לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
23rd פבר 2022 | by: Shimrit Pinto

אחד הכלים הוותיקים והנפוצים ביותר בקרב אנשי הדיגיטל הינו מדד DA של חברת MOZ, זהו כלי שמאפשר לבעלי אתרים או אנשי SEO (קידום אתרים אורגני) לקבל אינדיקציה לגבי הפוטנציאל של אתר מסויים להתקדם במעלה מנועי החיפוש בצורה מהירה וללא סכנות. מה הוא ציון Domain Authority וכיצד נוכל לשפר אותו או להעזר בעת רכישת דומיין משומש, על כך נרחיב במאמר הבא.

סמכותיות דומיין (Domain Authority) DA , הוא מדד בין 0-100 המציין את סמכות האתר שלכם והוא רמטר אחד מיני רבים שגוגל לוקח בחשבון בבואה להציג לכם תוצאה. כמובן, שככל שהציון יהיה גבוה יותר, כך סמכות הדומיין שלכם תעלה ויגדל הסיכוי לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ובהמשך לכך לתנועה אורגנית מוגדלת. 

על מנת לעזור לייצר תמונה טובה ורחבה לגבי סמכותיות הדומיין / האתר שלכם, פיתחה חברת Moz  (אתר הקידום והשיווק הדיגיטלי), כלי חיזוי אפקטיבי, המשקלל פרמטרים רבים ומנבא את הסיכוי של אתר אינטרנט להופיע בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. או במילים פשוטות, כמה "כח קידומי" יהיה לאתר בשימוש בדומיין מסוים. 

המשתמשים העיקריים בכלי זה הם בעלי עסקים שמחפשים לקנות דומיין ״איכותי״ לצרכי SEO (כדי לא להתחיל תהליך קידום אורגני מאפס) או בעבור קניית קישורים. 

במאמר זה נסביר כיצד נקבע ציון האיכות וכיצד תוכלו להעזר בו לצרכי קידום האתר שלכם. חשוב לציין, שסמכותיות הדומיין הינו מדד אחד מיני רבים, שפותח באופן מלאכותי ע״י חברת חיצונית שאינה גוגל ולכן, אין לדירוג אפשרות להשפיע על תוצאות האתר במנועי החיפוש. 

בבואכם לבדוק את הדומיין שלכם  בכלי הזה, יש להתייחס לדירוג, כאינדיקטור בלבד ולא ככלי עבודה ראשי. עלייה בדירוג לא מחייבת עלייה במיקומים, אך היא כן מצביעה על ״עבודה נכונה״ של האתר ועמידה בסטנדרטים.

כיצד מחושבת סמכותיות הדומיין?

כאמור, ציון Domain Authority) DA) נע בסולם לוגריתמי של 100 נקודות. ככל שהציון גבוה יותר הוא מעיד על יכולת דירוג גבוהה, ולהפך. הציון אינו מגדיר אתר כ"טוב" או "רע" אלא כסמכותי יותר או פחות, דהיינו, עד כמה ניתן לסמוך עליו ועד כמה הוא ראוי לאמון הגולשים.

קיים כלל אצבע בתעשייה, על פיו אתר שמדורג עם ציון שעולה על 65 נחשב לאמין יותר ואיכותי, ולכן נחשב גם לאתר סמכותי. בין האתרים הסמכותיים בישראל נמנים Ynet, ויקיפדיה ואתרי חדשות אחרים.

ההבדל בין סמכותיות דומיין לסמכותיות דף:

  • סמכותיות הדומיין, מודדת וחוזה את חוזק הדירוג של דומיינים או תת- דומיינים שלמים. 
  • סמכותיות הדף מודדת את חוזקם של דפים בודדים. מומלץ לבחון כל דף באתר ולשפר את הסמכותיות שלו באופן ספציפי, על מנת לשפר את המדד של האתר כולו.

הפרמטרים העיקריים לחישוב סמכותיות דומיין:

ניתוח סמכותיות דומיין / אתר אינה משימה קלה, אך עם השנים גוגל פיתחה פרמטרים לזיהוי והערכה של סמכויות אתר. היות והיא אינה חולקת את המידע עם הציבור, התגבשה לאורך השנים רשימת פרמטרים, ע"י מאות אנשי seo מנוסים, שיכולה לסייע לכם לייצר אתר סמכותי. 

אנחנו מצרפים לכם כאן מקבץ פרמטרים עיקריים:

  • פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר: ככל שהאתר יקבל יותר קישורים נכנסים ברציפות ובתדירות גבוהה, כך הציון שיקבל יהיה גבוה יותר, ובתנאי שהקישורים ייכנסו מאתרים גדולים ובינוניים, שנתפסים כאוטוריטה בתחומם ועם טקסט מגוון. חשוב לדעת, שהקישורים הנכנסים נספרים על פי הדומיינים שהם משויכים להם, ולכן קישורים עוקבים מאותו אתר לא ישפרו את המדד, כמו גם קישורים עם סימון UGC ,no follow וכן קישורים עם תכונות ממומנות.
  • תנועה ישירה: תנועת גולשים גבוהה, המגיעה בעקבות הקלדת כתובת האתר בדפדפן יעלו את ציון סמכותיות הדומיין. זאת לעומת כניסת גולשים דרך רשתות חברתיות, או חיפוש כללי במנוע החיפוש. 
  • פרסום מאמרים: ככל שהאתר יציג יותר מאמרים רשמיים שפרסם, ובמקביל יפנה את הגולש למקורות מידע ספרותיים מקצועיים, כך יעלה ציון סמכותיות הדומיין שלו. ניתן לראות דוגמה להפניות מסוג זה בכל ערך שמפורסם בויקיפדיה.
  • פרסום מוסדות השכלה והכשרה: בדומה לספרות המקצועית, גם הפנייה למוסדות השכלה והכשרה בהם קיבל האתר את ידיעותיו כאוטוריטה בתחומו, ישפרו את הציון שיקבל. ניתן לומר שהפניות לאוניברסיטאות, גופים ממשלתיים וכדו' יכולים להועיל מאוד לציון של אתר, ובתנאי שהם רלוונטיים ובעלי ערך לגולש.
  • תאריך תפוגת הדומיין: ככל שהדומיין שנרכש עבור האתר יהיה לפרק זמן ממושך יותר, כך ישתפר הציון שיקבל, שכן הדבר יעיד על כוונתו להישאר לזמן רב. 
  • הפצת תוכן: אתר שמפיץ תוכן מקצועי בקהילות הדיגיטליות הרלוונטיות ובאתרי נישה מקצועיים, יקבל ציון גבוה יותר.
  • זמן: בכל הקשור לסמכותיות הדומיין הזמן משחק תפקיד חשוב ביותר, ככל שהפז"מ ארוך יותר, כך ציון סמכותיות האתר משתפר. 

כיצד ניתן לבנות קישורים טובים, שמשפרים את סמכותיות הדומיין?

  1. תיקון קישורים שבורים באתר סמכותי: במרבית אתרי האינטרנט קיימים דפי אתר שאינם פעילים, או קישרים שבורים, שמובילים את הגולש לדפים לא אמיתיים, או לדף שגיאה 404, דבר הפוגע באמינות האתר וגורם לנטישתו. 

על ידי תיקון הקישורים השבורים, ניתן להגביר באופן משמעותי את הסיכוי לקבל לאתר קישור איכותי. ניתן לעשות זאת באמצעות דיווח על הקישור השבור למנהל האתר והצעת תוכן רלוונטי כחלופה פעילה, בתמורה לקישור נכנס. אחד הכלים הטובים ביותר לאיתור קישורים שבורים באתר חיצוני הוא ה- Screaming Frog, עכביש ה- SEO ש"זוחל" באתר ומתריע על דפים לא פעילים עם קישורים שבורים. בעזרת Archive.org ניתן לדעת איזה תוכן הופיע בדף לפני שהפך ללא פעיל, וכך, להציע תוכן חלופי רלוונטי.

  1. פרסום פוסטים אורחים: מומלץ לפרסם מאמרים באתרים אחרים ,העוסקים באותו התחום של האתר שלכם. ככל שתפרסמו יותר, כך כמות הקישורים האיכותיים לאתר תגדל, וכך יגדל גם ציון האיכות.  

אילו גורמים עלולים לפגוע בסמכותיות הדומיין?

  • צמיחה מתמדת בכמות האתרים ה״איכותיים״ המקושרים אליכם
  • ״טריות״ האתרים המקושרים אליכם, גוגל רוצה לראות שמקשרים אליכם ע״ב קבוע 
  • אתרי ״ספאם״ – אתרים שלא נותנים ערך מוסף לגולש עלולים לפגוע בדירוג

כיצד ניתן לבדוק את סמכותיות הדומיין?

סמכותיות הדומיין נבדקת בעזרת סייר הקישורים של Moz , MozBar , סרגל הכלים החופשי של MOZ לצורכי ,SEO או סייר מילות המפתח. מדדי סמכותיות הדומיין משולבים באינספור פלטפורמות SEO ושיווק מקוון ברחבי הרשת, וכן במסעות הפרסום של MOZ.

לסיכום, ציון הDA הינו ציון שפותח ע״י חברה חיצונית (לא גוגל) לכן תמיד נתייחס אליו בעירבון מוגבל כאשר אנו מקבלים החלטות הרות גורל בתחומי SEO. יחד עם זאת, הציון יכול לתת לכם אינדיקציה ראשונית ותשובה לשאלה ״האם האתר הזה שווה בדיקה? או לא״. בנוסף, עלייה או ירידה בציון הDA שלכם יכולה בהחלט להיות סמן לעבודת SEO ״טובה״ או ״לא טובה״. 

תנודתיות בציון, יכולה גם להתריע במידה ומשהו קיצוני קורה לטובה או לרעה, לדוגמה – מתקפת קישורי ספאם, או כמות מאסיבית של עמודים שבורים בעקבות פעולה שגויה, יכולים להוביל לירידה חדה בדירוג מה שיגרור בדיקה ובמקרים מסויימים טיפול מיידי באותה הבעיה.

*האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי בתחום.

אודות הכותב:

איתי ביג'אווי, מקדם אתרים משנת 2012.
מנהל הבלוג ״ביג׳אווי״ בנושא שיווק דיגיטלי עם דגש על קידום אורגני (SEO) , במטרה לקדם ולהעשיר את תחום הSEO בישראל.
מרצה בנושאי קידום אורגני ו-וורדפרס ובעלים של סוכנות לקידום אורגני – Bo-nobo
בין לקוחותיי נמנים מותג היוקרה רולקס, אתר אגורה,יקב דלתון וחברת הדומיינים דומיין דה נט וכו.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.