטים אלה.

מה עושים?

הפעולות הנדרשות מכם כלקוחות: רוב הפעולות שאתם יכולים לבצע על מנת לבדוק את אמינות האתר הן בעיקר בגזרת המדיה החברתית: הכנסו לנכסים הדיגיטליים של העסק ובדקו האם קיימת שם "תנועה", כלומר האם מתקיימת פעילות גולשים בדמותם של לייקים תגובות וכו'. כמו כן, תוכלו לבדוק כיצד גוגל מדרג את האתר בהמשך להמלצות גולשים.

הפעולות הנדרשות מכם כבעלי עסק: על מנת לשוות לאתר שלכם מראה אמין, רצוי שתשקיעו בעיצוב ובפונקציונאליות שלו. עצבו את עמוד הבית באופן שיציג נאמנה את מה שאתם מוכרים. כתבו טקסטים רהוטים בתיאור המוצרים והקפידו שדף יצירת הקשר יכיל את כל הפרטים שלכם כעסק. חשוב גם לכתוב מספר מילים עליכם כחברה בעמוד "אודותינו" באתר.

בגזרת המדיה החברתית, טפחו את הערוצים הרלוונטים לעסק שלכם וחברו אותם לכתובת האתר. הקפידו להעלות פוסטים בתדירות גבוהה ולייצר תחושה בקרב הלקוחות שהעסק קיים ופעיל. 

2. סוגיית אבטחת האתר, או "האם הפרטים שאני מזין באתר מאובטחים?"

הסיבה השנייה אולי המשמעותית ביותר לכך שאנשים רבים מתרחקים מקניות באינטרנט היא, החשש שבמידע שהם מזינים באתר ייעשה שימוש לרעה.

מה עושים?

הפעולות הנדרשות מכם כלקוחות: ודאו שבאתר מותקנת תעודת SSL המצפינה את התעבורה – באתרים ללא תעודה זו, יופיעו התראות אבטחה הן בדפדפן (בשורת ה URL)  והודעה שהאתר אינו מאובטח. כמו כן, בהגיעכם לאופציית התשלום, בדקו כי מצוין שהתשלום מאובטח וע"י איזו חברה.

הפעולות הנדרשות מכם כבעלי עסק: הקפידו להשתמש בשירותים של חברות אבטחה כמו כמו McAfee או Trustee והציגו את הלוגו שלהם בדף התשלום שלכם.

התקינו תעודת SSL באתר, על מנת לאבטח את הנתונים שהלקוחות שלכם מזינים בו. אפשרו אופציות נוספות לתשלום, כדי שכל אחד מלקוחותיכם יוכל לבחור את הדרך המועדפת עליו.

3. סוגיית המוצר, או "האם התמונה שבאתר זהה למוצר במציאות?"

קניית מוצר באינטרנט הינה מוגבלת, היות ואינה כוללת את היכולת לגעת / להריח אותו, בניגוד לרכישה בחנות פיזית. מגבלה זו במוצרים מסויימים (בהנחה שאינכם מכירים את האתר ולא רכשתם ממנו ) עלולה להקטין את אחוז הרכישות המקוונות.  

מה עושים?

הפעולות הנדרשות מכם כלקוחות: באם זו היא רכישתכם הראשונה באתר, בצעו מחקר. בדקו גדלים, חומרים, וכל מידע שיכול להחליף את המדידה והמגע הפיזי.

הפעולות הנדרשות מכם כבעלי עסק:

בגזרת המוצרים: הקפידו לצלם את המוצר ממספר זוויות. כתבו תיאור מוצר מדוייק ככל האפשר ושלבו אופציה להצגת פרופציות מול מוצרים אחרים. כמו כן ,לאפשרו זום – להגדלת התמונה של המוצר (כדי שניתן יהיה להתבונן בו מקרוב יותר).

שלחו טופס חוות דעת/ סקירת שימושיות לאחר הרכישה ולימדו מהפידבק. לחילופין, בקשו מהלקוחות שרכשו לכתוב פידבק על המוצר באתר, על מנת שהלקוחות הבאים אחריהם, ידעו בדיוק מה הם קונים.

כתבו מסמך מדיניות החזרה והחלפה מסודר ומפורט ומקמו אותו במקום נהיר ללקוחות. ככל שתהיו שקופים יותר בהנחיות כך תייצרו ביטחון אצל הלקוחות שירכשו את המוצר.

4. סוגיית ההתיעצות תוך כדי רכישה, או "איזה מוצר מתאים לצורך שלי? "

יתרון נוסף שקיים בחנויות פיזיות על פני אלה הקניות המקוונות, הוא המוכר. בחנות הפיזית ניתן להתייעץ עם המוכר, לשאול שאלות ולהתלבט ובאתר מקוון, פונקציה זו אינה קיימת באותה המתכונת. עובדה זו יכולה להוות אתגר, בייחוד אם זוהי קנייתכם הראשונה באתר.

מה עושים?

הפעולות הנדרשות מכם כלקוחות: נסו לבדוק האם קיימים נתונים על המוצר אותו אתם מעוניינים לרכוש. חפשו טבלת מידות, מפרט טכני, תמונות, או כל דבר שיכול להשלים את המידע שחסר לכם (מידע שבחנות פיזית יכולתם להשלים מול המוכר). במקרה ואתם נדרשים לבחור בין שני סוגים של אותו מוצר, חפשו מידע עליו ובצעו השוואה.

הפעולות הנדרשות מכם כבעלי עסק: שלבו באתר שלכם אופציה לשיחה עם נציג או צ'אט און ליין. שימוש באמצעים אלה יכול לחסוך לכם החזרות מוצר או ביטולי עסקאות.

5. סוגיית זמן אספקה, או "האם המוצר שהזמנתי יגיע מהר ?"

זמן המתנה למוצר, או יותר נכון העדר הידע תוך כמה זמן המוצר יגיע, היא סיבה נוספת להמנעות מהזמנה מקוונת. אנשים רבים חוששים לשלם ממיטב כספם ובסוף לא לקבל את המוצר.

מה עושים?

הפעולות הנדרשות מכם כלקוחות: באספקט הזה, ניתן לבדוק חוות דעת של לקוחות במדיה החברתית ולראות האם קיימת התייחסות לגבי המשלוח. כמו כן, באם האתר גדול ומוכר, ניתן לשאול חברים שביצעו רכישה בעבר לגבי זמן ההמתנה למשלוח.

הפעולות הנדרשות מכם כבעלי עסק: הגדירו זמני משלוח ריאליים למוצר, בהתאם לכמות הביקושים והקפידו לכתוב טווח, על מנת שהציפיה תהיה בהתאמה.

בחרו חברת משלוחים אמינה בעלת פריסה רחבה ויכולת קליטה מהירה של הזמנות.

בנו מערך שירות לקוחות, שידע לטפל בפניות לגבי משלוחים שלא הגיעו ליעדם באופן יעיל ומהיר. והכי חשוב, באם קרתה תקלה מסיבה כלשהיא, דאגו להתנצל ולפצות את הלקוחות.

לסיכום: אחוז הרוכשים באתרים מקוונים נמצא בעליה מתמדת, אך עדין קיימת אוכלוסיה שחוששת מפני הרכישות המקוונות. על מנת לצמצם את התופעה, חשוב לפעול בשקיפות מול הלקוחות ולייצר מרחב רכישה בטוח באמצעים אותם פירטנו מעלה.

*האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.