לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
20th אוק 2016 | by: Shimrit Pinto

האם לעיתים אתם חשים שהעולם הפך להיות לפחות אישי ויותר מונע מאינטרסים? יתכן שאתם צודקים. זוהי הסיבה שיותר ויותר אתרים עושים שימוש בנציגה וירטואלית (או סוכנת וירטואלית, תלוי ביוצרים) המתאימה בעיצובה לאתר ומנהלת אינטראקציה דמויית-אנושית עם הגולשים המגיעים לאתר. כבר בהתחלה, למרות שהסוכנת לא הייתה חכמה במיוחד, תחושת הגולשים השתפרה פלאים (יחסית לדפי "צור הקשר" המסורתיים) והם שמחו לראות פנים ידידותיות זמינות 24 שעות ביממה. כיום, הנציגה הפכה לחכמה אף יותר והיא מתאימה את עצמה לאתר ולגולשיו, על פי הגדרת מילות מפתח רלוונטיות. בכך, היא יוצרת אצל הגולש המתכתב איתה תחושה של נציגה אנושית.

צ'אטבוטים – השלב הבא באבולוציה

אז יש לכם "נציגה אנושית" באתר, מהו השלב הבא באבולוציית השירות והפרסום? הצ'אטבוטים! הצ'אטבוטים הינם מיני אפליקציות (דמויות רובוט) המתלבשות על תוכנות המסרים המיידיים (המסנג'ר של הפייסבוק, סלאק ודומותיהן) ומאפשרות ללקוח לבצע משימות ייעודיות על ידי שירות מנציג-דמוי-אנושי ישירות מתוך התוכנה עצמה. אחת החברות המסחריות הראשונות שאימצו את הטכנולוגיה בשתי ידיים הייתה טאקו-בל (TacoBell) המאפשרת למשתמשים באפליקציית Slack להזמין טייק-אווי.

אם יש חגיגה – פייסבוק בפנים!

יחד עם TacoBell הצטרפה (איך לא? :)) גם פייסבוק לחגיגת הבוטים. בהודעה שפרסם בתחילת חודש יולי 2016 דיוויד מרכוס, סגן הנשיא הבכיר האחראי על המסנג'ר, הוא סיפר כי מאז הצגת פלטפורמת הבוטים של פייסבוק (כשלושה חודשים לפני כן) ועד לרגע פרסום ההודעה הושקו כ-11,000 בוטים. נוסף על כך, צוין כי כ-23,000 מפתחים נרשמו למנוע הבוטים מבוסס עיבוד שפה טבעית (NLP) שפיתח הסטארט-אפ Wit.ai, אשר נרכש על ידי פייסבוק לפני כשנתיים. פייסבוק מעמידה בפני המפתחים פלטפורמת פיתוח מרובת פיצ'רים, אשר תאפשר להם להציג למשתמשי האפליקציות אפשרויות כאינטגרציה בין חשבונות אתרים שונים (לצורך יצירת פרופיל משתמש רוחבי ומדויק ככל האפשר), יצירת תפריט משימות קבוע ועוד.

רוצים ליצור צ'אט בוט משלכם?

זה היה צפוי שברגע שהרעיון יתפוס תאוצה, יקומו שירותים שיאפשרו גם לחסרי כל ידע בתכנות לבנות צ'אט בוטים פשוטים בשיטת Drag And Drop. הסנוניות הראשונות המבשרות את אביב ה"צ'אט-בוטים לכולם" לא איחרו לבוא: Rebotify (באתר – https://www.rebotify.com) המאפשר בניית צ'אט בוטים משלכם לאפליקציות Facebook Messenger, Slack, WeChat ו-Web Live Chat Bot ואף מאפשר לקבל נתונים אנליטיים על התנהגות הגולשים המשתמשים בבוט, ו-Chatfuel (באתר https://chatfuel.com) המאפשר בניית צ'אט בוט לפייסבוק.

לסיכום: נתוני מחקרים מורים כי יותר מ-2.5 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים בלפחות אפליקציית מסרים והתחזית היא שתוך מספר שנים המספר יגדל עד ל-3.6 מיליארד משתמשים. סביר להניח שבשלב הראשון שלהם, לא יצליחו הצ'אבוטים לעבור בהצלחה את מבחן טיורינג לבינה מלאכותית, אבל הם בהחלט יכולים להוות דרך מעולה לפרסם את עצמכם, לתקשר עם הלקוחות שלכם, ועל הדרך גם לזכות בכמה נקודות זכות על בניית תדמית עכשווית ומודרנית.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.