לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th יונ 2021 | by: Shimrit Pinto

אם אתם בעלי מותג או מוצר שנמכר ברשת, אנחנו בטוחים שכבר יצא לכם להכיר את המונח “שיווק באמצעות משפיענים”.

אותם אנשים שיכולים להיות  היו אנשים מוכרים או  אנשים מן הישוב, שבעזרת יכולות השיווק וכמות העוקבים שלהם ברשתות הטיק טוק והאינסטגרם יכולים לעזור לכם למכור יותר מהמוצר שלכם. אז מה חשוב להבין לגבי משפיעני רשת וכיצד בוחרים אותם נכון? תמשיכו לקרוא ותדעו גם.

משפיען רשת – קווים לדמותו:

בחירה במשפיען היא עוד דרך לייצר מעורבות למותג שלכם רק הפעם זה באמצעות אדם שחולק ערכים משותפים עם המותג שלכם וירצה להמליץ עליו בפני עוקביו ולגרום להם לקנות. כאן מדובר במלצה ע"ס התנסות של אותו משפיען.

בעבר "המשפיענות" הייתה נחלתם של סלבס בלבד, אך בשנים האחרונות, ניתן לתפקד כמשפיען גם אם אתם אנשים מן הישוב בעלי התמחות בתחום מסוים, ובבעלותכם חשבון אינסטגרם או טיק טוק פעילים עם כמות עוקבים גדולה, המקיימים עם העמוד שלכם מעורבות גבוהה.

ניתן לחלק את המשפיענים לתתי קבוצות עפ"י כמות העוקבים שלהם ברשתות:

ננו משפיענים –  משפיענים אלו יתחזקו  עמוד של עד 10,000 עוקבים, בד"כ ברמת מעורבות גבוהה.

מיקרו משפיענים – משפיענים אלו יתחזקו  עמוד בסדר גודל של  של 50,000 – 100,000 עוקבים. גם אצלם רמות המעורבות והנאמנות היא גבוהה והם יחשבו כאוטוריטה בתחומם

מאקרו משפיענים – משפיענים אלו הם כבר עסק של איש אחד וכנראה שזוהי עבודתם העיקרית.

העמוד שלהם יכיל כבר 100 אלף עד למיליון עוקבים. עפ"י רוב, המאקרו משפיענים יהנו מסוג של תהילה עקב השתתפותם בתוכניות ריאלטי כאלה ואחרות או כאלה שהתחילו כמיקרו, צברו קהל נאמן יצרו נוכחות פעילה מאוד והפכו למאקרו.

מגה משפיענים –  המשפיענים האלו בדרך כלל כבר יחזיקו חשבון שיש בו כבר מעל  למיליון עוקבים. הם בד"כ יהיו סלבס או דמויות מוכרות מאוד . חשוב לציין, שבד"כ הדפים שלהם לא יהנו מרמת מעורבות גבוהה למרות התפוצה הרחבה.

בחירת משפיען – פעולות מקדימות :

על מנת לדעת איזה משפיען לגייס לשורותיכם, נדרשת הכנה והבנה מקדימה של הצרכים שלכם אותם המשפיען יוכל לקדם.

כמו כן, חשוב להבין כי העלויות של גיוס המשפיען הן יקרות יחסית לפעולות שיווק אחרות, ויש לקחת את הענין בחשבון באספקט של עלות מות תועלת.

אז אחרי שהבנו את הנקודות הללו ניתן להמשיך לפעולות הבאות:

הגדירו את קהל היעד:

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של הפעילות המיועדת, חשוב להבין למי אתם מעוניינים לשווק את המוצר שלכם לאיזה קהל יעד תרצו להגיע. ככל שתגדירו את הקהל באופן מדוייק יותר, כך תוכלו לבחור באופן מיטבי את המשפיען שיקדם אתכם טוב יותר.

הגדירו את מטרות הקמפיין:

על מנת שתוכלו למדוד את הצלחת הפעילות עם המשפיען אתם חייבים להגדיר מטרות לקמפיין.

ההגדרה חייבת לכלול מה אתם רוצים שהמשפיען יעשה ? האם תרצו למכור את המוצר? לייצר חשיפה?  התנסות ? לעורר מודעות?

כמו כן, חשוב להגדיר יעדים עסקיים ברורים – תוך כמה זמן תרצו שהמטרות יושגו . מה קורה אם לא השגתם ?

ככל שתדייקו את המטרות, כך המדידה שלכם תהא טובה יותר.


הגדירו את סוג הפניה:

במסגרת קמפיינים באינסטגרם קיימות כמה אופציות לתקשר את המוצר שלכם ע"י המשפיען ולכן חשוב להגדיר את סוג הפניה.

לדוגמא: האם תרצו שיועלה פוסט מיועד, או סטורי ? (יכול היות שגם וגם) . אולי אפשר לצרף גם וידאו ? צריך להקדיש לכך מחשבה בהתאם למוצר שלכם. לאחר שהגדרתם את סוג הפניה, ניתן לפנות למשפיען לביצוע .

התאימו את התוכן למשפיען :

חשוב לבדוק מי הוא האוטוריטה בתחום שלכם ואליו לפנות. רוב הסיכויים שקהל היעד שלכם יחפש תוכן המקושר למשפיען מסוים אליו הוא משתייך. לדוגמא דוגמנית מפורסמת לא תהיה קשורה רעיונית עם גידול קנאביס (אלא אם כן היא הפרזנטורית) ולכן הקישורים צריכים להיות הגיוניים על מנת שתוכלו למקסם את הקהל שלהם.

הגדירו תקציב:

אחד הפרמטרים החשובים ( למרות ששמנו אותו אחרון) הוא ענין התקציב. מה היא העלות אותה את מוכנים להשקיע בערוץ הזה

בחירת משפיען לעסק שלכם – הלכה למעשה:

לאחר שביצעתם את הבדיקות שתוארו לעיל, הגיע הזמן לבחור את המשפיען.

גם כאן, יש כמה שלבים שעליכם לעבור על מנת למקסם את שיתוף הפעולה:

בצעו סקירת משפיענים רלוונטית לתחומכם:

התחילו לחפש ברחבי האינסטגרם את הדמויות המרכזיות והמשפיעות בתחום העסק שלכם. שימו לב אילו פוסטים הם בעלי המעורבות הגבוהה ביותר  ונסו להבין מדוע.

בחרו משפיען שיתחבר למוצר שלכם:

לאחר שביצעתם סקירה, מפו את המשפיענים שמייצרים תכנים קבועים ורלוונטיים למוצר שלכם והם בעלי ערכים דומים לשלכם. החיבור למוצר שלכם הוא חשוב על מנת שהקמפיין יהיה אמין ויגדיל את קהל הלקוחות שלכם. 

המהות של שיווק באמצעות אנשים, היא לשווק מפה לאוז –  רק בכמויות גדולות. הסיבה ששיווק מפה לאוזן עובד היא ,כי אנחנו מאמינים למי שמעביר לנו את המסר הפרסומי. ולכן חשוב מאוד לבדוק את האדם אותו אתם בוחרים על מנת שתוכלו להשיג את התוצאתה בקרב קהל היעד.

אז לפני  שאתם חותמים חוזה שת"פ הקפידו לבדוק:

בדקו את המשפיען בדקדקנות:

  • האם המשפיען מתחבר למוצר שלכם ובאמת אוהב אותו (המלצה טובה מגיעה משביעות רצון )
  • האם המשפיען אמין בעיני עוקביו  או שכל מסחרי שהוא מעלה נחשד כפרסומת בעיניו עוקביו ורמת האמינות שלו יורדת
  • האם המשפיען רלוונטי לכם מבחינת קהל היעד, אזור ג"ג וכו
  • האם קיימת מעורבות בקרב הקהל שלו ? באם אין תגובות לייקים ושיתופים, המשפיען כנראה לא ממש משפיע על הקהל שלו
  • האם המשפיען מפרסם עוד עשרה מותגים דומים במקביל ? אם כן, הוא עלול להתפס כלא אמין. שווה לכם להציץ בתגובות של עוקבים ואוהדים על פוסטים קודמים שמכילים מסרים פרסומיים
  • האם האוהדים של המשפיען הם אמיתיים?לצערנו, יש לא מעט "משפיענים" שמגדילים את כמות האוהדים שלהם באופן פיקטיבי. לכן, חשוב לבדוק עם איש מקצוע בתחום, האם אם יש למשפיען שלכם אחוזים גבוהים של משתמשים פיקטיביים

בדקו את איכות התוכן

אחרי שעברתם את כל השלבים מעלה, עכשיו הגיע הזמן להתיחס לדבר המשמעותי ביותר עבורכם והוא התוכן.  

בהקשר הזה, חשוב מאוד ליישר קו לגבי המסרים אותם תרצו לתקשר וכיצד תרצו שהדבר יעשה. לדוגמא: אם מדובר במוצר או שירות, האם נדרשת הדגמה?האם להעלות תוכן בבוקר או בערב? האם המוצר שלכם מקבל את מלוא הבמה?  האם המסרים ברורים גם למי שאינו מכיר את המוצר ? חשוב מאוד לראות את כל החומרים ולתת עליהם הערות, לפני שהמשפיען מעלה אותם לרשת. 

מדדו את הפעילות על מנת להשתפר:

לאחר שהפעילות עם המשפיען הסתיימה, זה בדיוק הזמן לבדוק האם היא עמדה ביעדים שהצבתם בתחילה. חשוב מאוד ולהסיק מסקנות אופרטיביות (מה עבד ומה לא) על מנת שאם תייצרו קמפיין נוסף שתדעו כיצד לעשות זאת טוב יותר.

לסיכום: גיוס משפיען לעסק היא משימה לא קלה היות ויש פרמטרים רבים לבדיקה ,אך משאלה נבדקו וטופלו כל מה שנשאר לכם לעשות הוא ליהנות מפירות העבודה של המשפיען אותו בחרתם להוביל את הקמפיין שלכם.


*האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

.










שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.