לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
20th אוג 2015 | by: דויד פרידמן

חלק ב': איך משווקים בלינקדאין?

במאמר הקודם הכרנו את רשת לינקדאין, אבחנו את הייחודיות שלה על פני רשתות חברתיות אחרות, וסייענו לך להחליט האם היא מתאימה לצרכיך השיווקיים או לא. במאמר הנוכחי נסקור את הדרכים בהם הרשת תוכל לעזור לך לשווק את עצמך, את בית העסק שלך או את המוצר/שירות בו עוסק בית העסק שלך.

השיווק בלינקדאין מתחיל מהבסיס ממש, מבניית פרופיל אישי מהימן ואפקטיבי ויצירת תדמית אמינה ומקצועית במעגל החברים והקשרים.

 

מה כולל פרופיל אישי אפקטיבי?

  • תמונת פרופיל אטרקטיבית – אשר תתמוך בתדמית אותה רוצים ליצור.
  • מילות מפתח – לרשת לינקדאין מנוע חיפוש משלה. שילוב מילות מפתח אטרקטיביות בתכני הפרופיל, בתיאורי הקישורים הנלווים לפרופיל האישי, ובקטגוריות המופיעות בפרופיל (התמחויות, תיאור וכד') – יקפיץ את הפרופיל שלך בחיפוש ויאפשר לך לחשוף את עצמך לאנשים רבים יותר.
  • פרופיל מעודכן ומלא ככל האפשר – במידה ונתקלת בבעיה בעדכון הפרופיל שלך (או שהלכת לאיבוד בפרטים הנדרשים ממך) ניתן להיעזר בכפתור "Improve your profile" אשר יסייע לך למלא את הפרופיל בשלמותו. חשוב מאד לשמור על הפרופיל שלך מעודכן בכל עת, מכיוון שאין לך מושג מי יצפה בו ומתי, ואיך זה ימנף אותך. חשוב מאד: בלינקדאין ישנה אפשרות להגדיר נגישות לפרופיל שלך של כאלה שדיין אינם חברים שלך. על מנת להגדיל את טווח האפשרויות – יש לדאוג שרוב הפרופיל יהיה פתוח לצפייה גם ללא חברים.
  • "כתובת" הפרופיל – בלינקדאין יש לך אפשרות ליצור כתובת פרופיל מותאמת אישית, על מנת להגדיל חשיפה, מומלץ לשנות אותה לסיומת בעלת משמעות (שמך או שם בית העסק שלך).

מה כולל פרופיל עסקי?

כמו לפרופיל האישי, גם לפרופיל העסקי ישנה חשיבות רבה, הוא ממתגת את בית העסק בתודעה הציבורית של חברים מדרגה שניה ומעלה ומגדיל את החשיפה שלו. גם בפרופיל זה מומלץ להשתמש במילות מפתח מבוקשות. לדף העסקי ישנה עוד פונקציה שיווקית מועילה במיוחד, היכולת לבצע עדכוני סטטוס, המופיעים בדפיהם של העוקבים אחרי הדף. כך, גם כאלה שאינם עוקבים ישירים אחרי הדף, נחשפים לתכניו (בלייק, בתגובה או בשיתוף של העוקבים).

שיווק בלינקדאין – יש לך פרופיל אישי ודף לעסק, מה עכשיו?

עכשיו, מתחילים לבנות את הקשרים העסקיים:
הקשרים ברשת מתחלקים לשלושה מעגלים: קשרים ישירים, קשרים רמה 2 (חברים של קשרים), קשרים רמה 3 (חברים של חברים של קשרים). לשיווק בלינקדאין ישנן שתי גישות מרכזיות, הבאות, לרוב, לידי ביטוי בבחירת מעגל החברים שלך:
גישת ה-Strategic Networking – גורסת כי עדיף לבנות מעגל מצומצם של חברים "ולהשקיע" בקשר איתם כדי לייצר קשרים הדוקים ואמינים.
גישת ה-Open Networking – עובדת בשיטת "שלח לחמך" – כמה שיותר חברים מייצרים מקסימום הזדמנויות.

משתתפים בקבוצות:
יוצרים "נראות" מקצועית ומינגלינג עסקי.

מתחילים לחפש את קהל היעד לפניה:
החיפוש המתקדם מאפשר לאתר חברות, קבוצות ואנשים לפי מילות מפתח ופילוחים שונים (כתחומי עיסוק, גודל החברה, מדינה וכד') כדי ליצור איתם קשר עסקי בהודעות הפרטיות של לינקדאין.

לסיכום, את השיווק בלינקדאין ניתן לנתב לתועלות ברמה האישית (לצרכי חיפוש עבודה, מיתוג אישי או ניהול קריירה) או לטובת השיווק הארגוני (שיווק שירות או מוצר של העסק, יצירה ואיסוף לידים המתועלים למכירות, בוסטר לפעילות יח"צ ארגונית וכד'). הכלים הרבים שמעמידה הרשת לרשותך מאפשרים לך ניצול מרבי שלה ואפשרות איתור ופניה כמעט לכל אדם או ארגון.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.