לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
20th מאי 2022 | by: יואב קרן

ברור, כולנו שמענו ש- eCommerce היא הדבר החם בקניות, אז מובן לגמרי שאם יש לנו מוצר או שירות, נרצה אף אנו לקחת חלק בהילולת המכירות. ולמה בעצם לא? יש מספיק לקוחות בשביל כולם, כך לפחות טוענים מומחי eCommerce. אבל איך עוברים משלב של רצון ורעיון לביצוע?

בחירת הפלטפורמה המתאימה לבניה ולניהול חנות eCommerce

ישנם שני סוגי פלטפורמות עיקריות המתאימות לצורך זה:

מודל חנות בשכירות בקוד סגור
במודל השכירות, לרוב, יקבל הלקוח גישה לניהול חנותו, כשהתשלום מתבצע על בסיס חודשי או על בסיס אחוזים ממכירה. הבחירה היא מתוך מבחר תבניות, כך שבהחלט יתכן שתגלו שמתחרה אחד או יותר שלכם הקים חנות דומה למדי. בחלק מהמקרים, הבסיס הניתן לבעלי החנות הוא חינמי, כשבמידה ותרצו משהו מעט יותר מתוחכם או יותר יעיל, תצטרכו לשלם עבורו. היתרון הגדול בשיטה זו הוא ההשקעה ההתחלתית הנמוכה, בעוד החיסרון הוא, שבמידה ותחליטו לעבור לפלטפורמה אחרת או להשתמש בשירותי ספק שירות אחר, תיאלצו לבצע את תהליך ההקמה מחדש (ועל הדרך, אולי גם לאבד את נקודות הזכות עבור ותק שמשפיעות על דירוג התוצאות בגוגל). חנויות מסוג זה ניתן לפגוש ב-Etsy, Shopify, eBay, Marmelada Market ואתרים דומים. מודל חנויות מסוג זה מתאים, במרבית המקרים, לעסקים קטנים שתקציבם מצומצם, או לאתרים שנתח הפעילות העיקרי שלהם מגיע ממוצרי דגל מסוימים, המפורסמים באתרי השוואת מחירים (כמו זאפ, KAMA ודומים להם).

מודל חנות פרטית בקוד פתוח
במודל מסוג זה, אתם בעלי החנות ומערכת המכירות שמפעילה אותה ולא ספק השירות. המערכות הפופולאריות כיום בתחום הן מערכות ניהול התוכן וורדפרס (עם Woocommerce – התוסף אשר הופך אותה לחנות וירטואלית), WixStores של Wix, Drupal Commerce של Drupal, ג'ומלה (עם התוסף הנפוץ ביותר בשימוש Virtuemart) ומג'נטו, אשר כיום נחשבת לפלטפורמה המובילה בתחום. בחנות כזו, מרחב הפעילות שלכם כבעלי החנות, הוא גדול בהרבה מזה שיש לכם במודל חנות בשכירות בקוד סגור, החיסרון העיקרי של מודל זה הוא עלויות הקמה ראשוניות גבוהות (יחסית למודל חנות בשכירות). מודל זה מתאים במיוחד לעסקים וארגונים גדולים, לאתרים בעלי היצע גדול ומגוון ולבעלי אתרים שבכוונתם להתפתח ולהגדיל את נפח פעילות ה- eCommerce של האתר שלהם.

כיצד בוחרים פלטפורמת eCommerce שתתאים לצרכיכם?

הנה מספר שאלות שתסייענה לכם למקד את צרכיכם:

מהי דחיפות הקמת החנות? אם אתם זקוקים לחנות מעכשיו לעכשיו, תוכלו להסתפק בחנות במודל שכירות, בשל התבניות עליהן מבוססות החנויות. הקמת חנות פרטית עשויה לארוך זמן רב יותר, בשל האפשרויות הרבות שהן פותחות בפניכם.

מהן שיטות התשלום בהן אתם עתידים להשתמש? לא כל פלטפורמה יודעת לעבוד עם אמצעי עיבוד תשלום צד שלישי.

באיזו תדירות יתעדכן קטלוג המוצרים שבאתר? במידה ואתם בונים על קטלוגים מתחלפים בתדירות גבוהה, העדיפו פלטפורמות בהן תוכלו לשנות את המוצרים בקטלוג בכוחות עצמכם ובמהירות.

מהי העלות הסופית של האתר "באוויר"? כללו בחשבון זה גם תוכנות ויישומים צד שלישי להם אתם עתידים להזדקק. בדקו והשוו את יחס העלות מול תועלת בין האופציות השונות.

במה משתמשים המתחרים שלכם? כן, זה נשמע משעשע, אבל לחנויות בתחומים ספציפיים יש העדפות ומגבלות השונות מחנויות בתחומים אחרים. אין צורך להמציא את הגלגל ותוכלו להתגלח על זקנם של אחרים בעניין זה.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.