לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
30th מאי 2016 | by: יואב קרן

 

ספאם ידוע כרעה חולה, כאשר הוא מגיע לתיבת המייל שלכם: הוא מכביד וסותם אותה, מציק לכם בעין, עלול להוות פתח למזיקים ווירוסים וכן הלאה. אבל, כאשר זה נעשה בדלת אמותיכם, בתיבת המייל הפרטית שלכם, עדיין מדובר בבעיה קטנה בהרבה, מאשר כאשר מדובר בתגובות מספימות באתר שלכם. במצב כזה, לא רק שכל אחד יכול לראות אותן, אלא גם, שאם לא תיזהרו ולא תסננו אותן היטב, הן עלולות להכיל קישורים לאתרים מזוהמים בוירוסים, ואז, לא רק הגולשים ידירו את רגליהם מאתרכם, אלא אף מנוע החיפוש של גוגל יסמן אתכם לרעה.

ברור שאף בעלים של אתר איננו יכול כל היום לשבת ולעקוב אחר התגובות אחרי התגובות הצצות באתר, מה גם, שחלק מהרובוטים השותלים אותן עובדים בשעות הלילה. לכן, לנוחותכם, ריכזנו מספר שיטות פשוטות שאינן חייבות ידע רב, שיכולות לסייע לכם במניעת תגובות הספאם:
הדרך הראשונה, הבסיסית והותיקה ביותר, הוא ניהול התגובות באתר עצמו. ניתן לעשות זאת בכל פוסט בנפרד:
מחפשים את שדה "דיון" או “Discussion” בתחתית הפוסט.


A-2016-05-30_112112

במידה ואיננו קיים, עולים למעלה

B-2016-05-30_112206

מסמנים V על השדה

 

C-2016-05-30_111804

יורדים למטה ל"דיון" או “Discussion” ומורידים את ה-V באזור המסומן.

 

D-2016-05-30_112041

ניתן גם לעשות זאת בצורה כוללת לכל הפוסטים:
לוח בקרה->הגדרות->דיון (Control Panel->Options->Discussion).

 

E-2016-05-30_112206

אולם, שיטה זו לא תאפשר גם למגיבים לגיטימיים להגיב לפוסטים שלכם, לכן, הרעיון איננו מוצלח באופן מיוחד.

 

מה תוכלו לעשות בעזרת וורדפרס בלבד?

תוכלו להשאיר את ה-V ליד "להרשות לקוראים להגיב לפוסטים חדשים" ומידי יום להיכנס ללוח הבקרה->תגובות (Control Panel-> Comments) ובתחתית כל פוסט לנהל את התגובות הקיימות.

 

F-2016-05-30_113823

או, לחילופין, תוכלו:
לבצע סינון ברמת השרת – מתבצעת דרך ממשקי הניהול של האתר ברמת השרת. אם זיהיתם כי תגובות ספאם רבות מגיעות מאותו IP, כניסה ל- IP Deny Manager ב-CPanel (לדוגמה) תאפשר חסימה של אותה כתובת IP מספימה.
להשתמש בתוספי וורדפרס – אחת הסיבות לכך שוורדפרס נחשבת לממשק ניהול התכנים הנפוץ, היא התוספים הרבים שלה, זה הזמן להיעזר בהם:
Captcha – אותה תמונה יכולה לסנן לכם תגובות ספאם רבות, המבוצעות על ידי רובוטים. ישנן תוספי Captcha רבים, ותוכלו לבחור מהם את הנוח לכם ביותר.
להשתמש בתוספים שאינם נוקטים בשיטת ה-Captcha:

Akismet – התוסף מטפל בהודעות ספאם אשר מתחזות לתגובות לגיטימיות באתר בשיטת סינון על פי Blacklist השמורה במאגרים שלו. לתוסף.

Anti-spam – כשמו כן הוא, מסנן ספאם פשוט להפעלה, שגם כאלה שאינם מצוידים בידע רב יוכלו להשתמש בו. לתוסף.

לסיכום:
היות ומדובר במשחק חתול ועכבר המתנהל מזה שנים, מומלץ להקדיש מספר דקות בכל תקופה, כדי לבדוק את התוספים החדשים המוצעים. מאחר והשיטות להספמה משתכללות, גם האמצעים להתגונן נגדם משתכללים בהתאם. תוכלו לעקוב אחר התוספים בקישור.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.