לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
26th אוק 2019 | by: דויד פרידמן

בשנים האחרונות הפך שיווק אינטרנטי לבסיס וחובה בשיווק של כל עסק – החל בעסק זעיר וכלה בחברות ענק. שיטות השיווק האינטרנטי מתפתחות ומשתנות, נוספים כלים חדשים ומונחים חדשים וכך, בעלי עסקים קטנים שמשווקים בעצמם וגם מנהלי שיווק שמצויים יותר בשיטות השיווק המסורתיות ושיווק דיגיטלי אינו "שפת האם שלו" מוצאים עצמם מבולבלים מול שפע המונחים שעליהם להכיר כדי להתמצא, לדעת מה לעשות ולדעת מה לבקש מחברת השיווק הדיגיטלית. ריכזנו עבורכם 10 מושגי יסוד שמומלץ להכיר, להבין ולשנן:

  1. תנועה (תעבורה): העניין שלשמו בעצם התכנסנו כאן. כמו בשיווק במציאות, כאשר יוצאים מתוך הנקודה שככל שחנות ומוצריה נחשפים ליותר לקוחות פוטנציאליים, כך גדלים הסיכויים לביצוע עסקה, כך גם באתרי קניות וירטואליים. המטרה היא ליצור תעבורה שתביא גולשים לאתר, ובסופו של דבר תגרום להם להפוך ל"לקוחות".
  2. יחס המרה: Conversion Rate – אחוז הגולשים באתר שהפכו מ"מבקרים" למי שביצעו את הפעולות שלשמן הם הובאו לאתר על ידי בעל האתר, משווק או מפרסם. לדוגמא, הרשמה לרשימת דיוור, בקשת מידע נוסף, קניה וכד'. חישוב יחס ההמרה מתבצע בנוסחה הבאה:
    %המרה = 100X כמות מבצעי הפעולה הרצויה/כמות הכניסות לאתר
    למשל: לאתר שלך נכנסו 100 גולשים בחודש, מהם 5 ביצעו רכישה. יחס ההמרה של אתרך בחודש זה הוא 5%.
  3. דף נחיתה: דף אינטרנט בודד (בתוך אתר או על פלטפורמה חיצונית), אשר מטרתו למקד את תשומת ליבו של המגיע אליו (מקישורים, מודעות ובאנרים, למשל) במסר ספציפי ולהניעו לפעולה, כהשארת פרטים (ליד) או קניה.
  4. לידים: ארגונים ובתי עסק זקוקים ללקוחות חדשים רוב הזמן. אחת מהדרכים להבאת לקוחות היא איסוף מידע על לקוחות פוטנציאליים, המתעניינים בשירותים או במוצרים שבית העסק מציע. דף נחיתה, למשל, אשר ימולא על ידי הגולש המתעניין, יכול להפוך לליד איכותי, שסופו ברכישה.
  5. רשימת דיוור / רשימת תפוצה: רשימה כזו היא מאגר לידים של לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים, המעוניינים לשמור על קשר שוטף עם בית העסק שלך, על מנת לקבל "משהו". ה"משהו" הזה יכול להיות מידע, כ"טיפים וטריקים באקסל", דמו של תוכנה חדשה (רק לרשומים ברשימת הדיוור), קופונים, עדכונים, חדשות, מבצעים וכד'.
  6. PPC: Pay Per Click – שיטת פרסום מבוססת תוצאות, אשר בה המפרסם משלם רק עבור לחיצה על המודעה/פרסומת. במידה וגולש לא לחץ על המודעה, המפרסם איננו משלם. בשיטה זו הקלקת הגולש על המודעה ומעבר לעמוד מכירה הוא התוצאה הרצויה. מערכות פרסום ידועות מסוג זה הן Facebook ו-Google Adwords.
  7. SEO: Search Engine Optimization – קידום האתר במנועי חיפוש (קידום אורגני) שמטרתו לשפר את מיקום האתר ודפיו בתוצאות החיפוש ולמצב אותם במקום גבוה ככל האפשר.
  8. מחקר מילות מפתח: כאשר מנסים לקדם אתר לראש מצעד תוצאות החיפוש, השאלה הנשאלת היא "אילו מילות חיפוש עשוי המשתמש הפוטנציאלי של האתר להקליד במנוע החיפוש?". מחקר מילות מפתח מטרתו לבנות רשימת מקיפה ככל האפשר של ביטויי מפתח (KeyPhrases) או מילות מפתח (KeyWords) אשר בעזרתם יגיע המשתמש לאתר, כדי לשלב אותם בתוכן ולמשוך את תשומת ליבו של מנוע החיפוש.
  9. ROI: Return on investment – החזר השקעה. על מנת לדעת באיזו דרך כדאי להשקיע, בודקים את ה-ROI של כל אחת מהדרכים, על פי הנוסחה: ההכנסה מינוס הוצאה, את הסכום שקיבלנו מחלקים שוב בהוצאה. {( הכנסה – הוצאה )/ הוצאה}.
  10. A / B Testing: תהליך בדיקה בו בוחנים שתי גרסאות פרסום, כאשר בכל גרסה יש אלמנט אחד (או מקסימום שניים) שונים אשר את האפקטיביות שלהם רוצים לבחון.
דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.