לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
29th נוב 2015 | by: דויד פרידמן

עומדים לפני רכישת דומיין ראשון לאתר שלכם? העברת אתר קיים לשם מתחם חדש? זה השלב שבו כדאי שתדעו שלבחירת שם דומיין "נכון" ישנה חשיבות גדולה לכמות האנשים שיבקרו בו וכפועל יוצא מכך, גם לכמות החשיפה שמקבלים בית העסק והשירות (או המוצרים) אותו הוא מציע לקהל הגולשים.

הנה מספר כללים שיסייעו לכם לבחור שם דומיין מתאים:

קשר רב ככל הניתן בין שם הדומיין לבית העסק – מומלץ לבחור שם מתחם התואם את בית העסק. ניקח, למשל, עורך דין ששמו דוד רון. לו, נמליץ לבחור בשם אתר כ-davidron או david-ron (במקרה שהאופציה הראשונה תפוסה), ולא advocate, אשר הינו שם כללי למדי.

תעתיק מעברית לאנגלית – מאחר ושמות המתחם הרווחים כיום מוקלדים באנגלית, תעתיק מעברית לאנגלית עלול ליצור בעיות מסוימות. למשל – צ' העברית יכולה להפוך ל- Ts, Z, Tz ועוד, ח' הופכת ל-H, Ch, כ' ל-Ch, C, K וכן הלאה. לכן, השתדלו ככל האפשר להימנע מ-צ', ח', כ', ק' ודומותיהן.

"באמת שלא התכוונתי להעליב אותך" – גם אם האתר שלכם איננו פונה במוצהר לקהל בינלאומי, הקפידו לוודא שלשמות הדומיין הנמצאים על הפרק אין משמעות שונה לגמרי מזו שהתכוונתם אליה בשפות הנפוצות בעולם (אנגלית, צרפתית, ספרדית ואיטלקית, למשל). כמובן שאין צורך לרדת לרזולוציה של בדיקה גם בשבטים קטנים ונידחים באפריקה, אבל בהחלט מומלץ לוודא שאתם אינכם מטמינים לעצמכם כאן פצצת זמן קטנה שעלולה לפגוע בכם.

שם המתאים לדרך בה מועברת כתובת האתר – לעיתים קרובות, כאשר כתובת אתר מוכתבת בטלפון, אנחנו יכולים לשמוע את השיחה הבאה "N! לא N !M כמו נודניק. P! לא P !B כמו פרפר!". הסיבה לכך היא שישנן אותיות בעלות צליל דומה בזמן שיחה (על אחת כמה וכמה דרך טלפון), והצד המאיית צריך לגייס את כל היצירתיות שלו על מנת להעביר לשומע את האות הנכונה. לכן, במידה וכתובת האתר שלכם עשויה להיות מאויתת, זהו גורם משמעותי שיש להתחשב בו.

ואלה שמות – מה עושים כאשר כל השמות הטובים כבר תפוסים?

שמות באקסטרים – תוכלו ללכת לכיוון השני לגמרי, ולחפש דומיין פנוי בשם אשר אין לו שום קשר לבית העסק שלכם, אבל הוא קצר, קליט וזכיר. כך עשו מעריב עם NRG, זכיינית השידור של הערוץ השני ,קשת, עם פורטל Mako, סטימצקי עם Ibook וכדומה.

סיומת חדשה – הסיומות הלוקליות (למשל, במקרה הישראלי – Co.il ,.Org.il) וגם הסיומת Com כבר עמוסות ורוויות לגמרי ואילצו בשנים האחרונות את המבקשים לרכוש שמות מסוימים להתפתל ולהמציא גירסאות משלהם, הכוללות מקפים, מספרים ועוד. יציאתן לשוק של מעל ל-1,000 סיומות חדשות במהלך השנתיים האחרונות רעננה את הרשת ומאפשרת לכם לא רק לבחור את השם בו אתם חושקים, אלא גם סיומת המתאימה בדיוק לבית העסק ולאתר שלכם.

לסיכום:

בחירת שם דומיין מתאים לאתר העסקי היא אחד הצעדים המשמעותיים ביותר אותו אתם עושים עבור בית העסק והאתר שלכם, המייצג אותו. זוהי ההזדמנות הראשונה (והיחידה) לעשות רושם ראשוני טוב על הגולשים/לקוחות שלכם – נצלו אותה בחוכמה.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.