לשירות לקוחות ותמיכה לחץ כאן
שמות דומיין
חידוש דומיין
דומיין בעברית
אחסון אתרים
תעודות SSL
אבטחת מותג
בניית אתר
בלוג
20th ינו 2017 | by: Shimrit Pinto

בעבר, כבר עסקנו בהרחבה בתפקידן החשוב של התמונות במודעות, פרסומים, אתרים ואפילו בפוסטים שאנחנו מעלים ברשתות החברתיות. אבל, לא כל אחד מאיתנו הוא צלם מקצועי, וזכויות יוצרים ברשת נחשבות לאחת מהנקודות הכאובות, וסוגי רישיונות השימוש הרבים עלולים לבלבל אתכם ואפילו לגרום לכם לוותר על השימוש בתמונות, דבר שיהפוך את הפרסום שלכם לפחות אטרקטיבי ולאפקטיבי הרבה פחות. אם כן, איך משיגים תמונות טובות, מבלי לעבור קורס מקצועי בקאמרה אובסקורה ומבלי להסתבך בנושא זכויות יוצרים?

מכיוון שאנחנו מתמקדים בתמונות חינמיות, סוג הרישיון העיקרי הרצוי לנו הוא ה-CC0 (או Creative Commons Zero). פירושו של דבר הוא, כי יוצר התמונה נתן אישור לשימוש בה ללא צורך בציון קרדיט או קישור לאתר היוצר, וכי יש לכם אישור לערוך את התמונה (להוסיף עליה כיתוב, לוגו וכד') ללא היתר נוסף ומיוחד.

היכן מוצאים תמונות חינמיות?

הפעם, ריכזנו עבורכם חמישה אתרי תמונות חינמיים ועשירים במיוחד:
GRATISOGRAPHY – אתר התמונות החינמי של הצלם האוטודידקט Ryan McGuire – מדובר באתר גדול, בו תמונות רבות, המחולקות על פי הנושאים – ANIMALS NATURE OBJECTS PEOPLE URBAN ו-WHIMSICAL. האתר שווה ביקור, בעיקר בגלל הקטגוריה האחרונה שבו, המכילה תמונות משעשעות ויוצאות דופן. בכתובת – http://gratisography.com.
SplitShire – אתר של הצלם והמעצב הגרפי האיטלקי Daniel Nanescu, הפועל תחת הפילוסופיה "Helping you to be awesome out there with great content". האתר מכיל תמונות בקטגוריות רבות ומקיפות ואמנם הוא איננו מכיל מנוע חיפוש, אבל המעבר בין הקטגוריות הרבות קל ונוח וסרטי הווידיאו הרבים שבו, בהחלט מצדיקים שיטוט ממושך. בכתובת – https://www.splitshire.com.
Pexels – אתר תמונות דו-לשוני (אנגלית וגרמנית) אשר הוקם ומנוהל על ידי Bruno Joseph, Ingo Joseph ו-Daniel Frese. האתר מאפשר גלישה על פי קטגוריות, חיתוך לפי פופולאריות התמונות, חיפושים נפוצים, לפי צבע שולט בתמונה ועוד. בניגוד לשני האתרים הקודמים, באתר זה, חלק גדול מהתמונות הינן תרומת הגולשים, אבל הכל, כמובן, תחת רישיון CC0. בכתובת – https://www.pexels.com.
Pixabay – הדובדבן שבקצפת ואתר התמונות החינמי המועדף על ידי רבים, בגלל המגוון והמבחר העשיר שבו: תמונות, וקטורים, אילוסטרציות וסרטי וידיאו, יש הכל ובשפע. מנוע החיפוש מדויק ומאפשר לכם חיפוש תמונות בעלות צבע ספציפי שולט, תמונות שחור לבן, תמונות אורך ותמונות רוחב, תמונות בעלות רקע שקוף. ניתן להגדיר חיפוש לתמונות הגדולות מאורך ורוחב מסוימים וכן הלאה. לאתר ישנן גם גרסאות אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד. בכתובת – https://pixabay.com.
Death to the Stock Photo – אתר תמונות חינמי עם טוויסט קל – לא ניתן להוריד תמונות מהאתר, אלא מקבלים מנה חודשית של תמונות הנשלחות אליכם לתיבת המייל שלכם. אמנם זה איננו עוזר לכם, אם אתה זקוקים כרגע לתמונה באופן מיידי, אבל אחרי מספר חודשים, אתם מצליחים לצבור מאגר נאה משלכם, עם תמונות בנושאים שונים. בכתובת – http://deathtothestockphoto.com.

הערה קטנה לסיום:
אמנם מדובר באתרי תמונות חינמיות לשימוש, אבל כמעט כל אתר כזה ישמח לתרומה, על מנת להמשיך את פעילותו. אין חובה, אבל זו עשויה להיות מחווה נחמדה, שתאפשר לכולנו להמשיך וליהנות.

שתף את הפוסט

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.