לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
13th אוק 2019 | by: דויד פרידמן

חנויות וקניונים וירטואליים תופסים חלק גדל והולך בצורת הרכישה של האדם הממוצע. אם בעבר, נתקל סוג רכישה זה בהתנגדויות, שמקורן בהרגלי קניה ותיקים וחששות לא מבוססים, כיום, כולם כבר מבינים את הנוחות הטמונה ברכישה בחנות אונליין, קניון וירטואלי או אתרים גדולים המרכזים מוכרים רבים כ-EBay ואמזון.

דוגמה מובהקת לקפיצה התודעתית קדימה, ניתן לראות בהודעותיהן של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, כי אף הן עתידות להצטרף לחגיגת הקניות הוירטואלית.

אולם, כאשר מדובר במכירת מוצר שהרוכש איננו רואה במו עיניו או יכול למשש אותו, ישנה אתגריות מסוימת, אשר קיימת עדיין, למרות המודעות הגוברת. לנוחותך, ריכזנו כאן ארבע טעויות נפוצות באתרי קניות וירטואליים. כל אחת מטעויות זו, שייכת ל"תחום" שונה ו"חוטאת" בשימת רגל בדרך אחרת לאתר, לפופולאריות שלו ולקידומו במנועי החיפוש:

אתה בטוח?

הטעות הראשונה, ואולי הבסיסית ביותר, היא חוסר אישור אבטחה הממוקם במקום ברור ביותר, רצוי לאורך כל דף ודף באתר + בכל שלב משלבי הקניה. יש לזכור כי הקונה עומד להקליד לצורך רכישה באתר את פרטיו ופרטי כרטיס האשראי שלו. גם במידה והוא שייך לאנשים הרגילים לקנות באתרי קניות אונליין, הוא זקוק לידיעה כי הפרטים שלו מוגנים ומאובטחים כהלכה.

בנוסף לכך, יש לבחור בסוג אבטחה מוכר, ידוע וותיק, אשר הלוגו שלו חקוק בזיכרונו של הקונה. כך, ניתן לצוד שתי ציפורים בלוגו אחד: מצד אחד, פרטי הלקוח אכן מאובטחים (כפי שצריך להיות, למותר לציין) ומצד שני, הלקוח מבין כי מפעילי האתר אכן עושים הכל כדי לשמור על פרטיו מאובטחים (ולכן, יעדיף לקנות באתר כזה).

שכפול

הטעות השנייה נוגעת לטקסטים המלווים את המוצרים. טקסטים משוכפלים כאלה אולי אינם משפיעים ישירות על הרוכשים, אולם הם בהחלט משפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש. את ה"שכפול" ניתן לפגוש בשתי רמות שונות:

שכפול בתוך האתר עצמו – האתר מציע מספר מוצרים, אשר השוני ביניהם מתבטא בפרט אחד בלבד (למשל: גופיה אדומה, גופיה כחולה וכן הלאה, או נעליים במידה 38, נעליים במידה 40). מן הסתם, התיאור המלווה את כל הפריטים יהיה זהה (מאחר והפריטים עצמם זהים). בעיה זו ניתן לפתור על ידי איחוד כל הפריטים לעמוד אחד, כאשר הבחירה מתבצעת בחלונית גלילה, תיבת בחירה או כל דרך אחרת.

אתר AliExpress לדוגמה, פותר את הבעיה כך:

AliExpress

אם הוא אומר, הוא בטח יודע – הדרך השנייה בה תוכן משוכפל עלול להוות בעיה, הוא תיאור המועתק ישירות מאתר המשווק. במידה ואינך המשווק המקורי של המוצר, ייתכן מצב בו אתרך, אתר המשווק (ועוד לפחות עשרה אתרים נוספים) מציגים בדיוק את אותו תיאור, מילה במילה. שכפול כזה עלול לפגוע בצורה משמעותית במיקום האתר שלך בדירוג של גוגל, בעיקר, מאז עדכון האלגוריתם פנדה.

אין "בשר"

הטעות השלישית נוגעת לתוכן האתר אף היא, אבל בדרך עקיפה. למרות שאנשים התקדמו והם רוכשים מוצר בצורה וירטואלית, הם עדיין רוצים להרגיש שהם "יודעים" מה הם קונים. לכן, תוכן דל (תיאור עלוב ועילג, או כזה שמתורגם בצורה אוטומטית בגוגל טרנסלייטור) ותמונה גרועה (או תמונה אחת בלבד) ירתיעו מתעניינים ורוכשים פוטנציאליים.

אתר AliExpress, אשר מנסה להיות אוניברסאלי כדי לפנות ללקוחות בכל רחבי העולם, בפועל עושה זאת בצורה לא נכונה:

AliExpress2

בסך הכל רציתי לחזור הביתה בשלום

הדוגמה הרביעית והאחרונה לדרך בה אתר קניות וירטואלי עלול לאבד לקוחות פוטנציאליים היא עגלת קניות לא ברורה, או יצירת ויא דולורוזה ללקוח הרוכש בדרך לתשלום. ככל שהדרך לתשלום תהיה קצרה וברורה יותר, כך קטנים הסיכויים שהרוכש יתחרט, ינטוש את העגלה ויעזוב את האתר, מבלי להשלים את הקניה. לרוב, גולש כזה אף לא ישוב לקנות באתר שמערים עליו מכשולים. באותה הרוח, עבור מתעניינים שאינם רוצים להשלים את הקניה אונליין, יש להציג בצורה גלויה וברורה את האפשרות ליצור קשר טלפוני או במייל, לצורך השלמת רכישתם.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.