לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
15th מרץ 2016 | by: דויד פרידמן

יש לך מוצר או שירות? אז סביר להניח שלא פעם הרהרת באפשרות למכור את המוצר או השירות ברשת. אבל איך עושים את זה, ומה צריך לשקול לפני שמחליטים החלטות? אספנו חמישה טיפים שיעזרו לך להתמצא באפשרויות הקיימות ולבחור נכון.

הפלטפורמה הנכונה לקהל שלך

השאלה הראשונה שכל מוכר פוטנציאלי ברשת שואל את עצמו היא איפה למכור וכיצד לעשות זאת באופן הרווחי ביותר. לא חסרות אפשרויות. החל מחנויות כמו אמזון ושווקים כמו איביי בהם ניתן להציע את המוצרים ללקוחות בחו"ל ובארץ וכלה בפלטפורמות מורכבות שיודעות לתקשר עם מערכות CRM ארגוניות. אפשר להקים אתר יעודי על פלטפורמה כמו osCommerce או Shopify ובהתאם לקהלים, המוצר ומטרות המותג, ניתן לשלב בין מספר ערוצי שיווק מקוונים שונים.

לפני שתבחרו באחת הפלטפורמות המומלצות ברשת או בשוק מקוון למציאת הרוכשים עבור מוצריכם, יש לתת את הדעת לא רק על הנוחות עבורך כמשווק, אלא גם על נוחות הקונים הפוטנציאליים, כמובן. לדוגמה, לקוחות ישראלים יעדיפו אתר בעברית שמגיב מהר כי הוא ממוקם על שרת מקומי. לקוחות אמריקאים, לעומת זאת, יהססו לרכוש מספק שאין לו אתר באנגלית. גם הבדלים תרבותיים יכולים להשפיע על הנכונות של הלקוחות בשווקי היעד שלכם לבחור בכם כספק. אז כבר בשלב בחירת הפלטפורמה יש לקחת בחשבון את הצרכים וההעדפות של הקונים הפוטנציאלים בשוקי המטרה.

עוד דבר חשוב הוא ערך המותג. מותג שמנסה להציג עצמו כבלעדי או ייחודי, יאבד מערכו אם המוצרים ימכרו בכל פינה ברשת ולא באתר המותג.

סליקה, תשלום ופרטיות הלקוח

מן הסתם שכולנו רוצים לקבל כסף עבור המוצרים או השירותים שאנו מוכרים. מי שמציע את מרכולתו ברשת (או בכל מקום) מעוניין לקבל את התשלום עבור המוצר או השירות בהקדם האפשרי ובצורה בטוחה ואמינה. חשוב כמובן גם לא לשכוח לדאוג לשמירה קפדנית על פרטיות הלקוחות ופרטי התשלום שהם מוסרים בעת הרכישה.

אפשר לבחור בשירותי סליקה של כרטיסי אשראי, ואפשר להשתמש במקום בשירות אחר לקבלת התשלום. עבור עמלה קטנה, תוכלו להוריד מעצמכם את עול אבטחת בסיס הנתונים של אמצעי התשלום של לקוחותיכם. המצב האופטימאלי הוא כמובן מבחר אופציות לתשלום, אבל לא צריך להגזים – יותר מדי אפשרויות לא מוכרות יבלבלו את הלקוחות שלכם.

אחד הגורמים שמשפיעים ביותר על בחירה באמצעי סליקה מתאים הוא גודל החנות ונפח המכירות בה. מן הסתם, אם מדובר בגירסת אונליין לחנות פיזית, אז שווה לבדוק כיצד ניתן להשמיש אונליין את כלי הסליקה הקיימים בידיכם. חנות קטנה עם מספר מועט של לקוחות תוכל להסתפק בפייפאל, שמאפשר גם למי שאין לו שם משתמש בשירות לשלם בכרטיס אשראי בצורה מאובטחת.

כך או כך, אסור לוותר על השקעה בפתרונות אבטחה עבור החנות המקוונת שלכם.

מה עושים עם המובייל?

אחוז משמעותי מהקונים שלך ברשת גולשים בסלולרי, בדיוק כמוך. אבל בקרב לקוחות רבים, עדיין קיים חסם פסיכולוגי לגבי רכישה בפלטפורמות ניידות ומשתמשים רבים מהססים להקיש את מספר כרטיס האשראי על מסך המגע הקטן.

כמשווק ברשת, עליך החליט כיצד להתמודד עם הקושי בסגירת מכירות מקוונות במכשירים ניידים ויש מספר אפשרויות. אפשרות אחת היא להימנע מפיתוח אתר מותאם מובייל ורק להפנות את הלקוחות לאתר הווב או לאסוף לידים מהמובייל לשיחה חוזרת ממוקד המכירות. אפשרות אחרת, בהינתן מבחר פריטים גדול, היא לפתח אפליקציית חנות עבור מכשירי סלולר. החלטות אלה תלויות בעיקר במשאבים העומדים לרשותך, הרגלי הקנייה של קהל היעד שלך וכמובן מטרות העסק בטווח הארוך.

לוגיסטיקה בעידן הדיגיטלי

אם עד כה העסק שלך קיבל הזמנות בטלפון או באימייל, אז ידוע לך הקושי שבניהול מלאים, תיאום משלוחים והתמודדות עם שירותי הדואר והשילוח. כשמדובר בחנות מקוונת, שירות הלקוחות מתחיל מרגע ביצוע ההזמנה, וחשוב לדאוג לזמני משלוח קצרים ככל הניתן, מחירי שילוח אטרקטיביים וכמובן – אספקה בטוחה של המוצר ליעדו. חשוב גם לתכנן מראש את הממשק בין רישום המלאי לבין מערכת המכירות המקוונת.

החלק שהכי חשוב לזכור הוא שבדווקא בקניות באינטרנט, חוויית הרכישה ושירות הלקוחות משפיעים לא רק על נכונות הלקוח לחזור ולקנות אצלכם, אלא גם על הסנטימט הכללי ברשת ביחס למותג שלכם. כי מי שקונה ברשת, נוטה גם להתלונן ברשת אם קיבל שירות רע.

חנות בתוך אתר או אתר בתוך חנות?

לא משנה אם החלטתם בפלטפורמה על גבי האתר או בשירות חיצוני שיאפשר לכם להטמיע סל קניות באתרכם, עליכם לקבל החלטה בנוגע לאופי הנוכחות המקוונת שלכם. האם האתר שלכם הוא קודם כל חנות מקוונת (כדוגמת ASOS) או שמא מדובר באתר תוכן שהחנות בו מהווה מקור משני להכנסה (לדוגמה: בלוג שמציע למכירה גם את ספר הביכורים של הבלוגר)? מן הסתם שאם מדובר באתר שעיקרו תוכן והחנות משנית בו, כך תהיה גם מידת ההשקעה בה ומידת ההבלטה שלה באתר.

שווה שתבדקו מה עושים המתחרים שלכם מבחינת נוכחות הרשת שלהם וכיצד הם מיישמים את אסטרטגיית המכירות המקוונת שלהם.

יש לכם עוד טיפים למוכרים מתחילים ברשת? ספרו לנו בתגובות!

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.