לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
16th מאי 2020 | by: דויד פרידמן

בחירת דומיין לעסק או לאתר שלכם היא צעד חשוב מאוד הן מבחינה משפטית והן מבחינה המוניטין והמותג של העסק שלכם.

אמנם כיום יותר ויותר אנשים מגיעים לאתרים דרך רשתות חברתיות וקישורים שונים ברשת, אבל לדומיין עצמו עדין יש השפעה על האופן שבו הגולש מתרשם מן האתר, ובמיוחד אם הכתובת של האתר מפורסמת מחוץ לאינטרנט. למשל, הגולש עשוי להקיש בגוגל רק חלק מהכתובת או להשתמש בהשלמה האוטומטית של הדפדפן שמתבססת על סריקת המאגר של מנוע החיפוש, ולכן דומיין שקשה לזכור אותו, יהיה גם קשה לאיתור.

להלן מספר דגשים ספציפיים לבחירת דומיין מוצלח :

סימנים רשומים

בחירת דומיין לעסק הכולל שם ייחודי חייבת להיות מגובה ברישומו כסימן רשום, אחרת, אדם אחר עלול לקנות דומיין דומה או דומיין זהה עם סיומת אחרת, ויהיה קשה יותר להוכיח כי אתם אלו שיש להם בעלות על השם. באותו אופן, מי שקונה דומיין הכולל סימן רשום בניסיון למכור אותו לבעל הסימן, צריך לדעת שהנציגויות השונות של איגוד האינטרנט העולמי מסביב לעולם (ובכלל זאת ISOC הישראלי) יכולים להפקיע ממנו את הדומיין ללא שום פיצוי אם יוכח שקנה אותו במטרה להתל בגולשים או לדרוש סכום כסף גבוה במיוחד עבור מכירתו. כמו כן, ייתכן שרישום הדומיין לא יאושר מלכתחילה.

מספר התווים בדומיין ומילות המפתח שבו

לפני הכול, יש לדעת כי מספר התווים בדומיין עבור סיומות ישראליות לא יכול להיות פחות משלושה תווים, ורוב הדומיינים הבינלאומיים באורך של שני תווים בלבד תפוסים גם הם. בכל אופן, בעלי עסקים רבים מתלבטים האם כדאי להשתמש בדומיין קצר הכולל קיצור של שם החברה או את ראשי התיבות שלה, או שעדיף להשתמש בדומיין המכיל את השם המלא של החברה ו / או מילות מפתח הרלוונטיות לאתר.

נכון להיום, התשובה היא שרצוי להשתמש בדומיין באורך של 5-10 תווים שקל לזכור אותו ואין בהכרח צורך להשתמש בכל מילות המפתח. הסיבה היא שמנועי החיפוש כגון גוגל נותנים לדומיין עצמו משקל הולך ופחות מכיוון שהרבה בעלי אתרים ניצלו לרעה דומיינים אטרקטיביים והצליחו לדרג אותם גבוה בתוצאות החיפוש בשנים האחרונות, זאת למרות שהאתרים עצמם הציגו תוכן דל ולא רלוונטי.

דומיינים בעברית

מכיוון שהרוב המכריע של הדומיינים בעברית (הן בסיומת מקומית והן בסיומת בין לאומית) נקנים במטרה לדרג אותם גבוה במנועי החיפוש, הרי שגם כאן קשה כיום לתת המלצה גורפת להשתמש בהם, אלא אם כן מדובר באתר עם תוכן מושקע שעומד בפני עצמו.

כמו כן, חשוב לזכור שדומיינים בעברית נוטים להופיע בצורה מסורבלת כאשר מדביקים אותם באתרים מסוימים (הדפדפן ממיר אותם למספרים על בסיס הקסדצימלי), ולכן ייתכן כי הקישור לאתר יהיה שבור, ובאופן אירוני, הם יהיו פחות מתאימים לקידום של העסק. (הדבר תקף אגב גם לגבי עמודים עם שמות ארוכים בעברית היושבים תחת דומיינים באותיות לועזיות).

סיומות

אם בעבר מספר הסיומות עבור אתרי אינטרנט כגון .com או .org היה מוגבל מאוד (לא כולל הסיומת הייחודית של כל מדינה כדוגמת .il  עבור ישראל), הרי שבמהלך השנתיים הקרובות יפתחו עוד ועוד סיומות כמו למשל .shop , .today, .music או אפילו .coffee באופן זה יהיה ניתן לרכוש דומיין בו המיתוג נמצא כבר בפנים שיעזור לגולש לדעת באיזה נושא עוסק האתר עוד לפני שהוא נכנס אליו. כמו כן, יש לשים לב שמכיוון שמדובר בדומיינים מהרמה הגבוהה ביותר (top level domain), עדיין יהיה אפשר להשתמש בסיומות מקומיות של המדינות השונות.

טיפים נוספים עבור בחירת דומיין לעסק :

  • אם קשה לכתוב את שם החברה או העסק באותיות לועזיות, עדיף לתרגם אותן לאנגלית )למשל – אתר לשכת עורכי הדין israelbar.org.il).
  • מוטב להשתמש בסיומת org בעיקר עבור ארגונים או גופים ללא מטרת רווח, למרות שהדבר איננו חובה
  • אם רוכשים דומיין יד שנייה, יש לבדוק את היסטורית הקישורים שלו על מנת להימנע ממצב בו הוא לא יוצג בגוגל
  • על מנת להפריד בין שתי מילים, רצוי להשתמש במקף פשוט (-)
  • וודאו כי אתם מקבלים התראה מספר חודשים לפני שתוקפו של הדומיין עומד לפוג. ברוב הרשמים ניתן לעשות זאת דרך ניהול התראות דואר אלקטרוני בלוח הניהול.
דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.