לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
29th ינו 2015 | by: דויד פרידמן

אתרי מסחר אלקטרוני (E-Commerce) מאפשרים למפעיליהם להציע מוצרים ללקוחות חדשים וקיימים, בקלות ובמהירות דרך האינטרנט, בגלישה ישירה דרך מחשבים ואמצעי גלישה אחרים.

מספר עובדות על אתרי E-Commerce שבוודאי לא ידעת:

  • בשנת 2000 יחס ההמרה (Conversion rates) הממוצע עמד על 1%, בעוד ב-2013 הוא עלה ל-3% לגלישה במחשב נייח, 2.59% מטאבלטים ו-1.01% מטלפונים חכמים.
  • יחס ההמרה של לקוח חוזר עומד על 60-70%, בעוד שזה של לקוח חדש נע בין 5% ל-20% בלבד.
  • לקוחות חוזרים מכניסים לאתרי E-Commerce 300% רווח יותר מלקוחות חדשים.

רעיון מעולה שלא מצליח להמריא?

על רקע נתונים אלה, עולה השאלה המתבקשת: מה הן הסיבות לכך שאתרי ה- E-Commerce מדשדשים ואינם מצליחים להמריא, כפי שהיו אמורים? התשובה מורכבת מגורמים רבים, חלקם נראים זניחים וחסרי משמעות (יש שיאמרו שאפילו צבעו של כפתור ה"קנה" משפיע על יחס ההמרה), אולם, מרבית הגורמים משמעותיים ומהותיים.

טיפים מנצחים שיסייעו לך בשיפור יחס ההמרה באתר שלך:

הסיבה לכך שאחוז ההמרה של לקוחות חוזרים הוא גבוה יותר מזה של לקוחות חדשים, היא כי הם כבר "מכירים" אותך וסומכים עליך. ובכן, איך מבססים אמינות זו אף בעיני לקוחות/גולשים חדשים?

  • נראוּת ברשתות חברתיות – בנוסף לדפי "אודות" או "מי אנחנו?" עדכניים באתר עצמו, הוספת כפתורי גישה לעמודי האינסטגרם והפייסבוק יוצרת תחושה של עסק "קיים" שאין לו מה להסתיר.
  • לקוחות מספרים – ריכוז המלצות מלקוחות קיימים ועדכניים (מהשנתיים האחרונות) בדף מוגדר באתר.
  • אבטחה – אחד המחסומים הפסיכולוגיים הנפוצים באתרים הוא החשש מגניבת פרטי כרטיסי אשראי. לא מספיק שהאתר עובד תחת פרוטוקול SSL או שהסליקה כוללת תקן PCI, הלקוח הפוטנציאלי יחוש בטוח יותר אם עובדה זו תצוין במספר מקומות (כולל בטופס ההזמנה). ללקוחות שעדיין אינם חשים בטוחים – ניתן להציע אפשרות של הזמנה ישירה בטלפון או בקשה ליצירת קשר בטופס מקוצר וזמין (ולא בחלון הצ'אט האוטומטי הקופץ – אשר בשנים האחרונות איבד מהאפקטיביות שלו).
  • ספאם – אחד מחששות הגולשים הוא שימוש לרעה בנתוני כתובת המייל שלהם. בחשש זה, מתמודדים במספר חזיתות:
  • הדרך הראשונה: הרשמה לאתר, כתנאי מקדים להזמנה, עלולה להרתיע לקוח פוטנציאלי, לכן, מומלץ, רק לאחר שהפך הגולש ללקוח ושילם, להציע לו להצטרף למועדון, לרשימת תפוצה או לכל אמצעי תקשורת אחר ביניכם.
  • הדרך השנייה: הצהרת פרטיות – בדף עצמו, בקצרה, הבהרה כי אין בכוונתך לעשות בנתונים שהוזנו כל שימוש לרעה. קישור להצהרת פרטיות ארוכה, מפורטת ומפרכת, שלרוב, נמצאת בדף אחר (מפאת אורכה), עלולה להסיח את דעתו של הקונה הפוטנציאלי ולגרום לו לאבד את האמון והתנופה" שבתהליך הקניה.
  • תהליך קניה קל וזורם – שמירה על הלקוח "מרוכז" בדף הקניה, ללא הסחות דעת (כבאנרים, קישורים ומוצרים "נלווים" ו"דומים"), במילוי של מינימום שדות הכרחיים, עם מספר טלפון הכתוב בגדול, לצורך יצירת קשר, יהפכו את הקניה לקלה ואינטואיטיבית יותר.

לסיכום, אתר מסחר אלקטרוני יכול למנף את המכירות שלך בצורה ניכרת, מכיוון שהוא מהווה פלטפורמת מכירה זמינה ונוחה. בניה נכונה שלו, מתוך הבנה של החסמים הפסיכולוגיים הקיימים שיש לגולש החדש המגיע אליו לראשונה, תאפשר לך להפוך את הגולש החדש לקונה ואף ללקוח חוזר.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.