לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
14th ינו 2021 | by: דויד פרידמן

בוודאי אין צורך להכיר לכם את וורדפרס, אחת משלוש (ויש האומרים שהראשונה והנוחה שבהן) מערכות ניהול התוכן המובילות כיום בעולם.

אחד היתרונות הבולטים שלה, אשר הופכים אותה ליעילה ונפוצה בקרב בוני אתרים מקצועיים או בעלי אתרים המנהלים בעצמם את תכני אתריהם הוא המודולאריות המעניקה לה גמישות והתאמה לכל אחד ולכל סוג אתר שתוכלו לעלות בדעתכם. מודולאריות זו מבוססת, ברובה, על התוספים הרבים והמגוונים, אשר מתממשקים אליה ויוצרים מערכת ניהול תכנים שאין דומה לה ברב גוניות, בידידותיות וביעילות.

 

הנה ארבעה תוספים שישדרגו את האתר שלכם, אם הוא יושב על שרת אחסון וורדפרס ייעודי או על שרת רגיל:
ספאם, ספאם ועוד ספאם – הודעות של רובוטים מספימים היא בעיה ידועה וכואבת למדי בכל סוגי האתרים, הבלוגים והפורומים אשר מאפשרים שליחת תגובה. בנוסף לחוסר האסטטיקה ולרושם ה"מוזנח" שמקבל גולש אנושי שנכנס לאתר, אין שום סיבה בעולם שהאתר שלכם יסחב על הגב שלו את הג'אנק הזה. מאחר והתופעה ידועה (ומציקה) ישנם תוספים רבים שמטפלים בנושא מכיוונים רבים (למשל שימוש ב-Captch, המקשה על הרובוטים ולעיתים קרובות גם על גולשים אנושיים). התוסף Anti-Spam מספק תוצאות סינון ספאם טובות ומבלי להשתמש ב-Captch.
אבטחה – לאתר שלכם ולתכנים שבו אורבות סכנות מכל עבר, בין אם הוא מהווה "יעד" ממוקד לפריצה מסיבות ספציפיות או שהוא "סתם" אתר מזדמן שנקלע בדרכו של האקר. התוסף iThemes Security (לשעבר Better WP Security) מכיל מגוון רחב של כלי אבטחה שמגן על אתרכם גם מסכנות שאולי לא הייתם מודעים להן.
קידום האתר – הקשר ההגיוני שיצרה גוגל בין תכני האתרים למקומם בתוצאות החיפוש מציב אתגר לא קטן ומאלץ את בעלי האתרים לכתוב תכנים אמיתיים ואיכותיים, אשר במקביל גם קולעים למטרות קידומו האורגני של האתר. התוסף Yoast SEO מכיל אסופה של כלים (למשל, כתיבת תגיות נוחות) שמאפשרות לכם לעמוד באתגר בהצלחה המרבית.
אפשרויות עריכה מתקדמות – העורך הויזואלי של וורדפרס (TinyMCE) הוא אחד מעזרי ה- WYSIWYG המוצלחים ביותר שפגשנו בשנים האחרונות. אבל, גם כאן, המתחרה של הטוב הוא הטוב יותר, וזה בדיוק מה שעושה תוסף TinyMCE Advanced. התוסף מכיל 15 Plugins שיסייעו לכם בעבודה בעורך הויזואלי (כטבלאות, חיפוש והחלפה ועוד) ויהפכו את הזנת התכנים לקלה ומהירה.

 

המלצה קטנה לסיום:
כמו בכל תחום בחיים, גם ב-Wordpress Plugins "יותר מידי" עלול להיות בעוכריכם. במקרה של אתר בנוי וורדפרס, "יותר מידי" פירושו עודף תוספים. עודף כזה עלול לגרום תופעות כסרבול פעולת האתר, התנגשויות בין התוספים השונים, האטה והשהייה של זמני התגובה שלו ובאופן כללי עלול לפגוע בחוויית הגולש ובמאמצי הקידום במנועי החיפוש. לכן, למרות השפע הרב של התוספים הקיימים, מומלץ להתאפק, לתכנן מראש ולצמצם את השימוש וההתקנה לתוספים החיוניים וההכרחיים, ולא להתקין כל תוסף חדש ומלהיב שקראתם עליו (או גיליתם בעצמכם).

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.