לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
26th אפר 2016 | by: יואב קרן

כל איש יח"צ מתחיל יאמר לכם, כי ניימינג (שיום – בחירת שם) הוא בסיס בלתי נפרד מאסטרטגיית הברנדינג (מיתוג) והמרקטינג (שיווק) של עסק או מוצר חדשים, וכי אין מדובר במשהו שניתן לעשות בשליפה מהשרוול או על רגל אחת ללא ידע מתאים. כל זה יכול להיות נכון, אבל, לעיתים, באין אפשרות אחרת, אתם תהיו אלה שעליהם מוטלת ההחלטה על בחירת השם. אז איך תעשו זאת נכון, למרות שאינכם אנשי מקצוע?

בחירת שם – השלבים

בחירת שם למוצר או עסק משתנה בין תחום אחד למשנהו, אולם ישנם מספר שלבים שנוכל לזהות אותם כמעט בכל תהליך של בחירת שם:
• התחילו בזיהוי הליבה העסקית שלכם וגיבושה דרך שאלות כמו "מיהו קהל היעד למוצר/עסק?", "מהי הייחודיות של המוצר/שלנו כעסק"? ללא מיקוד זה, לא תוכלו למצוא את השם שיתאר אתכם בצורה הטובה ביותר.
• לימדו את הרקע מאחורי השמות שמוצאים חן בעיניכם ואת הסיבות לכך ששם מסוים נבחר. לדוגמה, הידעתם שהשם "אינסטגרם" הוא שילוב מילים בין אינסטנט (Instant – מהיר) וטלגרם (Telegram – מסר) ונבחר כי מייסדיו (קווין סיסטרום ומייק קריגר) חשבו שתמונות זריזות שאנשים מצלמים מהוות מסרים מעולים שאנשים יכולים לחלוק ביניהם? בדקו האם שילובים מהסוגים שמצאתם פונים לקהל היעד שלכם והאם הם מייצגים אתכם כהלכה.
• על בסיס השמות הקיימים, צרו רשימת שמות ראשונית. את השמות האלה, בדקו באתרים כמו thesaurus.com (שיספק לכם נתונים רבים על משמעות השם ועל מילים נרדפות לו בשפות אחרות).
• קבלו פידבקים מכל מי שאתם יכולים, לא רק מאנשי מקצוע ומאנשים ששייכים לקהל היעד שלכם. לעיתים, פידבקים כאלה יוכלו לספק לכם רעיונות נוספים וממוקדים יותר.
• עבדו את הפידבקים לרשימה נוספת, ממנה תסננו את השם הרצוי לכם.

בחירת שם – טיפים

הנה ארבעה טיפים שיסייעו לכם בשלב בחירת השם הנכון:
• אם אין לכם שום רעיון, ואתם חשים במבוי סתום, אל דאגה. תמיד תוכלו להיעזר באתרים כמו wordoid.com או dotomator.com – מחוללי שמות שיספקו לכם רעיונות לגמרי מאפס, או על בסיס מילה נבחרת. אין זה אומר שאתם חייבים להשתמש בשמות שיצרו המחוללים, אבל הם יכולים לספק לכם קצה חוט להמשך היצירתיות.
• הוסיפו לכל שם גם תת שם, שמטרתו "להרחיב" מעט את השם שבחרתם. למשל: ברזון – הדרכת הרזיה או דרך צלחה – לימודי נהיגה. בדרך זו, תוכלו לוודא, כי גם במידה ובחרתם שם נישתי מידי, או כזה שההומור בו איננו מובן לכל אחד, עדיין תצליחו להגיע לאנשים שהשם לא תפס אותם מיידית.
• כמעט לכל תחום ישנה תחילית אופיינית לה, למשל Web לתחום הרשת, Cam לתחום הצילום, Art לתחום האומנות וכן הלאה. תוכלו לשלב תחילית זו מופרדת במקף בשם העסק, וכך לייצר מיתוג כמעט מיידי. במידה ולתחום שלכם אין תחילית כזו, תוכלו להיעזר במילים כ-The, New, My וכדומה.
• היות ובניית אתר הינו חלק בלתי נפרד מהמיתוג של העסק, התייחסו אליו ככזה כבר מתחילת תהליך הניימינג. מגוון סיומות האינטרנט החדשות שנפתחו לרישום בשנה האחרונה, מאפשרות לכם למתג את העסק שלכם כבר בכתובת הדומיין שלו, תוך כדי פתיחת מגוון ענק של אפשרויות מבדלות, אשר תבלטנה את האתר שלכם כבר מלכתחילה, על רק שלל האתרים האחרים הקיימים ברשת. כך, למשל, אתר מצלמות חיות, יובלט על פני האתרים האחרים בתחום, אם תצרפו לו את הסיומת Webcam., אתר ליין של מסיבות, או אתר בליינים, יחגוג על הסיומת Party., ובעצם כמעט כל אתר, יזכה להיות אתר מנצח, אם רק תצרפו לו את הסיומת המוצלחת Win.. עם מאות הסיומות החדשות שעומדות לרשותכם, תוכלו למתג כבר היום את האתר שלכם בכל דרך שרק תעלה על דעתכם. מה דעתכם, איזו סיומת תהלום את האתר שלכם בדרך הטובה ביותר?

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.