לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
30th מרץ 2017 | by: דויד פרידמן

או:
מדוע המותגים המפורסמים בעולם כבר עברו לסיומת משלהם?

הסיומות החדשות שאנחנו מדברים עליהם כל כך הרבה, נחשבים כיום כבר לחדשות ישנות למדי. את מקומן כסיומות ה"חדשות", תפסו ה-Brand TLD, הסיומות הממותגות. ברור שכבר ביקרתם באתרים הנושאים אותן, כמו www.blog.google, רק יתכן שלא שמתם לב.
הנה מה שאתם חייבים לדעת עליהן.

מהן הסיומות החדשות?

הסיומות החדשות הן רכיב הסיומות של שמות הדומיינים, כאשר דה-רגולציה עדכנית הרחיבה את מבחר הסיומות המסורתיות (למשל .net או .com וגם סיומות לוקאליות כמו co.il.) ופתחה את האפשרויות למאות סיומות אופציונאליות חדשות. סיומות אלה יוצרות שמות דומיינים ייחודיים ומאפיינים כלליים, כמו club, .bar., או berlin. ו-nyc. לעסקים מקומיים וכן הלאה.

שינוי תפישתי זה סלל את הדרך לשלב הבא של אבולוציית המיתוג – למעלה מ-550 מותגים ועסקים גדולים וידועים ניגשו למרכז בבקשה לקבל סיומת ממותגת משלהם. כך, למשל, במקום כתובת הדומיין IBM.com, תתהדר IBM בדומיין שסיומתו ibm., דבר אשר יקל בצורה ניכרת על זיכרונם של הגולשים הרוצים להגיע אליו.

מדוע סיומות ממותגות חשובות כל כך לעסקים?

אמנם, הסיומות הממותגות נחשבות לשינוי ענק ממודל ה-brand.com הפשוט שכולנו רגילים אליו, אבל מומחים בתחום טוענים כי יש להן יתרונות משמעותיים, הן למשווקים והן לצרכנים.
בין אותם יתרונות ניתן למצוא גמישות רבה יותר בבחירת שם הדומיין, קריאה פשוטה יותר לפעולה בפרסום ואת היכולת לצמצם את ההסתמכות על צדדים שלישיים (כמו מדיות חברתיות או חיפוש) לצורך השגה והגעה ללקוחות.

עם זאת, עבור הצרכנים, היתרונות אולי אינם כל כך ברורים וגלויים מיד לעין, ולכן, נדרשים שינוי תפישתי והצבעה ספציפית על היתרונות עבורם:
יתרון פוטנציאלי גדול עבור הצרכנים הוא, כי הסיומות הממותגות מציעות להם ניווט פשוט, כמוהו לא פגשנו ברשת כבר שנים. אז, לפני קרוב לשני עשורים, יכולנו להגיע לכל מה שרצינו תוך שתיים או שלוש הקלקות עכבר, מאחר והאתרים (וגם רשת האינטרנט) היו הרבה יותר קטנים והרבה פחות מסובכים. כיום, גם כאשר אתר האינטרנט העסקי של ארגון מעוצב בצורה האופטימלית ביותר, ישנם בו מאות מוצרים, וריאנטים ותוכן מורכב נוסף, אשר עד כה, היוו בעיקר זרז לצמיחה המשמעותית שבשימוש בחיפוש כאמצעי ניווט ברשת. מותגים גדולים אשר נאלצים להתמודד עם בעיה של גולשים ההולכים "לאיבוד" בדרך (בהגעה אל האתר וגם בתוכו), מקווים כי הסיומות הממותגות תאפשרנה להם להוסיף את הנקודה ולהוליך את הגולשים ישירות לדומיינים ספציפיים כמו jets.nfl או airmax.nike.

מי כבר הגיש בקשה לסיומת ממותגת?

דמי הרישום למכרז והעלויות הגבוהות (בסביבות 500,000$) יצרו מסננת טובה למדי לגודלם של הארגונים המגישים בקשה לסיומת מסוג זה. ברשימה ניתן למצוא את ענקיות הטכנולוגיה Google, מיקרוסופט ו-Apple, בנקים גדולים כמו סיטי בנק, ענקיות קמעוניות כמו וולמארט ונייק, יצרניות רכבים כמו פורד ופרארי וכד'.

ישנם קרוב ל-600 ארגונים ומותגים כאלה, ולמרות שעדיין לא נצפה שימוש מסיבי בהם באמצעי הפרסום, ברשת עצמה, ניתן כבר לראות את הסנוניות הראשונות של המגמה החדשה:
אחת מהמאמצות הראשונות הייתה קאנון, אשר הודיעה כבר בחודש מאי 2016 על השקת סיומת משלה, במעבר מדומיין www.canon.com אל global.canon. באופן דומה נהג בנק ברקליס, אשר העתיק את משכנו הווירטואלי מ-www.barclays.com ל-www.home.barclays.
בעלי סיומות ממותגות אחרים נחפזו פחות לאמץ את השימוש העיקרי והטוטאלי בהן, אבל מצאו דרכים יצירתיות לשלב אותן בפעילות הקיימת. למשל BMW, אשר חגגה את יום השנה ה-100 שלה בהשקת אתר נפרד וייחודי העוסק בתוכניות עיצוב המכוניות שלה ל-100 השנים הבאות (ב-www.next100.bmw).
Google כבר התלבשה על יותר מ-100 סיומות ממותגות, אשר תואמות למרבית מוצריה הידועים (כ-Android chrome ,gmail וכן הלאה), וכבר בסוף 2016 היא התחילה לשלב אותם בפעילותה ברשת.

אלה הן רק מספר דוגמאות בולטות לחשיבה המחודשת ולרוח החדשה הנושבת ומשנה את גישתם של הארגונים הגדולים לשמות הדומיין שלהם. משטנץ שבלוני ואחיד למיתוג ייחודי, כבר החל מהשורה הראשונה שבדפדפן.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.