לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
6th יול 2014 | by: דויד פרידמן

דומיין בעברית הוא דומיין שחלקו הוא מילה באותיות עבריות כמו למשל "כלבים" ואילו הסיומת שלו היא סיומת ישראלית רגילה כמו .co.il או org.il. 

כאשר משווים דומיין כזה לדומיין ישראלי רגיל שכולו מורכב מאותיות עבריות, ניתן לראות מיד שמבחינה מיתוגית, יש לדומיין יתרון בולט מכיוון שהוא "מדבר" בשפה של הגולש. ייתרה מכך, הגולש לא צריך לזכור כיצד מאייתים את שם החברה או המותג באותיות אנגליות.

השאלה היא האם גם מבחינות אחרות מדובר ביתרון, וכאן התשובה למרבה הצער כבר לא חד משמעית :

קידום אתרים

לכאורה, גוגל מעודדים את בעלי האתרים להתאים את הדומיין שלהם למילות המפתח המבוקשות על יד הגולשים והדבר אף כתוב בהנחיות האיכות שלהם, אך בשנתיים האחרונות נראה כי חשיבותן של מילות המפתח בכתובת האתר הולכת ופוחתת מכיוון שבעלי אתרים רבים ניצלו זאת לרעה והקימו אתרים באיכות נמוכה מאוד שדורגו גבוה רק בגלל שם הדומיין שלהם.

שנית, מילות המפתח עצמן לא חייבות בהכרח להופיע בדומיין הראשי, ויכולות להופיע גם בשמות הדפים השונים, אפילו בעברית (אם כי הכתובות המלאות של דפים כאלו יהיו ארוכות מאוד מכיוון שהדפדפן צריך לקדד אותם בצורה שונה ולכן לעיתים לא ניתן לקשר אליהם).

קניית דומיין בעברית

למרות שמבחינת עלות הרישום, ההבדל בין דומיין בעברית לבין דומיין ישראלי רגיל הוא זעום עד לא קיים ועומד על מספר שקלים בודדים ברוב המקרים, הרבה מאוד יזמים מהירים מיהרו לקנות את הדומיינים האטרקטיביים יותר, ולכן מי שינסה לרכוש היום דומיין עם מילת מפתח ראשית אחת, בדרך כלל לא יצליח למצוא את מבוקשו או ייאלץ לשלם עליו הרבה מאוד כסף, מה שעלול להפוך את הקנייה לעיתים להרבה פחות אטרקטיבית.

זו ההזדמנות לבדל את האתר שלך!

מעל 1,000 סיומות חדשות נפתחות
ואתה יכול לתפוס דומיין רלוונטי, קצר וזכיר

נוחות שימוש

כאמור, כיום ניתן לרכוש דומיינים מלאים בעברית ללא אותיות לועזיות כלל רק בקידומות בינלאומיות (למשל האתר-שלי.קום), בעוד סיומות ישראליות בעברית עדיין לא קיבלו את האישור של תאגיד ICANN האחראי על ניהול הכתובות ברשת. כתוצאה מכך, למרות שקל לזכור את הדומיינים בעברית, לעיתים קשה להקליד אותם לתוך הדפדפן, במיוחד אם המשתמש לא מנוסה או שהדפדפן משנה פתאום את כיוון הכתיבה (האתר-שלי.com).

לסיכום

לסיכום, קניית דומיין בעברית יכולה להיות פיתרון טוב עבור מי שמקים אתר לצרכים מיתוגים או פרסום באמצעים מחוץ לרשת ובמיוחד אם הוא מתכוון להשתמש בו לתקופה מוגבלת בזמן. לעומת זאת, מי שמעוניין לרכוש דומיין שכזה על מנת לקדם את האתר שלו במנועי חיפוש לאורך זמן, עדיף שייקנה דומיין בעברית מלאה עם סיומת בין לאומית או דומיין ישראלי רגיל.

 למידע נוסף על דומיינים בעברית.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.