לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
15th פבר 2016 | by: יואב קרן

עדכוני האלוגריתם של Google בשנים האחרונות העלו את נושא התכנים באתרים למרכז מוקד הדיון הציבורי והגבירו את המודעות לצורך בתוכן איכותי, ברור וקריא, הנגיש לגולשים אנושיים וגם לרובוטי החיפוש של Google (העכבישים).

לכן, תוכלו למצוא מאמרים רבים העוסקים בתוכן שבאתר על צדדיו השונים, אולם, התוכן האמור צריך להיכנס לאתר בדרך כלשהי, ורצוי בצורה הנוחה והיעילה ביותר למזין ולמנהל אותו. אם אתם מנהלים את תכני אתרכם בעצמכם, ואינכם נעזרים באיש מקצוע לשם כך, סביר להניח ששמעתם את המונח CMS (ר"ת ל-Content Management System) יותר מפעם אחת. הגיוני אף, שגם אם עדיין אינכם נעזרים במערכת כזו, שלוש ה-CMS הנפוצות והיעילות ביותר, אשר שמן חוזר ועולה בכל מאמר ובכל שיחה בנושא, הצליחו לזכות בתשומת ליבכם. השלוש הן WordPress, Joomla ו-Drupal.

המשותף
שלוש המערכות מבוססות קוד פתוח, כתובות ב-PHP ומכילה תוספים והרחבות. סביב כל אחת מהן מתקבצת קהילת מפתחים, מתנדבים, משתמשים ומעריצים מגובשת, אשר מעדיפה אותה על פני האחרות. כל קהילה כזו מנהלת אתרים, פורומים ופורטלים בעברית, אנגלית או בכל שפה אחרת שתרצו, כדי להפוך את המערכת "שלה" לנגישה, ידידותית ויעילה יותר.

השונה
אולם בצד הקווים המשותפים, לכל מערכת ישנם הייחודים וההתאמות המיוחדות לה:

Joomla (הגירסה העדכנית כיום – 3.4.2 – שוחררה ב-30.06.2015):
אתר רשמי ואתר הקהילה בעברית

ייעוד: על פי הגדרתה הבסיסית, נקודת היתרון היחסית של ג'ומלה היא בבניית אתרים ופורטלים מסובכים ורבי משתמשים כאתרים ארגוניים, מגזינים אונליין, פורטלים מבוססי קהילה, אתרי אוניברסיטאות וכד'.
ייחוד: המערכת מהווה תשתית אמינה גם במקרים של אתרים גדולים ומורכבים, כשנושא האינטראקציה עם המשתמשים נמצא במרכז הפיתוח שלה (למשל, הגרסה האחרונה ששוחררה מכילה מערכת זיהוי כפולה באבטחה של שתי רמות).
חסרון: חוסר בגמישות ובהתאמה לצרכים ספציפיים של משתמש.
תוספים: כמות עדכנית – פחות מ-10,000. ניתנים להורדה מהאתר.

Drupal (הגירסה העדכנית כיום – 8.0.3 – שוחררה ב-12.2015 ועודכנה ב-03.02.2016):
אתר רשמי ואתר הקהילה בעברית

ייעוד: על פי הגדרתה הבסיסית, נקודת היתרון היחסית של דרופל היא במערכות לכתיבת תוכן באופן שיתופי, קבוצות דיון, אתרים המשתמשים בהעלאה והורדה של תכנים, אלבומי תמונות וכדומה.
ייחוד: המערכת תומכת במבחר רחב של שדות שונים, תכנים שונים ומבנים לאיגוד תכנים באתר.
חסרון: מחייבת ידע מוקדם וניסיון על מנת להשיג תוצאות משביעות רצון.
תוספים: כמות עדכנית – פחות מ-35,000. ניתנים להורדה מהאתר.

WordPress (הגירסה העדכנית כיום – 4.4 – שוחררה ב-12.2015 ועודכנה ל-4.4.2 ב- 02.02.2016):
אתר ואתר הקהילה בעברית

ייעוד: בתחילת דרכה, וורדפרס היתה המערכת המועדפת על מנהלי בלוגים. עם השנים, היא התפתחה והפכה למערכת האידיאלית לניהול אתרים המכילים עד למאות דפים.
ייחוד: מאחר והמערכת קלה ללמידה ומהירה בכל הנוגע להקמת אתר ושדרוג מרכיביו, היא נחשבת למערכת הנפוצה ביותר בשימוש ברשת. כפועל יוצא מכך, למשתמשים בה ישנם מקורות מידע רבים ברשת.
חסרון: מתאימה לאתרים פשוטים יחסית.
תוספים: כמות עדכנית – קרוב ל-43,000. ניתנים להורדה מהאתר.

לסיכום:
לכל אחת משלוש המערכות המובילות ישנה ה"התמחות" שלה והתחומים בהם יש לה יתרון על המערכות האחרות, לכן, ההחלטה על בחירה באחת מהם היא נגזרת ישירה של הצרכים שלכם. אפיון צרכי האתר בצורה נכונה ומפורטת, יוביל לבחירה מודעת במערכת המתאימה לו ולכם.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.