לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
17th מרץ 2022 | by: אלון גילת

הוירטואליזציה והשנים האחרונות יצרו בלגן בעולם המושגים של תחומי המחשוב ואחסון האתרים. מושגים כמו שרת ייעודי, שרת VPS, שרת VDS, מחשוב ענן, שרת פרטי, שרת משותף, ושרת היברידי צצים ומופיעים במאמרים ובהבטחות של ספקיות שירותים שונות והופכים את ההתמצאות בין הצעות המחיר השונות לבלתי אפשרית ממש. כי לך תשווה תפוחים לאגסים, שמוגדרים בכלל כדובדבנים, אבל מתיימרים להיות תפוחים… פלא שהלקוח הממוצע איננו מצליח להבין מי נגד מי, כמה ולמה, ולמה הוא בדיוק זקוק?

נתחיל במספר מושגים בסיסיים, אשר יסייעו לנו לעשות סדר בנושא אחסון האתרים והאחסון בכלל:
שרת ייעודי – שרת יעודי הוא סוג שירות אחסון בו לקוח שוכר שרת פיזי, אשר ממוקם בחוות שרתים. השרת מיועד לצרכיו של הלקוח הספציפי בלבד והוא אינו חולק בו עם לקוחות אחרים. משאבי המחשוב נשארים קבועים לאורך כל תקופת שכירת השירות. תחזוקת החומרה של שרתים ייעודיים נעשית על ידי ספקית השירות וניהול השרת יכול להתבצע על ידי הלקוח או על ידי ספקית השירות (ואז, מדובר בשרת ייעודי מנוהל).
מחשוב ענן – מחשוב ענן הינו שרת וירטואלי אשר מאפשר התאמה לצרכים המשתנים של הלקוח במהלך תקופת השירות. תחזוקת החומרה וניהול השרת נעשים, לרוב, על ידי ספקית השירות, והלקוח איננו חייב להיות מעורב בהם. במחשוב ענן חולק הלקוח את השרת הוירטואלי עם לקוחות נוספים (שרת משותף).
מחשוב היברידי – מחשוב היברידי משלב שרת ייעודי ומחשוב ענן ומאפשר ללקוח ליהנות מכל העולמות ולבחור לעצמו את סוג האחריות שהוא רוצה לקחת על עצמו.

אם כן, מהו שרת VPS?

טכנית, שרת VPS הוא שרת פיזי אחד, עליו פועלים מספר שרתים וירטואליים, אשר חולקים את אותם משאבים, אך למעשה מתפקדים כשרת נפרד כל אחד מהם. אם נשווה את זה למחשוב הלוקלי המוכר לנו מתחנות קצה, הדבר דומה למספר יוזרים הפועלים תחת מערכת הפעלה אחת, שלכל אחד מהם את היכולת הפרטנית לקבוע איך יראה הדסקטופ שלו וכד'.

מי זקוק לשרת וירטואלי פרטי (שרת VPS)?

לשרת וירטואלי פרטי ישנם יתרונות רבים עבור עסקים, ארגונים וחברות. את היתרונות שלו יחושו בעיקר:
• ריסלרים אשר משרתים, מנהלים ומאחסנים מספר רב של אתרי לקוחות.
• ארגונים המפעילים מספר אתרים עסקיים ונזקקים להתקנה של רכיבי תוכנה אשר אינם ניתנים להתקנה על שרת שיתופי, אלא רק על שרת פרטי.
• עסקים אשר נזקקים לשרת ייעודי, אולם אינם מעוניינים (או מסוגלים) לקנות ולעסוק בתחזוקת חומרת השרת.
• ארגונים הנזקקים לסביבת פיתוח שבה מספר מערכות הפעלה לצורך בדיקת אפליקציות מול מערכות הפעלה שונות.
• חברות ועסקים המפעילים עובדים מהבית ומספקים להם Remote Desktop.
• ארגונים הנמצאים בשת"פ עם מפתחים ומתכנתים חיצוניים ואינם מעוניינים לתת להם גישה ישירה ללב ליבו של המחשוב הארגוני.

אלון גילת

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.