לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
10th מאי 2017 | by: אלון גילת

אמון הגולשים באתרי אינטרנט בכלל ובאתרי קניות בפרט, מגיע בגלים: פעם בכמה זמן אנחנו שומעים על מאגר מידע של אתר קניות גדול ומפורסם של חברה ידועה שנפרץ ונגנבו ממנו פרטי כרטיסי האשראי של אלפי לקוחות, ואז, במשך כמה ימים, כל אתרי הקניות הוירטואליים דוממים… פרט לכמה אופטימיים שבטוחים שלהם זה לא יקרה, אין יוצא ואין בא. לאט לאט שבים החיים למסלולם, והגולשים-לקוחות שבים לפקוד את האתרים עד המקרה הבא, וחוזר חלילה… בכל פעם שהגולשים הוותיקים שבים לקנות באתרים אונליין, מצטרפים אליהם גם כמה לקוחות חדשים, וכך, בשורה התחתונה, ניתן לראות כי מגמת הקניה באתרים ברשת מתחזקת.

ראשית, הבהרה לבעלי אתרים:
אבטחת אתרי אינטרנט חשובה מעין כמותה. לא רק למראית-עין וכדי לרכוש את אמונם של הגולשים-הרוכשים, אלא גם משום שזהו הדבר הנכון לעשותו, כאשר הגולשים-לקוחות נותנים בכם אמון! לכן, גם אם עלול להשתמע כי הטיפים שניתן כאן הם ויזואליים ועל פני השטח בלבד, אין זו כוונתנו, וברור שאיננו ממליצים על כך בשום מקרה! כעת, לאחר שהבהרנו נקודה זו, ניתן להמשיך.

כיצד ניתן לבנות את אמונם של הלקוחות – גולשים באתר קניות אונליין?

  • שקיפות – מבחינת גולש חדש שנכנס לאתר קניות ברשת, "אתם" (מפעילי האתר) אינכם מוכרים לו, אם כך, למה מצופה ממנו לתת בכם אמון? את החשדנות הזו ניתן לתקן על ידי דף אודות, דף "הצוות" מצולם ומפורט, היסטוריה של החברה העומדת מאחורי האתר והוכחות חברתיות (דף פייסבוק, לינקדאין, מאמרים שפורסמו או לקוחות ממליצים).
  • פרטי העסק – הווירטואליה והגלובליזציה אמנם מטשטשות מרחקים גיאוגרפיים וגבולות מדינות, אבל הגולשים בכל זאת רוצים לדעת היכן אתם "יושבים". יותר מזה, הם רוצים לדעת שאתם "קיימים" גם במציאות, מעבר לאתר הספציפי הזה. כתובת, מפת הגעה ומספר טלפון נייח (בנוסף לנייד) ממצבים אתכם כ"קיימים" וכ"אמיתיים" במוחם של הגולשים.
  • שימוש בפרוטוקולי תקשורת כ-SSL בעמודים הדורשים הזנת מידע רגיש – SSL Secure Sockets Layer) SSL) נחשב לאחד מפרוטוקולי אבטחת שכבות התעבורה הנפוצים בעולם, ואין כמעט גולש שאיננו מזהה את שלוש האותיות הללו. הם לא בהכרח יודעים מה פירושן עבורם כגולשים, אבל אתר שמשתמש בהם מסווג אוטומטית בזיכרונם של הגולשים כאתר אמין. לכן, אם אתם משתמשים ב-SSL, דאגו לידע את הגולשים באתרכם בכך (שילוב הלוגו של SSL בדפים הרלוונטיים, למשל).
  • אתרי HTTPS – הרחבה של פרוטוקול ה-SSL מעמודים ספציפיים לאתר השלם. מאז הודיעה גוגל ב-2014 כי אתרי HTTPS "יתוגמלו" בנקודות זכות בדירוג תוצאות החיפוש, חלה עליה גדולה באתרים שרוכשים שירותי SSL ישירות בשרת האירוח שלהם. לכן, אם האתר שלכם עדיין איננו נושא את התחילית HTTPS, זה הזמן לכך.
  • תקן PCI DSS – Payment Card Industry Data Security Standard – תקן נוסף שחשוב ביותר לאתרי רכישה אונליין. התקן גובש על ידי חמש חברות האשראי המובילות (מסטרקרד, וויזה, אמריקן אקספרס, דיסקאבר ו-JCB). מטרתו לגבש סטנדרטים של טיפול בכרטיסי אשראי ובנתונים שבהם, בכל סביבה בה הם נמצאים ובכל שימוש בהם.

ישנן דרכים רבות בהן תוכלו לבסס יחסי אמון עם הגולשים באתרכם, אבל רק הזדמנות אחת לעשות זאת, מאחר וגולשים שאינם חשים בטוחים באתר לא ישובו אליו יותר.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.