לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
21st אפר 2021 | by: דויד פרידמן

עובדה מוסכמת וידועה היא ששם דומיין הוא חלק חיוני במיתוג תדמיתי של כל עסק.

אם נשווה את האתר שלך ל"חלון הראווה" של העסק, שם הדומיין הוא השלט הגדול והמואר, המאפשר ללקוחות (במקרה זה הגולשים) להגיע לבית העסק בקלות ובנוחות. לכן, אין זה פלא, שמותגים מוכנים לשלם סכומי כסף לא מבוטלים, לעיתים אף דמיוניים, עבור שם הדומיין הרצוי להם.

על רקע מוסכמה זו, צמחה תופעת ה- Cybersquatting- חטיפת דומיינים או גניבת דומיינים.
אנשים (או גופים) רוכשים ורושמים על שמם דומיינים נחשקים, שלא על מנת להשתמש בהם להקמת אתר, אלא כהשקעה, במטרה למכור אותם בעתיד למותגים שאותם שם הדומיין מייצג.

התופעה איננה חדשה וגילה בערך כגילו של האינטרנט, אולם, היא צפה ועולה מידי פעם לתודעת הציבור במקרים ספציפיים. למשל, דומיין Maggie.com, שעלה לכותרות בשנת 2001, כאשר נסטלה ניסתה לקבל זכויות על שם הדומיין הזהה לשם מותג שברשותה ולהאשים את Pro Fiducia Treuhand (אשר רשמה על שמה את הדומיין כבר ב-1996) בחטיפת הדומיין במרכז הבוררות של WIPO, אחד מארבעת המוסדות, שמטפלות בתביעות UDRP (Uniform Domain Name Dispute Resolution – כחלק ממדיניותה של ICANN בנושא חטיפת דומיינים ו- Cybersquatting). התביעה הסתיימה בנזיפה לנסטלה, כאשר Pro Fiducia Treuhand הצליחה להוכיח שהדומיין נרשם על שמה, מאחר ויו"ר החברה, רומיאו מאגי (Romeo Maggi), סיפק את פרטי החברה כאיש הקשר, כאשר רכש את שם הדומיין. עוד הוכיחה החברה, כי נסטלה ידעה שבכוונתו של רומיאו מאגי לבנות אתר משפחתי בדומיין זה כבר בשנת 1999.

גם Google  לא חסינה מחטיפה

בשנת 2008 הגיעה התופעה לשיאה, כשארגון זכויות הקניין הרוחני העולמי (WIPO) טיפל ב-2329 מקרים כאלה. בין "הנחטפים" המפורסמים באותה השנה: האתר של Google (בכתובת googblog.com), אתר קבוצת הכדורגל ארסנל, אתר הקניות   EBay(בכתובות megwhitmanforgovernor.com, megwhitman2010.com, meg2010.com, whitman2010.com ו-whitmanforgovernor.com), אתר המשחקים האולימפיים מדריד 2016, אתר איגוד השידור הבריטי ה-BBC ואתר הטלפון BlackBerry. על כל המקרים שנדונו ב-WIPO בחלוף השנים מאז 1999, ניתן לקרוא כאן.

אתגר חדש בתחום גניבת דומיינים – כניסת הסיומות החדשות

בשנים האחרונות חלה רגיעה מסוימת בתחום, נראה כי הכל התייצב והתקבע, אולם, עכשיו, עם כניסתן של הסיומות החדשות לתמונה, התופעה שבה ועולה לסדר היום הציבורי מחדש וביתר שאת.

מה שמעלה את השאלה – האם רישום שמות דומיין באמת אפקטיבי להגנה על המותג?

התשובה היא לא. רישום פשוט ורגיל של שם דומיין איננו מהווה ערובה להגנה ושמירה על ייחודיות הדומיין הממותג שלך.

מה אתה יכול לעשות כדי להגן על המותג שלך?

אם לרשותך עומדים זמן, כסף והרבה מאד סבלנות, אתה יכול לנסות לעבוד בשיטה הישנה. כלומר, "להגן  לפני שיחטפו לך", לעבור סיומת-סיומת ולרשום את הדומיין הנחשק.
לשמחתך, עומד לרשותך היום פתרון חכם ואפקטיבי הרבה יותר.

פתרון הגנת המותג שמעניקה המערכת הטכנולוגית המתקדמת BrandShield מקבוצת דומיין דה נט, הוא פתרון הגנה פרו-אקטיבי. כלומר, רושמים רק את שמות הדומיין בהם יש לך צורך עסקי או שיווקי, ושאר המקרים המפרים מנוטרים ונבדקים האם ועד כמה הם מהווים סיכון לארגון.

כך במקום לרשום מאות או אלפי שמות דומיין בכל הסיומות החדשות בצורה דפנסיבית ויקרה, ניתן לגלות בזמן אמת מי הגורמים שמנסים לנצל את שם המותג למטרות שונות, להעריך את אומדן הנזק ולפעול כנגד אלו שבפועל גורמים נזק והפסדים לארגון (למשל  – ממכירת זיופים באתר, הפנייה למתחרים, או אפילו "רק" מנצלים את המותג כדי לקבל תנועת גולשים אקראית שלוחצים על פרסומות ואותו גורם מרוויח אחוזים מההקלקות על הפרסום) .

מערכת זו, העושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ואלגוריתמים מתוחכמים, הופכת את התהליך ההגנה על המותג להרבה יותר יעיל ומדויק, ובעלות – תועלת משתלמת יותר.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.