לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
28th יונ 2019 | by: דויד פרידמן

בשנים האחרונות גוגל שמה לה למטרה לעצב את הרשת לפי אמות המידה המקובלות עליה, "לחנך" את בעלי האתרים ולכוון אותם לעיצוב ולתכנים, כפי שהיא חושבת שהם צריכים להיראות. אחת למספר חודשים (ולאחרונה אף באופן שוטף), מבצעת גוגל עדכון אלגוריתם למנוע החיפוש שלה שדרכי פעולתו, נחשבות ממילא לסוד שמור, לא מפורסמות באופן רשמי ומבוססות על הערכות וניתוחים של מקדמי אתרים.

בעלי אתרים ומקדמים נדרשים לנסות להעריך מה עלול לפגוע בהם, לתקן ולעדכן את דרכי הפעולה שלהם, בתקווה שהאתר לא יצנח מטה בתוצאות החיפוש או גרוע מכך – ייענש על ידי גוגל וייעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש לתקופה לא ידועה. איך תדע אם האתר שלך נענש ע"י גוגל?

עונש ידני או עונש אלגוריתמי?

גוגל מענישה את האתר בשתי דרכים שחשוב להבחין ביניהן: עונש "ידני" הוא תוצאה של בדיקת צוות של גוגל את האתר שלך וזיהוי של פעילות החורגת מהקווים המנחים שהתוותה גוגל (קישורים "בעייתיים", למשל). החדשות הטובות (יחסית) הן שכאשר מדובר בעונש מסוג זה, בעל האתר מקבל הודעה ב- Google Webmaster Tools, המפרטת בדיוק את הסיבה שהוא נענש ומציעה לו דרכי פתרון. לאחר התיקון, בעל האתר מגיש בקשה שנקראת Reconsideration Request, אנשי גוגל בוחנים מחדש את האתר, ובמידה והאתר תוקן כהלכה, מקבל בעל האתר הודעה כי הבקשה מאושרת, ואתרו שב למשחק.

עונש אלגוריתמי לעומת זאת מסובך הרבה יותר: בעל האתר לא מקבל הודעה על כך שהאתר נענש עם פרטי ה'עבירה' שביצע ומה עליו לעשות כדי לתקן. לרוב, את הידיעה שנענש, הוא צריך לזהות בעצמו, מה שמחייב בעלי אתרים ומקדמי אתרים לגלות ערנות לסימנים חריגים, להיות עם יד על הדופק לגבי העדכונים התכופים שמבצעת גוגל באלגוריתם והשפעתם על דירוגי וביצועי האתר.

סימנים שעלולים להעיד שהאתר שלכם נענש

לאחר ששללת שינויים גדולים ומשמעותיים שבוצעו באתר (מעבר אתר, הסרת תכנים או שינוי היררכיה של האתר) אשר עלולים גם הם לגרום לתנודות חדות בדירוגי האתר, אלה הן שתי אינדיקציות אשר צריכות להדליק נורת אזהרה:

  • ירידה במיקום בתוצאות החיפוש – אם מילות חיפוש שהאתר היה מדורג בהן בתוצאות גבוהות ירדו משמעותית במיקומים – זה סימן אזהרה מובהק. חשוב להבחין בין ירידה של מספר מיקומים, שהיא תנועה טבעית שלא מעיד בהכרח על ענישה, אלא על שינויים בתחרות, שינויים בפרמטרים והסיגנלים שגוגל מייחסת להם חשיבות והמימוש שלהם באתר שלך.ירידה דרסטית במיקומים, לעומת זאת, צריכה להדליק נורה אדומה ואם האתר שלך 'נמחק' לחלוטין מתוצאות החיפוש, כלומר – לא מופיע ב- 100 תוצאות – זה סימן מובהק לעונש אלגוריתמי.
  • ירידה בתנועה אורגנית באתר – ירידה משמעותית בתנועה לאתר שאינה קשורה לעונתיות או קמפיין פרסומי שהסתיים, עלולה להוות אינדיקציה לענישה אלגוריתמית. איך תוכלו להעריך? בצעו בדיקה של התנועה האורגנית לאתר דרך Google Analytics, זהו את תאריכי הירידות והחדות והשוו אותם לתאריכי עדכוני האלוגריתם של גוגל. קורלציה שתימצא בין תאריך הירידה בתנועה לבין תאריך עדכון מסוים, יכולה להוות עבורך סימן כי האתר נענש.

מה עושים אם האתר נענש?

אם זיהית שהאתר נענש, עליך להיות מוכן לעבודה סיזיפית והרבה מאוד סבלנות – לחקור את הפרמטרים שנחשבים מזיקים, 'לנקות' אתר האתר מכל מה שהאלגוריתם של גוגל עשוי לזהות כפסול, השקעה בפרמטרים שגוגל מחשיבה כחיוביים – אתר ידידותי לגולש, מותאם למכשירים ניידים, עם תוכן עשיר, איכותי ורלוונטי, שמקבל אזכורים חיוביים ברשת. ולהמתין. זה עלול לקחת חודשים ארוכים עד שתשוב לתחרות ונדרש אורך רוח.

דויד פרידמן

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.