לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
16th ספט 2020 | by: Shimrit Pinto

בעקבות הקורונה, עסקים רבים לומדים כיצד לתקשר מחדש עם לקוחותיהם ולהסתגל לצרכי השוק החדש שנוצר. המציאות החדשה, מכתיבה סדר חדש שבו כל עסק שרוצה לשרוד/ להצליח צריך לחשב מסלולו מחדש.

ב- 2020 נוצרה מציאות, בה עסקים קטנים כגדולים, מתחילים לבחון את המגמות בענף שלהם וליצור הזדמנויות עסקיות חדשות: החל משדרוג האתר הקיים, כך שיענה על צרכי הלקוחות באופן המיטבי ועד לקיחת אחריות אקולוגית וחברתית. תקשורת טובה המותאמת לזמנים הללו, תייצר גידול במעורבות הלקוחות בעסק שלכם ותתרום לעליה במכר. 

בהמשך לכך, ריכזנו עבורכם רשימה של 8 מגמות עסקיות לשנת 2021, שיש לקחת בחשבון, בבואכם לתקשר עם הלקוחות שלכם:

  1. מעבר לשיווק באתרי מסחר On – Line
  2. הגברת השיווק במובייל
  3. יצירת אפליקציה לעסק שלכם
  4. התאמה אישית של שירות הלקוחות
  5. עליית באחוזי העבודה מרחוק
  6. יצירת קהילה מקוונת
  7. קידום שקיפות נתונים
  8. טיפוח אחריות חברתית ושמירה על הסביבה
  1. מעבר לשיווק באתרי מסחר: On-Line:

המגמה העיקרית שהביאה עימה הקורונה.

עקב ירידה ברכישות בחנויות הפיזיות, עסקים רבים פתחו שלוחה אינטרנטית לשיווק המוצרים שלהם. לצד הזמינות והנוחות ללקוחות, חשוב לציין את 3 היתרונות הבולטים לכם כעסק קטן בשיווק On – Line:

  • חיסכון בהוצאות השוטפות: כבעלי אתר מסחר, אינכם נדרשים לשלם ארנונה, דמי שכירות, עלויות חשמל, ניקיון ועוד הוצאות משתנות שיכולות להיות משמעותיות בחישוב החודשי.
  • זרימת לקוחות: בגלל אופיו של אתר המסחר, זרימת הלקוחות אינה מוגבלת לשעות הפתיחה בלבד, או למיקום מרכזי בו נמצאת החנות. בנוסף, ניתן לקיים קשרי לקוחות יעילים יותר, ע"י פיתוח הקשר באמצעים הדיגיטליים השונים, ולא "לבנות" רק על לקוחות מזדמנים. יתרה מכך, מגבלת המיקום לא קיימת באינטרנט! ניתן להגיע לקהלים רבים בארץ ובעולם ולהתאים את המוצרים שלכם לביקוש, או להציע מוצר משלים, בנוסף למוצר שהלקוח כבר בחר בתהליך הקניה והחיפוש.
  • ניהול יעיל יותר של העסק: האפשרויות הדיגיטליות מאפשרות בין היתר ניהול הזמנות ותשלומים, שימוש בתובנות מבוססות נתונים, למעקב אחר ביצועים, טרגוט, הוצאת חשבוניות מקוונות ועוד והכל בלחיצת כפתור, דבר החוסך זמן ומשאבים ומייעל את העסק.
  1. הגברת השיווק במובייל:

שיווק במובייל הוא אחד הטרנדים הצומחים בשנים האחרונות.

בהמשך לעלייה בשימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים והערכה של כחמישה מיליארד אנשים הנושאים מכשירים ניידים – הערוץ הישיר והממוקד ביותר לקהל שלכם הוא דרך הטלפון שלהם.

בהמשך לכך, מצ"ב כמה רעיונות, כיצד ניתן לשווק ללקוחות שלכם דרך המובייל:

  • יצירת אתר מובייל מנצח, הפונה למשתמשים הגולשים דרך המכשיר שלהם ברוב שעות היום.
  • פילוח הלקוחות שלכם ויצירת מודעות גוגל, המציעות מוצרים רלוונטים, המשקפים את העדפות הקניה
  • משלוח הודעת טקסט, המעדכנת על המבצע האחרון
  • שימוש במיקום גיאוגרפי של Google, ומשלוח הודעות ללקוחות פוטנציאליים, הנמצאים באזור העסק שלכם
  1. יצירת אפליקציה לעסק שלכם:

כאמור, בשנת 2020 בעטיה של הקורונה, חלה עליה דרמטית בשימוש במכשירים הניידים, החל מהזמנת מוצרים בסופר ועד הזמנת שיעורי כושר.

בהמשך לכך, חשוב לבנות אפליקציה מותאמת לעסק שלכם.

השימוש באפליקציה יאפשר ללקוחותיכם להזמין שירותים, לרכוש מוצרים ולהישאר מחוברים באמצעות צ'אט, קבוצות או פורום בדרכים.

תוכלו גם להגביר את אסטרטגיית השיווק שלכם על ידי שליחת התראות פוש לנייד, יצירת קהילה, משלוח הודעות ממוקדות וכו'.

כל זאת יאפשרו לכם כבעלי העסק לנהל אותו בקלות ולייצר קשר אמיתי וזמין עם הלקוחות שלכם.

  1. התאמה אישית של שירות הלקוחות:

במציאות רווית מסרים, הלקוחות מעדיפים התיחסות אישית ומצפים שיותר עסקים יתחקו אחר הרגלי הצריכה שלהם ויתאימו להם הצעות מכר יעודיות.

בהמשך לכך, התפתח בשנים האחרונות (וכעת ביתר שאת), שירות לקוחות מותאם אישית, המבוסס על הכרת הלקוח שלכם והתאמת הפניה והמסרים אליו בהתאם להרגלי הקניה שלו.

איך עושים את זה? ובכן, כדי לשווק נכון צריך ללמוד, לחקור ולאסוף נתונים.

אחת הדרכים ללמוד על הלקוחות שלכם, היא באמצעות שימוש בכלי מחקר דיגיטליים, שיספרו לכם על התנהגות שלהם, בהקשר של העסק שלכם.

לדוגמא, ניתן לנתח את ההתנהגות של הצרכנים שלכם באמצעות Google Analytics, בו תמצאו נתונים לגבי המבקרים באתר שלכם (בכללי וברגע אמת), מידע על מקור התנועה (כלומר מנוע חיפוש, מדיה חברתית או אחרים), אילו מוצרים הם הנמכרים ביותר ומה מניע את הצרכנים שלכם לרכוש מוצר כזה ולא אחר.

דוגמא נוספת היא שירות hotjar, המאפשר לראות בזמן אמת את הפעולות של הלקוחות שלכם בתוך דפי האתר. באמצעות כלי זה, ניתן לאתר דפים "בעייתים" הגורמים לנטישת לקוחות בתהליך, להבין אילו דפים מעודדים רכישה ואילו מעכבים אותה ולטפל בכך נקודתית.

לאחר שריכזתם וניתחתם את המידע, ניתן לשווק ללקוחות שלכם את הצעת המכר באמצעות אוטומציה שיווקית, המאפשרת התאמת המסר והמוצר לפרופיל הלקוח.

לדוגמה, ניתן להגדיר שכל מנוי חדש יקבל מייל welcome לאחר הצטרפותו. שכל לקוח שרכש באתר יקבל קופון מותאם אישית, המבוסס על היסטוריית הקניה שלו. משלוח ניוזלטר או הודעה להרחבת סל קניה עם מוצרים משלימים ועוד.

ניתן גם ליצור אזור חברים, שיוצע ללקוחות הנאמנים ביותר שלכם, שם תתאפשר כניסה לחשבון האישי, ניהול סטטוס ההזמנה או הפגישות, שיחה בצ'אט עם חברים אחרים וקבלת תוכן יחודי ובלעדי.

שירות מותאם אישית, יעלה את רמת המעורבות של הלקוחות שלכם ויגדיל את סיכויי הקניה.

  1. עלייה באחוזי העבודה מרחוק:

מגמה חשובה נוספת בהקשר של עסקים קטנים, היא הזינוק באחוזי העובדים שמועסקים מרחוק וכפרילנסרים. לצד יתרונות כגון: תזמון גמיש והעדר צורך בנסיעה ארוכה, יתמודדו רבים עם סוגיית שמירת האיזון בין החיים הפרטיים לעבודה.

אם אתם בעלי עסק קטן, שתלוי בפרילנסרים ובעובדים מרוחקים, ישנן מספר דרכים לשמור על סביבת העבודה מקצועית ולתמוך בצוות שלכם גם מרחוק. זכרו, שעדיין ניתן לטפח תחושה חזקה של מוטיבציה קבוצתית, מבלי לשתף מרחב פיזי.

אחד האמצעים הנפוצים בתקופה זו לניהול הקשר עם העובדים ולשמירת התרבות הייחודית לחברה שלכם, היא פלטפורמות תקשורת כגון Slack ,Zoom או Google Meet.

בדקו כי כל העובדים שלכם מחוברים בשעות העבודה.

אפשרו מפגשים חברתיים (דרך פלטפורמות אלה) בהם תנתן האופציה להתרועע עם החברים לעבודה והקפידו ולהביע את הערכתכם לעבודה הקשה שלהם עם מחוות או הטבות שתמצאו לנכון.

  1. יצירת קהילה המקוונת:

יצירת קהילה מקוונת של אנשים בעלי דעות דומות, יכולה לטפח קשרים בעלי ערך סביב המותג שלכם. על ידי שיתוף תוכן איכותי על תחום ההתמחות שלכם, מסמינרים מקוונים ועד לבלוגים, דרך סטרימינג בשידור חי,או קורס מקוון תוכלו לבסס את עצמכם כסמכות בענף שלכם ולקבל את אמון הקהל.

דרך נהדרת נוספת לתמוך בקהילה שלכם ולהמשיך לצמוח, היא על ידי יצירת פורום בו אנשים יכולים לשתף ולהחליף רעיונות ברחבי האתר שלכם. יצירת בלוג יכולה גם לסייע לגיבוש הקול שלכם בתחום העסק שלכם ולגרום למסר לעבור למס' רב יותר של נמענים.

  1. קידום שקיפות נתונים:

אם אתם בעלי עסק קטן המטפל במידע אישי (איסוף שמות, כתובות דוא"ל כרטיס אשראי וכו') חשוב ליישם ולספק מדיניות פרטיות לאתר שלכם.

מדיניות פרטיות, הינה הצהרה החושפת את כל הדרכים בהן אתר אוסף, משתמש ומנהל את נתוני המבקרים והלקוחות בו.

הקפידו להיות ברורים עם לקוחותיכם, לגבי סוג המידע שאתם אוספים ואופן השימוש בו.

ניתן גם להזכיר, כי האתר שלכם משתמש בקבצי Cookie, שהם נתונים המאוחסנים בדפדפן של מבקר האתר ומעידים על העדפותיו.

זכרו, כי שקיפות בונה אמון ומחזקת את האמינות שלכם כעסק.

  1. טיפוח אחריות חברתית ושמירה על הסביבה:

צרכנים, במיוחד מהדור הצעיר דורשים מחברות לעסוק בנושאים חברתיים וסביבתיים, כגון שינויי אקלים, הכחדת מינים ועוד.

עסקים שנוקטים פעולה, כגון שיפור תרבות העבודה, תרומה למטרות, או העלאת מודעות לנושאים בוערים בתחום, מייצרות בולטות וערך בעיני הלקוחות שלהם.

אם תבחרו לנקוט בצעדים כגון, צמצום פסולת האריזה או פיזור כוח האדם שלכם, חשוב שתעדכנו את הלקוחות שלכם באג'נדה החדשה. יצירת קמפיין ותקשורו, תתרום רבות למיצוב והמעורבות של לקוחותיכם בעסק.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.