לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
18th מרץ 2021 | by: דויד פרידמן

בשעה טובה אתם עומדים להעלות אתר חדש לאוויר העולם. אחד השלבים החשובים הוא רכישת דומיין מתאים ורישום שלו. מה הם הדברים החשובים ביותר שצריך לזכור? איך בוחרים שם דומיין מנצח? איזו סיומת כדאי לבחור? הנה השלבים שתצטרכו לעבור בדרך וטיפים מנצחים בדרך לרישום המיוחל.

איך בוחרים שם דומיין מנצח?

לפני איתור שם דומיין רצוי, ישנן כמה החלטות עקרוניות שיש לעשות, הראשונה בהן, היא בחירת שם דומיין. הנה כמה כללים מנחים בבחירת שם הדומיין:

  • השם צריך להעביר "מסר" על מטרתו של האתר – שם הדומיין יכול לכוון זרקור לשם הארגון או בעליו של הארגון, של מוצר או שירות – הכל לפי התדמית והפוקוס הרצויים לך.
  • שם קליט – לרוב, שמות קצרים הם גם קליטים יותר. במידה ושם קליט ששמת על הכוונת תפוס, השימוש במקף יכול להוות פתרון זמין (למשל Avi-Cohen במקום Avicohen וכד')
  • תעתיק פונטי – אם שם הדומיין מבוסס על שם/מילה בעברית, מומלץ להימנע מאותיות קשות לתעתיק פונטי (כמו ח', כ' ו-צ') אשר עלולות ליצור בעיה באיות באנגלית.
  • עדות שמיעה – במידה ומדובר בשם אתר אשר אמור להיות מוכתב בע"פ ללקוחות (בטלפון או בפרסומות ברדיו) כדאי להתרחק מאותיות אשר קל להתבלבל ביניהן כ-N ו-M, S ו-F B, P ו-D.

איך בוחרים סיומת נכונה?

מראש נציין כי יש לקחת בחשבון שהסיומות .COM ו-.Co.il רוויות למדי. לכן, אם אינך רוצה לסיים עם כתובת דומיין שאורכה כאורך הגלות (למשל, Avi-Cohen-Instalator-Haifa-Israel.co.il) מומלץ לשקול שימוש בסיומות החדשות, אשר מעניקות לך טווח בחירה רחב יותר.

יש לרשום על דף את כל האופציות והצירופים האפשריים, כדי לא להיתקל במצב בו נגמרים לך הרעיונות לשמות טובים לפני שמצאת שם דומיין מתאים לאתר.

קוביות עם סיומות דומיינים

כך תבדוק את זמינות הדומיין הנבחר

אחרי שנצברה כמות נאה של רעיונות, זה הזמן לבדיקת זמינות דומיין ואיתור דומיין מבוקש:

  • אם ההחלטה היא ללכת על סיומת .Co.il – הכנס ל-Who Is של אתר של איגוד האינטרנט הישראלי ובדוק האם הדומיין בסיומת הישראלית שרצית פנוי.
  • אם ההחלטה היא ללכת על אחת מהסיומות הבינלאומיות – הכנס לאתר Who Is עולמי ובדוק את זמינות הדומיין.
  • במידה ומדובר באחת מהסיומות החדשות – תוכל לבדוק את הזמינות והרישום המוקד שלהן באתר דומיין דה נט.

(לתשומת ליבך – ישנם אתרי מכירת שמות דומיין אשר נוהגים בצורה לא אתית ומנהלים מעקב על שמות מבוקשים, ממהרים לקנות אותו בעצמם, ואז למכור לך אותו במחיר גבוה יותר. זו גם הסיבה שאם איתרת שם דומיין שעונה על צרכיך ועדיין איננו תפוס, לא כדאי להתמהמה יותר עם הקניה, כדי שמישהו אחר לא יתפוס אותו.)

רישום דומיין הוא השלב הקל ביותר בתהליך: דרך אתר של רשם דומיין מורשה בישראל ניתן לבצע את הקניה והיא מתנהלת ככל קניה אונליין. לאחר כ-24 שעות מתקבלת בתיבת המייל שלך הודעה על אישור העסקה, וזהו, תתחדש, יש לך דומיין לשנה הקרובה.

לסיכום, מומלץ לבחור בזהירות שם וסיומת לדומיין שלך, כי הם מהווים את חלון הראווה הראשוני, אותו פוגש הגולש, כאשר הוא מגיע לאתר.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.