לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
16th מאי 2019 | by: דויד פרידמן

אם בעבר נוכחות הרשת שלכם לא היתה פקטור משמעותי בהחלטה להעסיק אתכם, היום המצב שונה לגמרי. במקצועות רבים, קיומו של פרופיל לינקדאין אינו מספק, וצריך להשקיע באתר ממותג כדי לבלוט בעיניי מעסיקים בעולם הדיגיטלי. במיוחד אם לא חיפשתם עבודה מזה זמן-מה, חשוב שתדעו מה חדש ואיפה חשוב שתשקיעו בנוכחות אונליין במסגרת המאמצים לקבל משרת חלומותיכם.


עולם התעסוקה משתנה ללא הרף עם דיגיטליזציה של חלק לא מבוטל מתהליך הגיוס. נכון, כמעט כל המעסיקים דורשים עדיין קובץ קורות חיים שמרני ומסודר, אבל לנוכחות רשת מקצועית ויצירתית יש ערך אדיר שגם אם אינו הכרחי – יגרום לכם לבלוט ביחס למועמדים האחרים. ככל שהתפקיד יצירתי יותר, בעל מורכבות גדולה יותר ודורש ניסיון רב יותר, יצופה מהמועמד להפגין נוכחות מקוונת ונוכחות במדיה החברתית בהתאם. חלק מהמקצועות דורשים נוכחות רשת גם עבור תפקידים זוטרים.

מה (כבר) לא נכון למחפשי עבודה?

לפני שנספר לכם מה כדאי לכם לעשות בשביל לקדם את הנוכחות המקצועית שלכם ברשת, רצינו לנפץ כמה מיתוסים על השפעה של נוכחות רשת על תהליך חיפוש העבודה שלכם.

המיתוס הראשון הוא שאין צורך בנוכחות רשת כלל, שכן המטרה היא לספק את מירב המידע באמצעות קורות החיים ואז להגיע לראיון ולמכור את המועמד המופלא שאתם. המצב הוא מזמן לא כזה. כמעט כל מעסיק יבלה כמה דקות בחיפוש המועמד בגוגל, במיוחד כשמדובר במשרה שיש לה מספר מועמדים. לא פעם, תהיה זו נוכחות הרשת שתעשה את ההבדל.

אחד הטיפים שניתנו בעבר הוא לסגנן את נוכחות הרשת שלכם במדיה החברתית כך שתיראה מקצועית, כלומר – להעביר את התמונות המביכות והשטויות שאתם משתפים לדרגת פרטיות של חברים בלבד. כיום יש הבנה עמוקה יותר של פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם בקרב מעסיקים ולכן לא ממש אכפת להם אם השתכרתם היטב בליל הסדר או כמה מטופשת היתה התחפושת שלכם בפורים. ההפך הוא הנכון – מועמד שיש לו גם חיי חברה, תחביבים ואישיות ימשכו את מי שקורא את קורות החיים להתעניין יותר ולהתייחס למועמד כאדם ולא רק שם על דף נייר.

5 טיפים לנוכחות רשת

עכשיו משניפצנו כמה מיתוסים מיותרים, אספנו גם כמה המלצות זריזות. חשוב לציין שסוג נוכחות הרשת ועוצמתה משתנים בהתאם לשוק, המקצוע ועד כמה בכיר התפקיד בו חשקה נפשכם. אבל הטיפים הללו תקפים לכולם, ומסתמכים במידה רבה על התהליך שעוברים מעסיקים, "ציידי ראשים" ומגייסים בחברות וארגונים בדרך לחתימת חוזה עם עובד חדש.

לינקדאין – השקיעו בפרופיל הלינקדאין שלכם. דאגו לתמונת פרופיל מקצועית, פרטי התקשרות מעודכנים, קישורים לתכנים שיצרתם או שמזכירים אתכם או את ההישגים המקצועיים שלכם וודאו שסימנתם בפרופיל שאתם מחפשים הזדמנויות חדשות.

הבליטו הישגים – כאמור, אין מה לצנזר את הפרופיל האישי שלכם במדיה החברתית, אבל שווה להדגיש את מה שרלוונטי, במיוחד בתקופה של חיפוש עבודה. שתפו תכנים שקשורים לתחום התעסוקה שלכם ומעניינים אתכם. סמנו כאירועים מיוחדים בחיים בקו הזמן שלכם פרסים שקיבלתם ותאריכים של סיום הלימודים וכדומה.

סרטון וידאו – בגלל האופן בו בנוי מנוע החיפוש של גוגל, אחד הדברים הראשונים שמעסיקים פוטנציאליים יראו כשיחפשו אתכם הוא סרטון וידאו (אם קיים אחד) ביוטיוב. זה זמן טוב לשים בצד את פחד הבמה, להסתרק יפה ולמצוא את הנקודה עם התאורה הכי מחמיאה בבית.

צלמו סרטון של 30 שניות שמספר קצת עליכם, על היכולות המקצועיות שלכם ומה שיש לכם להציע לארגון שיעסיק אתכם. רק לזכור להביט ישר למצלמה ולתרגל קודם מול מראה. אם יש לכם קצת זמן ואת הידע הבסיסי בעריכת וידאו, שווה לכם גם לערוך אותו להוסיף צילומי מסך ותמונות שיציגו את ההישגים המקצועיים שלכם או לוגואים של חברות שעבדתם בהן. אל דאגה, משתמצאו את עבודת חלומותיכם, תוכלו להסיר את הסרטון.

צרו תוכן מקצועי – אם כבר דיברנו על תוצאות גוגל בחיפוש על שמכם, שווה להשקיע ביצירת תוכן מקצועי במגוון פלטפורמות שיבלוט למעסיקים שיחפשו אתכם. כתבו על התחום המקצועי שלכם בבלוגים מקצועיים, קבוצות דיון רלוונטיות ואפילו תגובות באתרים פופולריים, תוך שימוש בשמכם המלא, והקפידו לכלול את מילות המפתח הרלוונטיות בנוסף לשמכם. למשל, משה כהן שעוסק בעריכת וידאו, יעשה בשכל אם יגיב בצורה אינטלגנטית לשרשורים בנושא בשמו ויכלול את מילות מפתח כמו "עורך", "עריכה", "וידאו" ושמות של תוכנות עריכה.

אתר מייצג – אין מקום טוב יותר ליצור תוכן מאשר אתר עם כתובת דומיין שכוללת את שמכם ועדיף אחת שכוללת גם את תחום העיסוק, עם סיומת יעודית. עבור מקצועות רבים קיימות סיומות מקצועיות יעודיות בסיומות החדשות (gTLD) כמו law. עבור עורכי דין ו-hair. עבור מספרות ועוד רבות אחרות.  אנחנו מזכירים שוב ושוב את גוגל, כיוון שאחד הדברים הראשונים שמעסיקים עושים הוא לחפש אתכם באינטרנט בעזרת הידיד הטוב גוגל. תחת הסרטון והתמונות (אם מנוע החיפוש יאתר כאלה) יופיע ראשון האתר שלכם, אם תבנו אחד.

כרטיס ביקור מקוון שכולל בעיקר את קורות החיים וקישורים לתכנים חיצוניים יספיק עבור חלק מהתחומים והתפקידים, אבל עבור אחרים יש צורך באתר מושקע יותר שכולל גם תיק עבודות. למשה כהן, עורך הווידאו שלנו, מומלץ להקים דף בסיסי ובו סרטוני יוטיוב עם עבודות שהפיק והסבר טקסטואלי קצר על כל עבודה.

הטיפ האחרון ונטול המספר שנספק לכם הוא פשוט לחשוב כמו המעסיק. גשו למחשב של חברים או השתמשו במצב "אינקוגניטו" בדפדפן וחפשו את עצמכם. בלינקדאין, בגוגל ובפייסבוק.

בהצלחה!

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.