לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
30th ספט 2015 | by: דויד פרידמן

זה היה יום שני רגיל ככל ימי השני באוגוסט: דניאל נגארי, מנכ"ל .xyz, עבד אחה"צ במשרדו שבסנטה מוניקה. לפתע, הגיעה הודעת SMS מחבר שלאחריה נפרץ הסכר: גוגל החליטה לרכוש את המתחם Abc.xyz ככתובת לאתר הבית עבור חברת Alphabet.

עבור דניאל הצעיר, שפרץ לתודעת "ציידי" הסיומות הייחודיות עם .xyz ב-2014, ועד כה, רשם כ-1,000,000 שמות מתחם בסיומת זו, מה שמיצב אותו היטב במקום הראשון בראש טבלת הביקוש של הדומיינים החדשים בהפרש ניכר מהמתחרים – רכישה זו היוותה את הדובדבן שבקצפת.

Abc.xyz

בתחילה את שם המתחם Abc.xyz לא הציע דניאל למכירה אלא שמר לעצמו, מתוך המחשבה למקם בכתובת זו את האתר השיווקי של הסיומת .xyz, אולם, לאחר שהשמועות שמישהו מה"לוייתנים" מתעניין בכתובת, תוכניותיו נגנזו וסבלנותו אכן השתלמה, ולא רק בגלל העסקה הספציפית עם גוגל (שעל היקפה הוא מסרב למסור פרטים) – מאותו הרגע, הטלפון לא חדל לצלצל: אם עד לאותו הרגע קצב הרישום היה כ-3,000 שמות מתחם ביום, לאחר ההכרזה של גוגל, .xyz הפכה ללהיט החם של הסיומות, עם רישום של כמעט 20,000 שמות מתחם בכל יום.

.com Vs .Xyz

התחרות הסמויה שהייתה קיימת בין ה-.com המסורתית והקלאסית שהיוותה את "משכנם" של רוב המותגים עד כה ו-.xyz החדשה והתוססת, הוורסטילית והחדשנית, הפכה לאיבה גלויה וצורבת בתחילת השנה, בעקבות סרטון פרסומת ל-.xyz בו הוצגה .xyz כמכונית אאודי R8 Spider חדשה, נוצצת ויוקרתית בעוד ה-.com הוצגה כהונדה אקורד מקרטעת וחבוטה.

העדפתה של גוגל, למקם את האתר שלה ב-.xyz ולא ב- .com מעידה כאלף עדים על הרוח החדשה שנושבת ברחבי הרשת, ומבשרת (כמו תמיד, כאשר מדובר בגוגל) על תחילתו של עידן חדש -עידן ה-.xyz

גוגל מגלה פוטנציאל

לא מפתיע שגוגל ראתה את הפוטנציאל הטמון בסיומת הבולטת הזו. הסיומת אכן מכילה את כל מה שיכול לחמוד לעצמו מי שמחפש שם דומיין מיוחד וורסטילי: היא איננה מחייבת (האתר שלך יכול להיות שייך לחנות פרחים, מפעל ליצור כסאות או עמותה לרווחת ילדים – .xyz תתאים לך באותה המידה), היא קצרה וזכירה, היא מסקרנת ולא פחות חשוב – היא משדרת תדמית חדשנית.
בקיצור, היא כל מה שיכול לבקש לעצמו מי שמבין כי האתר שלו וכתובת האתר כחלק בלתי נפרד ממנו מהווים חלק חשוב בתדמית וברושם הראשוני שהוא יוצר אצל המבקרים באתר.

גוגל מובילת מגמה

גם כאן, כמו בתחומים אחרים, גוגל יוצרת תקדימים, פורצת דרך ורצה קדימה, כשאחריה מגיעות החברות ה"כבדות" יותר, אלו אשר נותנות לאחרים לנסות (ולהצליח או להיכשל) ורק לאחר מחשבה מרובה ובחינת התוצאות לעומקן, הן מחליטות. ברור שגוגל, עם התדמית החדשנית והתוססת איננה יכולה לנהוג כמותן. ממנה, מצופה לנסות, להתנסות, להוביל בראש. עד כה, ברוב המקרים, לא רק שהריצות שלה קדימה השתלמו לה (בתדמית ובמזומנים), אלא שהיא אף הצליחה ליצור מגמות וגישות חדשות תוך כדי כך.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.