לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th מרץ 2022 | by: Shimrit Pinto

שיווק באמצעות מייל היא אחת הדרכים לתקשר עם הלקוחות שלכם בצורה יעילה ופשוטה.

עסקים רבים שולחים מיילים מסוגים שונים, המתקשרים מטרות שונות, למגוון לקוחות וסגמנטים.

במאמר זה, נסקור את סוגי המיילים שניתן לשלוח, וכיצד ניתן למקסם את משלוח המייל להשגת המטרות העסקיות שלכם.

מייל שיווקי – כמה דברים חשובים

אז לפני שאתם נגשים למלאכת כתיבת המייל, חשוב להתיחס לכמה דברים חשובים:

  • בקשו רשות – לפני שאתם שולחים מייל שיווקי לרשימת תפוצה, בדקו כי כל הנמענים התירו לכם לשלוח אליהם חומר שיווקי.
  • דייקו את המסר אותו אתם רוצים להעביר – קחו בחשבון, שאנשים לא קוראים ולכן, חשוב לרכז את המסר העיקרי בתחילת המייל
  • כתבו נושא ברור בכותרת המייל – כתבו כותרת מעניינת, שתגרום ללקוחות שלכם לפתוח את המייל שלכם זכרו כי הם מוצפים בהצעות  ממגוון רחב של עסקים ולכן חשוב לייצר קשב
  • הניעו לפעולה- בסופו של דבר מי שיקרא את המייל שלכם רוצה להבין מה עליו לעשות ולכן חשוב לכתוב את הפעולה הנדרשת: הרשמה, הורדה של קובץ, בחירת פריטים, וכו'.
  • צרו נראות ייחודית – הלקוחות שלכם מוצפים במיילים הנשלחים אליהם מחברות רבות. נסו לייצר נראות מושכת ועדכנית על מנת לגרום להם להמשיך ולקרוא.
  • שלחו את המייל מכתובת עסקית – מייל עסקי, המכיל את שם הדומיין שלכם יגביר את סיכויי הפתיחה שלו וייצור בולטות בין מאות המיילים הנשלחים ללקוחות שלכם.

ואחרי שהבנו את כל האמור, אנחנו מצרפים סקירה של סוגי המיילים שניתן לשלוח, במסגרת קמפיין שיווק לשימושכם. חילקנו את המיילים ל- 2 סוגים עיקריים: מיילים "תפעולים" שאינם מכילים תוכן שיווקי רב ובעיקר מניעים לפעולה, ומיילים מכירתיים/ שיווקיים, הנוגעים יותר למכירת המוצר/ שירות.

מיילים שיווקים/ מכירתיים:

1. מייל קבלת פנים:

מייל קבלת פנים או Welcome, זהו מייל המברך לקוחות חדשים ומודה להם על שבחרו להצטרף לשירות או לרכוש מוצר מבית העסק שלכם. חשוב להבין, שמעבר להיותו מייל המסכם את ההצטרפות, הוא יכול להוות מקום להצגת העסק שלכם ואת התנאים החשובים לשימוש במוצר או השירות שלכם.

2. מייל השקת מוצר/ שירות:

שליחת מייל השקה שובה לב, הוא המפתח להשקת מוצר מוצלחת.

על מנת למקסם את האינטראקציה, רצוי לשלוח סדרה של מיילים עוקבים, כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלכם ולוודא שהם לא יפספסו את החדשות החשובות שלכם.

את המייל הראשון מומלץ לשלוח כשבוע לפני ההשקה, כדי להכריז על המוצר/שירות ולעדכן בתאריך ההשקה המיועד .

את המייל השני כדאי לשלוח בתאריך ההשקה בפועל, ולהזמין את הלקוחות שלכם לגלות את המוצר ביתר פירוט. ניתן לצרף קישור לדף המוצר באתר, והנעה לפעולה לקניית המוצר הרלוונטי.

את המייל השלישי מומלץ לשלוח ללקוחות שהתעניינו, או שלא השלימו רכישה, על מנת להזכיר להם את כל התכונות וההטבות המגניבות שהם מפספסים

3.מייל יעודי לימים בשנה:

מייל נוסף שעסקים רבים עושים בו שימוש, הוא מייל שיווקי, המכיל מבצע הקשור לתאריכים בשנה. לדוגמא: מייל שנה טובה לתחילת השנה, מייל לחג האהבה, למכירות הקיץ, Black Friday, וכו',

בגלל שאלה מיילים נפוצים הנשלחים כמעט על ידי כל חברה, חשוב להיות מקוריים בפניה ובהצעת המכר, על מנת לייצר מכירה, או אינטראקציה נדרשת אחרת.

4. מייל Hard Sale, לזמן מוגבל:

מייל מכירות מוצר Hard Sale, הוא מייל שמטרתו  לקדם מוצר ע"י יצירת תחושת בהילות ודחיפות בקרב הלקוחות. מייל זה מתאפיין בעיקר בשימוש בביטויים כמו "הצעה לזמן מוגבל, "הזדמנות אחרונה" או "רק היום, כדי להניע טרפיק לאתר וליצור יותר מכירות בזמן קצר.

5. מייל Win back – ללקוחות שאינם פעילים:

מייל Win back, נועד להגיע ללקוחות שאינם פעילים, דהיינו, לקוחות שקיימו אינטראקציה עם המותג שלכם בעבר: רכשו מוצר או שירות, קיבלו מיילים, או ביקרו באתר, אך הפסיקו להתענין במותג שלכם לפרק זמן מסוים.

המטרה במשלוח מייל כזה, הוא לתקשר ישירות עם אותם לקוחות ולנסות לחדש עימם את הקשר, על מנת שישוב להיות לקוחות פעילים.

6. מייל אישור הזמנה:

מייל אישור הזמנה הוא אחד המיילים החשובים שיש לשלוח והוא בגדר חובה. הלקוחות שלכם צריכים להיות בטוחים שההזמנה שלהם הושלמה ושהתשלום שלהם עבר.

בנוסף לשיתוף פרטי הזמנה, תאריך משלוח, פרטי תשלום, ומדיניות החזרות מוצרים, המייל הוא הזדמנות ליצור קשר עם הלקוחות שלכם ולבצע מכירה צולבת. החלק בתחתית המייל שנקרא "המלצות" הוא הזדמנות למכירה צולבת של מוצרים שעשויים לעניין את הלקוח, בהתבסס על המוצר שזה עתה הזמין. לדוגמא: מוצרים נלווים, מוצרים מקטגוריה אחרת וכו'.

מיילים "תפעוליים":

1. מייל תזכורת לעגלה נטושה:

הטלפון מצלצל, המשלוח בדלת, הילד בוכה… רשימת הסיבות שבגללן הלקוחות שלכם מבצעים הזמנה ולא מגיעים לסופה, היא אינסופית. לכן חברות רבות שולחות מייל "עגלה נטושה"המתזכר אותם להשלים את הרכישה. על המייל להכיל הנעה לפעולה, הקוראת להם להשלים את הרכישה בכל האמצעים הדיגטליים העומדים לרשותם (אפליקציה, אתר, דף תשלום וכו').

2. מייל תזכורת לבצע פעולה:

מייל תזכורת הוא מייל שנשלח כאשר הלקוח שלכם נדרש לבצע/ להשלים פעולה מסוימת, שבלעדיה המוצר/ השירות לא יתופעלו כראוי, לדוגמא: אישור מייל, מוצרים שאינם בשימוש, איחור בתשלום וכו'.

3. מייל המאשר ביטול עסקה:

מייל המאשר ביטול עסקה, הוא מייל שיש לשלוח ברגע שהלקוח ביטל את החברות או המנוי, לאחד מהמוצרים או השירותים שלכם, או כאשר ביטל הזמנה.

הודעות אלו הן לרוב קצרות, וכוללות את התאריך שבו תבוטל ההתקשרות/ העסקה והזדמנות להצטרף מחדש.

במיילים אלו ניתן לכלול קישור לסקר שביעות רצון, על מנת להבין מדוע הלקוח ביטל את העסקה / הזמנה על מנת לשפר את הדברים בעתיד.

לסיכום:

משלוח מייל, הוא עוד אחד מהכלים השיווקים העומדים לרשותכם, ליצירת קשר ארוך טווח עם הלקוחות שלכם, חשוב להבין שהוא אינו "עומד לבד" ויש לייצר מעטפת שיווקית שלמה, על מנת למקסם את האינטראקציה עם הלקוחות שלכם.

*האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי בתחום.

לעמוד אחסון אתרים >>
לעמוד תעודות SSL >>
לרכישת דומיין בעברית >>

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.