לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
20th אפר 2017 | by: אלון גילת

נתחיל מהסוף:
אתם זוכרים שגוגל הבטיחה להפוך את הרשת שלנו לאיכותית ונגישה יותר? ובכן, מבחינתה, מדובר בהצלחה ונראה כי אנחנו בדרך הישירה לשם. מבחינת מקדמי האתרים, כנראה, שמדובר בטריפת כל הקלפים ובצורך להסתגל לתכתיבים החדשים של גוגל.

אבל רגע, אנחנו מקדימים את המאוחר…

איך הגענו למצב בו מרכז הכובד עבר ממחקר מילות מפתח למחקר נושאים?

גוגל, מבחינתה, מאז ומתמיד הייתה גלויה בנוגע למטרתה: היא רוצה לנקות את הרשת מאתרים "מיותרים", כאלה שאינם מכילים מידע שימושי, כאלה העוסקים אך ורק בשיווק, כאלה שאינם בטוחים או אינם נגישים דיים לגולשים. לשם כך, היא השתמשה בכלי רב העוצמה העומד לרשותה – דירוג התוצאות במנוע החיפוש הנפוץ שלה. תתנהג "יפה"? תדורג במקום טוב ורלוונטי, לא תתנהג "יפה" – זכותך, רק שהאתר שלך ידחק למטה בתוצאות החיפוש לעמודים שאליהם אף גולש איננו מגיע.
מה שפחות גלוי מצידה של גוגל, הוא רוב הקריטריונים על פיהם היא מדרגת את האתרים ומסדרת אותם בתוצאות החיפוש. כלומר, ישנם מספר קריטריונים הידועים לכולנו (לדוגמה, היררכיה של אתר, תגיות מטא, שילוב מילות מפתח), אבל מעבר לכך, רוב הקריטריונים (שאפילו מספרם איננו ידוע באופן חד משמעי, עד כדי כך הנושא לוט בערפל) נשארים עלומים.

אתה הכי טבעי כשנוח לך?

עובדה נוספת אשר ידועה כבר די מזמן הוא כי שאיפתה של גוגל היא לקבל אתרים טבעיים ונטולי מניפולציות קידומיות ככל האפשר, כך שהדגש עובר, כעת, באופן רשמי, מתחום הקידום אל תחום התוכן האיכותי והמקורי, ממחקר מילות מפתח (המשמש בסיס לקידום אתרים) למחקר נושאים (המשמש כבסיס לכתיבת התכנים המועילים). כל התקדמות ועדכון אלגוריתם שמבצעת גוגל מקדמים אותה עוד שלב בכיוון של מנוע סמנטי, שמכיר את הגולש, "חושב" כמו הגולש, "יודע" מה הוא מחפש, ובהתאם לכך מציג לו את תוצאות החיפוש.

האם אנשי ה-SEO עתידים להיות מובטלים בקרוב?

זה עלול לקרות, אך ורק במידה והם לא יסתגלו למציאות החדשה שיצרה גוגל ולתנאים החדשים שהיא מציבה.  הנה מה שעתיד לקרות, לפחות על פי הצפי שלנו:
• נקודת הכובד של קידום האתרים תנוע מקידום מילה ספציפית לקידום האתר לפי העיסוק שלו ו"תרומתו" לגולש (ביסוס תדמית כבר סמכא)
• גם אתרים שהינם חנויות/קניונים וירטואליים "יתעבו" ויוסיפו תכנים שאינם שיווקיים בלבד
• התכנים באתרים יהפכו להיות יותר משמעותיים ואיכותיים ונראה פחות תכנים ש"קידום" כתוב עליהם באותיות קידוש לבנה
• זמני השהיה באתר יהפכו לקריטריון משמעותי במדידת האפקטיביות שלו
• "הצלחתו" של אתר תפסיק להימדד אך ורק על פי היכולת למקם את האתר במקום ריאלי בתוצאות החיפוש (כפי שנעשה כיום), אלא לפי היכולת לעשות רימרקטינג וריטרגטינג לגולשים שביקרו באתר, קראו את התכנים שבו ועברו למקום אחר (למשל, רשתות חברתיות).

אז לא,
מילות המפתח לא מתו, וגם אנשי ה-SEO אינם עתידים (ככל הנראה) להיות מובטלים בקרוב, אבל בהחלט מדובר במהפך חשיבתי אשר ידרוש מאיתנו הסתגלות לא קלה.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.